2014-07-15, 23:39
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Har sökt men inte hittat det här schabraket i tråden. Vad är det här? Vem ska köpa ett hus i Gagnef i Dalarna för 19 miljoner och vem i hela friden har inrett eländet? Det känns helt galet, och man vill ju veta historien bakom huset.
http://www.esny.se/sv/object/view/al-kilen-oalvsvagen-29-gagnef-ett-palats-mitt-i-dalarna-395347

Runt 1 000 kvm totalt gör väl att kvm-priset åtminstone blir någorlunda anständigt
Vilket bygge! Jag gillade det! Alldeles för stort för mig men imponerande var det. Bara markarbetet måste ju tagit en tid.
Och äntligen ett dyrt objekt som haft en vettig fotograf som dessutom efterbehandlat bilderna.
Men med tanke på var det ligger så kan det ju inte finnas jättemånga köpare som kan öppna plånboken.

Citat:
Ursprungligen postat av Pippiraya

Själv myser jag åt hemnetobjekt som legat ute länge eller prissänkts mycket. Finns färre pärlor än man tror men detta tog kvällens pris:

http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ3221_1250689583&source=hemnet#images
Får ont i kroppen av att se det. 5 hushållsrullar och en skurkhink med mopp i köket, eluttaget i county sedan-rummet, tjocktv stående på golvet, dassrullar på golvet, en madrass som är vikt liggandes på golvet, trumsett i vardagsrummet, dessutom 4 tv-apparater och en gigantiskt dataskärm, och så vidare i det där lilla huset
Citera
2014-07-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrialEnd
Haha, vad i hela..!

Gillar bilden Chevan som sats upp med fyra silvertejpsbitar

Reagerade också på den, grå jälla tejp och dessutom lite snett.........de har öga för inredning de som bor där Jag vet inte hur full man måste vara för att få upp en bild snett när det finns raka linjer att följa på väggen.
Finns fler upptejpade bilbilder i huset, placerade högt och snett på en garderob, ett givet ställe att fästa bilder. Biltokiga brukar ha navkapslar på väggarna men en grill från en gammal merca på väggen vet jag inte om jag sett förr.
Citera
2014-07-16, 00:21
Medlem
Pippirayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Lite speciellt... planskissen (tredje bilden från botten) är särskilt nyskapande.

http://beskrivningar.capitex.se/allimagelist.aspx?guid=46IIJM517LTCMEEP&typ=CMVill a&skin=MaklarnaEkstrom

Måste vara nåt konstprojekt... I såna omgivningar är det lätt hänt!
Citera
2014-07-16, 08:59
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vilket bygge! Jag gillade det! Alldeles för stort för mig men imponerande var det. Bara markarbetet måste ju tagit en tid.
Och äntligen ett dyrt objekt som haft en vettig fotograf som dessutom efterbehandlat bilderna.
Men med tanke på var det ligger så kan det ju inte finnas jättemånga köpare som kan öppna plånboken.

Får ont i kroppen av att se det. 5 hushållsrullar och en skurkhink med mopp i köket, eluttaget i county sedan-rummet, tjocktv stående på golvet, dassrullar på golvet, en madrass som är vikt liggandes på golvet, trumsett i vardagsrummet, dessutom 4 tv-apparater och en gigantiskt dataskärm, och så vidare i det där lilla huset

Jag trodde också det var ett eluttag först på väggen, men det ser ut att vara en lampa.
Citera
2014-07-16, 11:29
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Har sökt men inte hittat det här schabraket i tråden. Vad är det här? Vem ska köpa ett hus i Gagnef i Dalarna för 19 miljoner och vem i hela friden har inrett eländet? Det känns helt galet, och man vill ju veta historien bakom huset.
http://www.esny.se/sv/object/view/al-kilen-oalvsvagen-29-gagnef-ett-palats-mitt-i-dalarna-395347

Runt 1 000 kvm totalt gör väl att kvm-priset åtminstone blir någorlunda anständigt

Ja, jag blir också nyfiken. Rätt läckert hus.

Men en sak stör mig väldigt mycket, och det är spisen i köket. Den står i ett skåp, eller vad jag ska kalla det, och det ser väldigt opraktiskt ut.
Citera
2014-07-16, 11:40
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Reagerade också på den, grå jälla tejp och dessutom lite snett.........de har öga för inredning de som bor där Jag vet inte hur full man måste vara för att få upp en bild snett när det finns raka linjer att följa på väggen.
Finns fler upptejpade bilbilder i huset, placerade högt och snett på en garderob, ett givet ställe att fästa bilder. Biltokiga brukar ha navkapslar på väggarna men en grill från en gammal merca på väggen vet jag inte om jag sett förr.
Det är med 99 % sannolikhet en ungkarl som är motorintresserad som bor där och som har noll intresse för heminredning, hans bekanta kommer över och festar ibland, själv lägger han stålarna på brännvin och bilar.
När det var dags för visning har det städats och hans morsa har kommit dit och pyntat hjälpligt med lite blommor.
Hans ålder kan vara allt från dryga 20 år till 50 år.
Citera
2014-07-16, 11:42
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax

Men en sak stör mig väldigt mycket, och det är spisen i köket. Den står i ett skåp, eller vad jag ska kalla det, och det ser väldigt opraktiskt ut.
Fast chansen att säljaren får 19 miljoner för det där kråkslottet är obefintlig, säljaren får vara glad om denne får 10 milj.
Citera
2014-07-16, 12:51
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Det fanns mycket som störde mig där, gillade inte alls inredningsstilen. Det är förstås en ren smaksak, men i mina ögon såg det bara ut som att man valt det som är dyrt, inte det som är snyggt. På det sättet känns det ganska amerikanskt. Problemet med huset är att det ligger jäkligt avigt till (i ett område där ingen annan har ett hus för 19 miljoner på många mils radie) och att det är rätt udda i utformningen. Det gäller att hitta en köpare som kan tänka sig att bo just där och gillar just den där stilen, och förstås har råd att betala för sig. Jag tror inte att de får i närheten av utgångspriset för huset.

Men det är ingen som vet vem som äger huset nu? Det vore rätt intressant att veta vem som kostat på ett så pass dyrt hus där ute.
Citera
2014-07-16, 13:09
Medlem
Pippirayas avatar
Citat:

Men det är ingen som vet vem som äger huset nu? Det vore rätt intressant att veta vem som kostat på ett så pass dyrt hus där ute.

Lindehag förvaltning/ K*rl P*trik lindeh*g

Men vad jag hörde var det inte han som lät uppföra kåken, önskar jag kom ihåg hur pratet gick!
Citera
2014-07-16, 14:21
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippiraya
Lindehag förvaltning/ K*rl P*trik lindeh*g

Men vad jag hörde var det inte han som lät uppföra kåken, önskar jag kom ihåg hur pratet gick!

Tack, verkar vara en driftig snubbe. Jag tänkte nästan att det måste vara någon med lokal förankring som ville bo kvar men ändå bo väldigt ståndsmässigt, och som hade råd att bygga huset medveten om att han kanske inte får tillbaka varenda spänn han lagt ned...

I annonsen låter det som att det var nuvarande ägare som uppförde huset, men det ska man nog inte ta för bokstavligt. Det är klart att det låter bra i annonsen att det är någon som byggde sitt hus exakt som han ville ha det och inte sparade in på något alls för att få det helt rätt. Om huset redan har bytt ägare en gång är det också rätt intressant, då har det åtminstone funnits minst en köpare till ett sånt hus på den platsen.
Citera
2014-07-16, 20:41
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:

Vilket bygge! Den som uppfört det har verkligen varit noga med detaljerna. Bara takfötterna i sekelskiftesstil var imponerande. Sen blev jag knäsvag av poolen med utsikt över sjön. Biblioteksrummet var också riktigt häftigt och måste ha kostat massor att få uppfört med platsbyggda skåp och bokhyllor och allt. Men förmodar att det blir rätt ensamt på ett icke-ställe som Gagnef. Kanske därför kändisen säljer?

Citat:

Jag har sett det där ganska ofta i Engelska kök. De har en Aga med världens största fläktkåpa över. För mig ser det ut som att stå och laga mat i en garderob, men tydligen skitsnyggt enligt engelsmännen.

Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Lite speciellt... planskissen (tredje bilden från botten) är särskilt nyskapande.

http://beskrivningar.capitex.se/allimagelist.aspx?guid=46IIJM517LTCMEEP&typ=CMVill a&skin=MaklarnaEkstrom

Jag gissar på att mäklaren bett en av dagisungarna rita planlösningen åt h*n.
Senast redigerad av SuraStina 2014-07-16 kl. 20:51.
Citera
2014-07-17, 00:28
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Tack, verkar vara en driftig snubbe. Jag tänkte nästan att det måste vara någon med lokal förankring som ville bo kvar men ändå bo väldigt ståndsmässigt, och som hade råd att bygga huset medveten om att han kanske inte får tillbaka varenda spänn han lagt ned...

I annonsen låter det som att det var nuvarande ägare som uppförde huset, men det ska man nog inte ta för bokstavligt. Det är klart att det låter bra i annonsen att det är någon som byggde sitt hus exakt som han ville ha det och inte sparade in på något alls för att få det helt rätt. Om huset redan har bytt ägare en gång är det också rätt intressant, då har det åtminstone funnits minst en köpare till ett sånt hus på den platsen.

Driftig? Verkar mest vara konkurser de senaste åren iallafall, vilket kanske förklarar varför han måste sälja kåken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in