2014-07-16, 12:02
Medlem
JayGatsbys avatar
Njae, däremot:

"Officiellt: Massimiliano Allegri har skrivit på kontraktet med Juventus och blir därmed lagets nye tränare. Mer info följer."
Citera
2014-07-16, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Njae, däremot:

"Officiellt: Massimiliano Allegri har skrivit på kontraktet med Juventus och blir därmed lagets nye tränare. Mer info följer."
Tror det kan bli bra. Kunde dock inte hålla mig för skratt när jag såg den här bilden.
http://i.imgur.com/AXgO3Ym.jpg
Citera
2014-07-16, 12:48
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Njae, däremot:

Haha, herregud.

Den här

passade bättre in i mitt inlägg än vad jag kunde tro.

Givetvis skall det stå Juventus.

Hur sjukt är inte det här?
Citera
2014-07-16, 13:21
Medlem
anteri17s avatar
Allegri är bra. Blir nog bra det här.
Citera
2014-07-16, 13:50
Medlem
Oddsarens avatar
Och där var juves era över , man kommer förmodligen tappa hela sitt mittfält PVP.
Tror top 6 slutar så här

1. Napoli
2. Roma
3. Juventus
4. Milan
5. Fiorentina
6. Inter
Citera
2014-07-16, 14:49
Medlem
qhz.s avatar
Jävla mardrömsmercato för Juve så här långt.

Det ryktas om att man tänker sälja både Pogba och Vidal. Conte accepterar inte det och avgår istället, då ersätter man med Allegri. Samtidigt som man missade Sanchez som drog till England så verkar Iturbe vara typ helt klar för Roma (hans agent har gått ut i media och sagt att han är klar). Lägg därtill en Pirlo som inte verkar vara alltför nöjd över valet av Allegri som ny tränare.

Fortsätter det så här blir det en jävla scudetto-fest i och kring forum romanum till våren. Men gärna för mig.
Citera
2014-07-16, 14:53
Medlem
paddyspubs avatar
Vad händer med Juventus mittfält nu då? Kan man anta att någon utav Pogba och Vidal försvinner utan Conte vid rodret? Eller rentav båda två? Pirlo är självklart genial och spelade under Conte i en fantastisk roll för hans kvaliteter, men han blir både äldre och får eventuellt en ny roll på planen. Att Allegri blir ny coach sägs presenteras när som helst.

I samband med att Conte bröt kontraktet sägs det nu att dealen med Iturbe sprack och att Roma ser läget att knyta till sig honom. Tycker dock att dessa €31 miljoner känns för mycket…

EDIT:
Haha, men kul att ghz skriver om i princip samma saker under tiden jag knappar på tangentbordet
Senast redigerad av paddyspub 2014-07-16 kl. 14:55.
Citera
2014-07-16, 16:21
Medlem
Fan vad tråkigt med Contes avgång.
Citera
2014-07-16, 16:25
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Jävla mardrömsmercato för Juve så här långt.

Det ryktas om att man tänker sälja både Pogba och Vidal. Conte accepterar inte det och avgår istället, då ersätter man med Allegri. Samtidigt som man missade Sanchez som drog till England så verkar Iturbe vara typ helt klar för Roma (hans agent har gått ut i media och sagt att han är klar). Lägg därtill en Pirlo som inte verkar vara alltför nöjd över valet av Allegri som ny tränare.

Fortsätter det så här blir det en jävla scudetto-fest i och kring forum romanum till våren. Men gärna för mig.

Har han uttalat sig?
Citera
2014-07-16, 16:46
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Har han uttalat sig?

Visserligen inget officiellt från Pirlo. Läste mig bara till det via diverse nyhetsmedier.

http://solocalcio.se/mercato/prandelli-vill-varva-missnojd-pirlo/

Enrico Passarellas twitter;

"Pirlo left because of disagreement with the management on the length of the contract and tactical disagreement with Allegri"

följdes upp av detta...

"He has two years in his contract... That will be interesting"

Visserligen aningen förhastat att dra några slutsatser av just dom uttalandena. Men Pirlo kritiserade väl även Allegri i sin självbiografi? Har själv inte läst den, men såg någonstans att så skulle vara fallet. Även om det är lösa rykten känns det som att det kan ligga något i dom.

*

Till något annat så hittade jag en bild på hur Romas lag till nästa säsong kan komma att se ut:

https://pbs.twimg.com/media/Bsqffd-CUAAnxC9.jpg

Det ser ju riktigt jävla bra ut. Men så är Roma alltid Roma och man ska inte ropa hej på något sätt. Inför förra säsongen trodde man det skulle gå fullständigt åt helvete med ny tränare osv det visade sig bli en riktigt kanonsäsong. Nu har man fått bygga vidare på det bra fjolåret och då kommer förmodligen precis allting o gå åt helvete.
Citera
2014-07-16, 16:58
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Visserligen inget officiellt från Pirlo. Läste mig bara till det via diverse nyhetsmedier.

http://solocalcio.se/mercato/prandelli-vill-varva-missnojd-pirlo/

Enrico Passarellas twitter;

"Pirlo left because of disagreement with the management on the length of the contract and tactical disagreement with Allegri"

följdes upp av detta...

"He has two years in his contract... That will be interesting"

Visserligen aningen förhastat att dra några slutsatser av just dom uttalandena. Men Pirlo kritiserade väl även Allegri i sin självbiografi? Har själv inte läst den, men såg någonstans att så skulle vara fallet. Även om det är lösa rykten känns det som att det kan ligga något i dom.

*

Till något annat så hittade jag en bild på hur Romas lag till nästa säsong kan komma att se ut:

https://pbs.twimg.com/media/Bsqffd-CUAAnxC9.jpg

Det ser ju riktigt jävla bra ut. Men så är Roma alltid Roma och man ska inte ropa hej på något sätt. Inför förra säsongen trodde man det skulle gå fullständigt åt helvete med ny tränare osv det visade sig bli en riktigt kanonsäsong. Nu har man fått bygga vidare på det bra fjolåret och då kommer förmodligen precis allting o gå åt helvete.

Då tycker jag inte att man ska påstå saker om vad enskilda spelare tycker. Vem vet, de kanske har strukit ett streck över den såpan och ser framemot att jobba ihop igen.

Angående Romas lag så ser det jävligt bra ut!
Citera
2014-07-16, 17:52
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Då tycker jag inte att man ska påstå saker om vad enskilda spelare tycker.

Men då ryker ju 80% av alla fotbollsrelaterade nyheter direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in