Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Jag håller med om att Milan behöver förstärkning på målvaktssidan. Jag är dock ytterst tveksam till att Agazzi ska vara nummer ett i Milan.
Jag kritiserade honom i Cagliari, och ser inte att han är mannen som ska stå i ett lag som Milan. Vad hände med Marchetti? Skit samma för inte ens han borde vara med i diskussionen som nummer ett i Milan.
Föredetta Cagliari-målvakter, spektakulära och okonventionella räddningar, men också en osäkerhet som sprider sig till resten av försvaret.
Abbiati har verkligen gått ner sig allltså, han har inte åldrats med värdighet - han borde vara andramålvakt nu. Jag vet inte vad som hände med Marchetti men han hade klart varit välkommen såklart - innan Lazio dippade så var han fantastisk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Calogero
Nog för att han egentligen kanske inte skall ta en plats i ett lag som Milan, men är det inte lite väl elakt att kalla Taarabt för oduglig efter den fina vårsäsong han ändå stod för? Kändes som en av få ljusglimtar i ett i övrigt deprimerande dåligt Milan.
Emanuelson har jag alltid gillat, en skön allround spelare som accepterar bänken så att han flyttat till Rom ser jag bara som positivt.
I övrigt kommer Milan bli spännande att följa, jag hoppas att man tar sig ut i Europa igen men är inte alls säker på att det kommer gå så fort. Svårt att säga såhär tidigt in på mercaton, men min känsla är att laget som kommer bli den positiva överraskningen är Milanos andra lag, Inter.
Men visst är Menéz och Alex två fina förstärkningar, även om den siste knappast lär hålla så många säsonger till.
Tänk ifall Milan skulle sälja Abate och Balotelli samt Honda.
Låt oss säga att man byter Abate + lite cash, säg 8 miljoner EUR mot Pastore. Sedan säljer man Balotelli och Honda och hämtar in Dzeko och Cerci. Dessutom en ny vänsterback, låt oss säga Criscito. Jovisst, det är lite väl optimistiskt, speciellt med tanke på hur inhämtade pengar spenderats under de senaste åren utav B&G, men det skulle verkligen ge ett intressant utgångsläge. Tänk bara:
Abbiati
De Sciglio-Alex-Rami-Criscito
Montolivo-De Jong
Cerci-Pastore-El Shaarawy
Dzeko
Ett grymt lag.
Men det kommer ju aldrig hända.
Taarabt har bara tekniken, resten saknar han.. Han gör nån fin snurr i en match men det blir inget konstruktivt. Tyckte inte han var alls speciell, sen ogillar jag också honom som person förstås.
Emanuelson kommer du svära över, tro mig. Han kan bara springa snabbt, huvudlös kyckling.
Menez och Alex är helt okej värvningar, hoppas även Abate-Criscito bytet går igenom.. Milan har inte haft en duglig vänsterback sen Jankulovski. Tror inte det händer så mycket mer i sommar, de kommer väl fortsätta försöka göra sig av med oönskade spelare som inte funkade.
Tror det blir:
----------Balotelli
Shaarawy-Honda-Menez
-------De Jong-Poli
Criscito-Alex-Rami-De Sciglio
-----------Agazzi
Synd att Balotelli är oduglig som ensam forward, hade inte gjort mig så mycket om han sålts alltså.