2014-07-15, 20:32
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Siffrorna verkar inte stämma.

.......................................

Blir det allvar av 4-3-3/4-2-3-1, och att Pogba och Vidal säljs, så kan Juve just nu ställa upp såhär:

Buffon

Liechsteiner Barzagli Bonucci Chiellini/Evra

Pirlo Asamoah

? Tevez Marchisio

Llorente

Det behövs i så fall köpas in två yttrar av klass. Lite breddvärvningar från mittfältet och framåt.
Säg att man har 1,4 miljarder att röra sig med efter försäljningar av Vidal + Pogba (1 miljard totalt), så kan Juve säkert hitta på något intressant. i backlinjen har man det redan gott ställt med Bonucci, Ogbonna, Caceres och Evra/Chiellini på bänken. Jag utgår från att Evra joinar laget.

Vilka spelare kan ryktas man vara intresserade av?

Morata, Iturbe..
Citera
2014-07-15, 20:35
Medlem
Citat:

.......................................

Blir det allvar av 4-3-3/4-2-3-1, och att Pogba och Vidal säljs, så kan Juve just nu ställa upp såhär:

Buffon

Pirlo Asamoah

? Tevez Marchisio

Llorente

Det behövs i så fall köpas in två yttrar av klass. Lite breddvärvningar från mittfältet och framåt.
Säg att man har 1,4 miljarder att röra sig med efter försäljningar av Vidal + Pogba (1 miljard totalt), så kan Juve säkert hitta på något intressant. i backlinjen har man det redan gott ställt med Bonucci, Ogbonna, Caceres och Evra/Chiellini på bänken. Jag utgår från att Evra joinar laget.

Candreva kommer det säkert ryktas om, Iturbe också. Lämnar Conte samtidigt som Pogba och Vidal säljs är det press på ledningen att leverera några tunga värvningar för att hålla fansen i schack. Förvånar mig inte ett dyft om det börjar bubbla upp rykten om Ibra.
Citera
2014-07-15, 20:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Okej, då ljuger engelskspråkiga Wikipedia i artikeln om Conte. Kollade där när han kom till Juve, visste inte om det var tre eller fyra år sedan.

Citat:

Buffon

Pirlo Asamoah

? Tevez Marchisio

Llorente

Har inte hållit mig uppdaterad om Silly Seasons alla rykten, brukar avvakta och se vilka trupper lagen väl har när säsongen ska till att dra i gång. Valbuena kanske vill lämna Marseille? Vore en utmärkt värvning för de flesta lag. Griezmann från Real Sociedad?
Citera
2014-07-15, 20:42
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Okej, då ljuger engelskspråkiga Wikipedia i artikeln om Conte. Kollade där när han kom till Juve, visste inte om det var tre eller fyra år sedan.

Har inte hållit mig uppdaterad om Silly Seasons alla rykten, brukar avvakta och se vilka trupper lagen väl har när säsongen ska till att dra i gång. Valbuena kanske vill lämna Marseille? Vore en utmärkt värvning för de flesta lag. Griezmann från Real Sociedad?

Tänkte mest på att det fattas tio matcher...
Citera
2014-07-15, 20:43
Medlem
SoulAmazins avatar
Skulle vara riktigt kul att få se Mr. DAI DAI DAI! på Juventus bänk när säsongen börjar.
Citera
2014-07-15, 20:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Tänkte mest på att det fattas tio matcher...

Men hur ser den korrekta statistiken ut då?
Citera
2014-07-15, 20:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Men hur ser den korrekta statistiken ut då?

Wikipedia har nog rätt, men du skrev 24 kryss istället för 34.
Citera
2014-07-15, 20:57
Medlem
Saandros avatar
Vilken jävla piss sommar. Först Azzurri och nu Conte. Fan jag pallar inte mer. Herregud. All glädje du givit mig. Nu känns allt tomt.

Tack för allt Conte! Oförglömligt. 7 förluster på tre år i Serie A. Och alla andra 20 rekord du slagit. Grazie.

Kanske ska passa på att säga hej då till King Arturo Vidal medan jag är på gång. De två går i hand.
Citera
2014-07-15, 20:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Wikipedia har nog rätt, men du skrev 24 kryss istället för 34.

Aha, en tangentslintning alltså. 151 matcher, 102-34-15. Imponerande siffror. Men jag hoppas att italienska lag inklusive Juve den här säsongen revanscherar sig i CL och EL. Det är rejält trist när inget italienskt lag finns kvar när CL-kvartsfinalerna ska spelas.
Citera
2014-07-15, 21:38
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag håller med om att Milan behöver förstärkning på målvaktssidan. Jag är dock ytterst tveksam till att Agazzi ska vara nummer ett i Milan.

Jag kritiserade honom i Cagliari, och ser inte att han är mannen som ska stå i ett lag som Milan. Vad hände med Marchetti? Skit samma för inte ens han borde vara med i diskussionen som nummer ett i Milan.

Föredetta Cagliari-målvakter, spektakulära och okonventionella räddningar, men också en osäkerhet som sprider sig till resten av försvaret.

Abbiati har verkligen gått ner sig allltså, han har inte åldrats med värdighet - han borde vara andramålvakt nu. Jag vet inte vad som hände med Marchetti men han hade klart varit välkommen såklart - innan Lazio dippade så var han fantastisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Nog för att han egentligen kanske inte skall ta en plats i ett lag som Milan, men är det inte lite väl elakt att kalla Taarabt för oduglig efter den fina vårsäsong han ändå stod för? Kändes som en av få ljusglimtar i ett i övrigt deprimerande dåligt Milan.

Emanuelson har jag alltid gillat, en skön allround spelare som accepterar bänken så att han flyttat till Rom ser jag bara som positivt.

I övrigt kommer Milan bli spännande att följa, jag hoppas att man tar sig ut i Europa igen men är inte alls säker på att det kommer gå så fort. Svårt att säga såhär tidigt in på mercaton, men min känsla är att laget som kommer bli den positiva överraskningen är Milanos andra lag, Inter.

Men visst är Menéz och Alex två fina förstärkningar, även om den siste knappast lär hålla så många säsonger till.

Tänk ifall Milan skulle sälja Abate och Balotelli samt Honda.

Låt oss säga att man byter Abate + lite cash, säg 8 miljoner EUR mot Pastore. Sedan säljer man Balotelli och Honda och hämtar in Dzeko och Cerci. Dessutom en ny vänsterback, låt oss säga Criscito. Jovisst, det är lite väl optimistiskt, speciellt med tanke på hur inhämtade pengar spenderats under de senaste åren utav B&G, men det skulle verkligen ge ett intressant utgångsläge. Tänk bara:
Abbiati
De Sciglio-Alex-Rami-Criscito
Montolivo-De Jong
Cerci-Pastore-El Shaarawy
Dzeko

Ett grymt lag.

Men det kommer ju aldrig hända.

Taarabt har bara tekniken, resten saknar han.. Han gör nån fin snurr i en match men det blir inget konstruktivt. Tyckte inte han var alls speciell, sen ogillar jag också honom som person förstås.

Emanuelson kommer du svära över, tro mig. Han kan bara springa snabbt, huvudlös kyckling.

Menez och Alex är helt okej värvningar, hoppas även Abate-Criscito bytet går igenom.. Milan har inte haft en duglig vänsterback sen Jankulovski. Tror inte det händer så mycket mer i sommar, de kommer väl fortsätta försöka göra sig av med oönskade spelare som inte funkade.

Tror det blir:
----------Balotelli
Shaarawy-Honda-Menez
-------De Jong-Poli
Criscito-Alex-Rami-De Sciglio
-----------Agazzi

Synd att Balotelli är oduglig som ensam forward, hade inte gjort mig så mycket om han sålts alltså.
Citera
2014-07-15, 23:35
Medlem
Villons avatar
Hade komponerat ett relativt långt, osammanhängande och vindränkt inlägg om Prandelli och landslaget i VM, men snubblade sen över den här artikeln och insåg att den var mycket bättre:

http://www.espnfc.com/blog/world-cup-central/59/post/1911413/where-it-all-went-wrong-for-italy-and-manager-cesare-prandelli

Gillar särskilt den här biten:

"After the Costa Rica defeat, Gianluca Vialli recommended that Italy eschew the over-elaborate and go back to basics. Italy's chameleon-like tactical adaptability was supposed to be a forte; instead it caused confusion. Maybe trying to be too clever for his own good, Prandelli appeared like someone twisting and rotating a Rubik's cube unable to find the right combination."

För eventuellt akademiskt intresse bifogar jag mitt ursprungliga inlägg:
Citera
2014-07-16, 00:47
Medlem
Calogeros avatar
ALLEGRI TILL MILAN!!!!!!!!!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem