2014-07-14, 23:06
Medlem
praxes avatar
3 veckor nu. Drömde inatt att jag snusade av misstag.

Annars går det rätt bra Morgonpigg som fan!
Citera
2014-07-15, 12:09
Medlem
snelpolaks avatar
Slutade för 20 minuter sedan. Slängde snuset i toaletten. Nu jävlar.
Citera
2014-07-15, 12:28
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelpolak
Slutade för 20 minuter sedan. Slängde snuset i toaletten. Nu jävlar.

Go inställning! Kör bara! Och välkommen till ditt fria liv
Citera
2014-07-15, 20:45
Medlem
Vart inte exakt som jag planerat med att sluta i Lördags, då jag hittade ett paket oöppnat paket John Silver i mitt nattduksbord... Paketet tog slut på Söndagskväll oavsett, så jag är strax inne på 48 timmar utan nikotin.

Något som förvånar mig just nu är däremot det att jag knappt har någon abstinens alls. Den fysiska alltså. Jag känner mig helt normal, förutom att jag blir sugen på snus och cigg lite då och då. Antingen så är det för jag var väldigt taggad och förberedd att sluta, eller så har det bara inte slagit in än...
Citera
2014-07-15, 20:46
Bannlyst
Slutade snusa fredag kväll klockan 6.
Tog sedan 2 cigg på lördag kvällen.

Nu är det tisdag kväll och har då varit nikotinfri i 3 dygn.. och snusfri i 4 dygn

När kommer abstinensen och det
Citera
2014-07-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Slutade snusa fredag kväll klockan 6.
Tog sedan 2 cigg på lördag kvällen.

Nu är det tisdag kväll och har då varit nikotinfri i 3 dygn.. och snusfri i 4 dygn

När kommer abstinensen och det
Den brukar oftast komma inom en till två dygn.
Citera
2014-07-15, 21:41
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatCoolGuy77
Vart inte exakt som jag planerat med att sluta i Lördags, då jag hittade ett paket oöppnat paket John Silver i mitt nattduksbord... Paketet tog slut på Söndagskväll oavsett, så jag är strax inne på 48 timmar utan nikotin.

Något som förvånar mig just nu är däremot det att jag knappt har någon abstinens alls. Den fysiska alltså. Jag känner mig helt normal, förutom att jag blir sugen på snus och cigg lite då och då. Antingen så är det för jag var väldigt taggad och förberedd att sluta, eller så har det bara inte slagit in än...

Gött mos, tror du kommer fixa det den här gången, nu har du laddat för det länge ju!
Citera
2014-07-15, 22:10
Medlem
Kitakos avatar
Slutade snusa i oktober 2013 (tror jag iaf, då jag postade i den här tråden), tagit en så där max 4-8 prillor sedan dess. De var dock fyllesnus eller sånna där "offer you cant refuse" som bara uppstår ibland. Dock började jag röka istället och blev beroende av det Nu är jag dock 1 vecka tobaksfri, men jag ger upp. Ska köpa ett pack eller dosa på fredag igen när jag kommer hem, det är för hemskt. Mår dåligt dag ut och dag in, konstant huvudvärk och har svårigheter med att koncentrera mig.
Citera
2014-07-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
3 veckor nu. Drömde inatt att jag snusade av misstag.

Annars går det rätt bra Morgonpigg som fan!

Drömde också några gånger att jag hade snusat när jag höll på att sluta

Hållt upp i 2 år nu och känns bra, slutade drömma om de efter ungefär 2-3 månader.
Citera
2014-07-16, 10:42
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullemeck420
Drömde också några gånger att jag hade snusat när jag höll på att sluta

Hållt upp i 2 år nu och känns bra, slutade drömma om de efter ungefär 2-3 månader.

Väldigt peppande att se folk som klarat det i två år

Citat:
Ursprungligen postat av Kitako
Slutade snusa i oktober 2013 (tror jag iaf, då jag postade i den här tråden), tagit en så där max 4-8 prillor sedan dess. De var dock fyllesnus eller sånna där "offer you cant refuse" som bara uppstår ibland. Dock började jag röka istället och blev beroende av det Nu är jag dock 1 vecka tobaksfri, men jag ger upp. Ska köpa ett pack eller dosa på fredag igen när jag kommer hem, det är för hemskt. Mår dåligt dag ut och dag in, konstant huvudvärk och har svårigheter med att koncentrera mig.

Ja de där små återfallen man tar är livsfarliga och dödar motivationen. Jag vågar inte unna mig ett enda återfall.
Men för varje gång du misslyckas med att sluta kommer du närmare den gång då du faktiskt lyckas
Citera
2014-07-16, 17:38
Medlem
Vill inte sluta snusa , men gör ett litet uppehåll frams till 25e pga inga cash och vill inte låna, håller fan på att bli galen. Undrar om man kommer vara lika sugen på snus den 25e.
Citera
2014-07-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Väldigt peppande att se folk som klarat det i två år

Tack men det är inte så svårt om man nu verkligen vill sluta. Sen när suget efter snus släpper så går det ju utför, då är det ju inga problem. För mig var det nog helt borta efter cirka 3-4 månader.
Senast redigerad av mullemeck420 2014-07-16 kl. 19:17. Anledning: fixade citeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in