2013-08-14, 18:23
Medlem
Crashs avatar
Nu jävlar ska jag fan sluta med skiten. Snusat sedan 20 år tillbaka och feströker även. Sista nikotinet intogs i lördags, nu ska jag köra onico 2 månader som övergång. Återkommer om det går åt helvete
Citera
2013-08-14, 19:05
Bannlyst
3 dygn nu.

Måste komma på mig själv att snabbt avbryta tankarna på snuset för när jag tänker "underbart det vore med en fet lös nu och se en film"

Fy fy jobbigt läge.

Kaffe är min räddning än så länge kommer väl bli världens största kaffoman istället haha.
Citera
2013-08-14, 20:09
Medlem
HaveFuns avatar
dygn 4, känner mig förjävlig kåt vette fan om det beror på snuset men har typ halvfjong konstant nu i flera dagar... Känner mig som jag e 14 typ. Annars så känns det i halsen nu och i tandköttet, vilket jag gissar varit ganska bedövat innan, nu känner man verkligen tänderna. Dessutom känner man smaken i mat MYCKET bättre. Snuset hade verkligen dödat matsmaken.
Överlevde även en fylla, där alla andra rökte och snusade och klarade mig faktiskt ifrån att testa, satt dock konstant och tänkte på om det vore värt det osv, övertalade migsjälv på fyllan att inte ta.
Citera
2013-08-14, 21:04
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
dygn 4, känner mig förjävlig kåt vette fan om det beror på snuset men har typ halvfjong konstant nu i flera dagar... Känner mig som jag e 14 typ. Annars så känns det i halsen nu och i tandköttet, vilket jag gissar varit ganska bedövat innan, nu känner man verkligen tänderna. Dessutom känner man smaken i mat MYCKET bättre. Snuset hade verkligen dödat matsmaken.
Överlevde även en fylla, där alla andra rökte och snusade och klarade mig faktiskt ifrån att testa, satt dock konstant och tänkte på om det vore värt det osv, övertalade migsjälv på fyllan att inte ta.

Bra jobbat!!!
Citera
2013-08-14, 21:18
Medlem
Misantropoliss avatar
Bara en input:

Varit utan snus i 8-9 månader nu och jag kan bidra med tre starka kort.

1. Du vill sluta. (personligen var det inte av hälsoskäl eller så, bara ville klara det)
2. Tugga vanliga tuggummin konstant de första 3-4 veckorna, som substitut.
3. Avslappnad inställing. Tänk inte på det hela tiden utan är det dags för återfall ta en snus sen kasta dosan igen. Börja om. Det är inte så att man har en deadline i det här fallet.

Sedan har jag inga problem med att unna mig snus när det händer något riktigt roligt om man håller det till enbart då. Match för hemmalaget etc.
Citera
2013-08-15, 08:12
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:

Kåthet är ganska vanligt vid nikotinabstinens så som jag har förstått.
Citera
2013-08-15, 12:46
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Kåthet är ganska vanligt vid nikotinabstinens så som jag har förstått.

Läste lite att nikotin kan påverka blodkärl och göra ens stånd svagare, kanske är placebo men känns fan som kuken står hårdare nu.

Iaf; 1 timme från dygn 5 så nu känner jag inget sug alls, bara lite i tandköttet. Igår kväll kändes det konstigt i magen typ som jag hade fjärilar i magen. Tror det är för jag inte får i mig snussaften. Annars är det rätt lugnt.
Citera
2013-08-15, 17:02
Bannlyst
Citat:
Läste lite att nikotin kan påverka blodkärl och göra ens stånd svagare, kanske är placebo men känns fan som kuken står hårdare nu.

Iaf; 1 timme från dygn 5 så nu känner jag inget sug alls, bara lite i tandköttet. Igår kväll kändes det konstigt i magen typ som jag hade fjärilar i magen. Tror det är för jag inte får i mig snussaften. Annars är det rätt lugnt.

Det är väl endå ganska välkänt att nikotin drar ihop blodkärlen? Kallare fötter/händer osv? Har ingen bra koll men hört det ifrån många.

Grymt du är 1dygn före mig Bra kämpat.

Kan verkligen säga att mkt av suget sitter i huvudet som en ovan här skrev. När man börjar fantisera om snuset då gäller det o bryta tankarna fort.
Citera
2013-08-15, 17:07
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag förstår mig inte på mig själv.

Jag kan sluta med diverse droger. Men snuset.är det omöjligt att sluta med.
Citera
2013-08-15, 19:31
Medlem
Jaha, då va man tillbaka här igen men denna gång ska jag fan inte falla för frestelsen
Spottade ut sista snusen 14:30 idag och än så länge är det lugnt men jag vet ungefär vad jag har att vänta mig de närmsta dagarna...
Återkommer med en update nån dag framöver
Citera
2013-08-16, 14:35
Medlem
24 timmar nu, inga större problem än så länge, något trött, drömde en massa konstigt inatt och har känt mig allmänt flummig idag, suget efter en snus har poppat upp i mitt huvud ett par gånger idag men det gäller att snabbt börja tänka på något annat så går det bra
Citera
2013-08-16, 15:17
Medlem
Så, då har jag hoppat på den här sluta snusa-prylen igen. Är ungefär ett år sedan jag började igen efter ett halvårs uppehåll. Dumt nog fick jag då för mig att jag nog ändå ville börja igen...

5 dagar utan, har gått förvånansvärt smärtfritt. Huvudvärk första dygnet. Inga emotionella utbrott och inte heller några kriser. Går runt och känner mig nästan lite småhög och nästan glad. Det mest besvärliga har nog hittils varit en ständigt närvarande känsla av rastlöshet. Att springa sig trött varje kväll efter jobbet fungerar bra, och fortsätter det så här så kommer det göra under för min fysik.

Ser nu fram emot det första nattarbetspasset utan snus. Det är två saker som är tämligen starkt sammankopplade i mitt liv. Godis känns som en självklar ersättare, men det håller inte i längden antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in