Citat:
Ursprungligen postat av
ooskar
Ok, så om det är en korsning så ska jag alltså inte blinka om jag ska rakt fram? Du och din körskolelärare verkar inte speciellt smarta, frågan är om ni ska ha körkort ens?
Jag blinkar höger när jag ska ut, gör det så snart jag passerat utfarten innan. Ska jag ut vid första utfarten blinkar jag höger innan jag kör in i rondellen. Blinkar aldrig vänster, jag anser att (och det gjorde även min körskolelärare när jag tog körkort) att om jag blinkar höger så betyder det att jag ska köra upp i rondellen och parkera där.
Blinka vänster om du ska svänga vänster i "korsningen", sedan blinka ut innan du svänger ut.
Blinka inte om du ska rakt fram i "korsningen", sedan blinka innan du svänger ut.
Blinka höger om du ska svänga höger i "korsningen".
Flashbackeliten visar sin idioti, som vanligt. Har du verkligen fått körkort? Hade din körskollärare adekvat utbildning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rickenbacker69
Nej det är ingen korsning. Om du vill kan du kalla det för fyra t-korsningar bredvid varandra. Det är en vanlig väg som går i cirkel, därför ska du blinka när du ska ut, när du byter fil i rondellen etc.
Att blinka vänster innan korsningen må vara tillåtet, men jag tycker att det känns korkat att göra det - jag ska ju inte svänga vänster, eftersom det är fysiskt omöjligt att göra det i en rondell. Vilket också är själva poängen, att eliminera vänstersvängarna.
Som sagt, jag ignorerar flashbackeliten och går efter vad min körskollärare säger. Varför ska jag lyssna på någon random tomte på internet?
En cirkulationsplats är en korsning med en rondell i mitten.