2014-07-14, 22:43
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Hehe. Tror jag med bröt mot den.

Du är inte ensam...
Citera
2014-07-15, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Det finns två system. Det ena systemet kopplar inte på pumpen förrän kassabiträdet trycker på en knapp att släppa på pumpen, (betalt).
Det andra sätter en kö. I kassan ser de alltså tankningarna i turordning och biträdet frågar dig hur mycket du tankat.

där ser man, något jag inte visste, heh.

hmm, då kan det faktiskt vara bra att flytta bilen när det är många som väntar för att tanka, såvida det inte står något annat.
Senast redigerad av Floz 2014-07-15 kl. 01:45.
Citera
2014-07-15, 09:56
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
där ser man, något jag inte visste, heh.

hmm, då kan det faktiskt vara bra att flytta bilen när det är många som väntar för att tanka, såvida det inte står något annat.
Hur systemet funkade visste jag inte. Men att de frågar om summan har jag råkat ut för.
För att avrunda resonemanget.
Även om det står att bilen inte får flyttas före betalning så lär de knappast bli förbannade när man kommer in o betalar. Samma sak med skyltar som säger att man inte får parkera. Även dessa bryter jag emot ibland.
Citera
2014-07-15, 18:45
Medlem
Idioter som tror att runda vägbulor är detsamma som rondeller och därav nästan kör in i en!
Citera
2014-07-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Håller med! Så jävla gammal kärring i 50-årsåldern som vägrar fatta att hon är korkad.

En annan sak jag stör mig på är folk som har missat det här med gaspedalen och dess fördelar, alltså folk som inte förstår att det ibland är säkrare med hög fart än med låg, t.ex. när man ska ut på motorvägen. Det är INTE säkert att vara uppe i 60 när man ska ut på en väl trafikerad 90-väg. Eller folk som kommer upp till hastighetsbegränsningen precis innan hastighetsbegränsningen sänks. Varför kan de inte bara gasa på lite i början och sedan hålla jämn fart?

Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Östersund, hävdar någon annan att deras stad är rondellernas huvudstad så är det inget annat än lögn!

Man blinkar aldrig vänster i en rondell, god dammit! Endast höger när man ska ut.

Dra åt helvete. Jag övningskör just nu och jag får av körskolläraren veta att man ska blinka innan en rondell. Det är ni som inte kan köra, jävla as. Hatar idioter som inte blinkar in i rondeller, och än mer fanskap som inte blinkar ut.
Citera
2014-07-15, 19:19
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktatorn
Dra åt helvete. Jag övningskör just nu och jag får av körskolläraren veta att man ska blinka innan en rondell. Det är ni som inte kan köra, jävla as. Hatar idioter som inte blinkar in i rondeller, och än mer fanskap som inte blinkar ut.

Nej, det är DU och din jävla handledare som är totalt dum i huvudet! Man behöver inte blinka INNAN man ska in i en rondell.
Vad fan ska du blinka IN för? Det är väl rätt jävla uppenbart att man är på väg in i en rondell när man är på väg mot den, eller ska du kanske fälla ut vingarna på bilen och göra en 180-graders sväng?
Dumma jävla 90-talister!
Citera
2014-07-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, det är DU och din jävla handledare som är totalt dum i huvudet! Man behöver inte blinka INNAN man ska in i en rondell.
Vad fan ska du blinka IN för? Det är väl rätt jävla uppenbart att man är på väg in i en rondell när man är på väg mot den, eller ska du kanske fälla ut vingarna på bilen och göra en 180-graders sväng?
Dumma jävla 90-talister!

EN CIRKULATIONSPLATS ÄR EN KORSNING MED EN RONDELL I MITTEN. SKITER DU I ATT BLINKA I KORSNINGAR?

Man borde dra in ditt körkort, din dumme fan. Blinka innan rondellen, och sedan blinka ut.
Citera
2014-07-15, 19:27
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Dumma jävla 90-talister!
Jag tror knappast att körskolläraren är 90-talist och h*n är troligen mer uppdaterad än dig på vilka regler som gäller och vad som är lämpligt att ha med i körkortsutbildningen.
Citera
2014-07-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag tror knappast att körskolläraren är 90-talist och h*n är troligen mer uppdaterad än dig på vilka regler som gäller och vad som är lämpligt att ha med i körkortsutbildningen.

Det stämmer. Han är 50+ år och har varit körskollärare i 25 år.

Oavsett vad flashback-eliten säger, så kommer jag göra som körskolläraren säger.
Senast redigerad av Doktatorn 2014-07-15 kl. 19:34.
Citera
2014-07-15, 19:50
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan

Jag syftade på personen som skrev här, inte läraren.
Att körskolläraren är bättre uppdaterad och kör bättre än mig säger jag inte alls emot, men det betyder inte att deras sätt att köra är det bästa som de lär ut heller.

Vet då inte många som kör som de blev lärda på körskolan, stelt, spänt och för sakta efter de tagit körkort. Såvida de inte är 90-åriga gamlingar som ser fram till motorhuven knappt.
Citera
2014-07-15, 20:05
Medlem
dayweeds avatar
Folk som ligger under hastighet vid bra väglag. Sluta håll på med massa annat skit när ni kör. Tur att det går att köra om i alla fall.....
Citera
2014-07-15, 20:13
Medlem
Moltas666s avatar
Regelverket och anvisningarna är inte helt i fas med varandra vilket framgår av detta...

http://www.trafiksakerhet.se/rondellkorning-nya-regler.htm

Den som har några minuter över uppmanas att läsa det som står. Doch kan jag inte garantera att ni blir så mycket klokare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in