Citat:
Ursprungligen postat av
Neolitikum
Exakt samma kritik framförs på Nordfront. Ni är inte bara politiskt ignoranta, ni smädar hela den nationella rörelsen.
https://www.nordfront.se/bjorn-bjorkqvist-jamfor-att-stodja-israel-med-att-heja-pa-ett-fotbollslag.smr
För mig spelar det ingen roll var kritiken framförs, Björns artikel är lika vettig ändå. Du, Langéen och Nordfront verkar inte begripa varför och i vilket sammanhang den skrivits men jag kan välvilligt tala om det för er: Den svenska valrörelsen 2014.
Jag hyser inga varma känslor för palestinierna, lika lite som jag hyser varma känslor för judarna i Israel. Konflikten är mellan två rasfrämmande folkgrupper som jag inte har någon som helst skyldighet att värna och den judiska makt och det judiska/judiskinspirerade inflytande vi ser i västvärlden idag har överlag mycket lite med Israel att göra. Det är inte så, som vissa bisarrt nog verkar tro, att Israel styr alla mäktiga judar i Europa eller att alla judar som har makt och inflytande är sionister.
Med detta sagt så kan det påpekas att Israel knappast är en stat som jag respekterar eller uppskattar och jag skulle inte ha något emot om Sverige bojkottade den. Avslutningsvis kan det också påpekas, återigen, att artikeln handlar om Björns egna åsikter och tankar om den där konflikten (som aldrig lär lösas), inte partiets officiella ståndpunkter.