Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-07-15, 19:17
Bannlyst
Björn Björkqvist guidar dig igenom den snåriga djungeln av partier innan valet i Realistens valkompass.

https://www.realisten.se/2014/07/13/annu-en-valkompass

Klockren artikel av Björn.
Senast redigerad av Skyttegrav 2014-07-15 kl. 19:45.
Citera
2014-07-15, 19:58
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyttegrav
Björn Björkqvist guidar dig igenom den snåriga djungeln av partier innan valet i Realistens valkompass.

https://www.realisten.se/2014/07/13/annu-en-valkompass

Klockren artikel av Björn.

Synnerligen löjlig och onyanserad artikel.
Dagisnivå.

Nu kan (och ska) man såklart inte vänta sig nån objektiv artikel från ett politiskt partis webplats ("tidning"), men det där var ju bara trams. Jag förstår såklart att det hela är avsett att tas med glimten i ögat, men istället för att angripa eller i alla fall analysera de andra partiernas politik så är det endast ett återkommande mantra "vill du ha fri invandring? rösta på [random annat parti än SvP]".
Banalt så det förslår, men visst, det ger ju en analys av i alla fall ett partis politik, SvP, där det med största möjliga tydlighet visas att det är ett parti som totalt saknar politik utöver "ut med packet" (och möjligen en åsikt angående livet till sjöss ).
Citera
2014-07-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Synnerligen löjlig och onyanserad artikel.
Dagisnivå.

Nu kan (och ska) man såklart inte vänta sig nån objektiv artikel från ett politiskt partis webplats ("tidning"), men det där var ju bara trams. Jag förstår såklart att det hela är avsett att tas med glimten i ögat, men istället för att angripa eller i alla fall analysera de andra partiernas politik så är det endast ett återkommande mantra "vill du ha fri invandring? rösta på [random annat parti än SvP]".
Banalt så det förslår, men visst, det ger ju en analys av i alla fall ett partis politik, SvP, där det med största möjliga tydlighet visas att det är ett parti som totalt saknar politik utöver "ut med packet" (och möjligen en åsikt angående livet till sjöss ).
Man ska ju trycka på sina bästa kort och välja de slagfält som ger garanterad vinst. Invandringsfrågan är SvP:s starkaste kort i förhållande till de andra partierna så det är inte konstigt om de kör hårt på den frågan. Det är liksom inte SvP:s fel att alla andra partier förespråkar en efterbliven och folkförintande politik.

Och hur mycket vet vanliga väljare egentligen om sossarnas eller Moderaternas politik? I grund och botten vet folk i gemen bara de grova dragen: Vänsterpartierna gillar välfärd och höga skatter och högerpartierna gillar låga skatter. Så att veta att SvP har en "ut med packet"-linje i invandringsfrågan räcker ändå rätt så långt för många väljare.
Citera
2014-07-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Man ska ju trycka på sina bästa kort och välja de slagfält som ger garanterad vinst. Invandringsfrågan är SvP:s starkaste kort i förhållande till de andra partierna så det är inte konstigt om de kör hårt på den frågan. Det är liksom inte SvP:s fel att alla andra partier förespråkar en efterbliven och folkförintande politik.

Och hur mycket vet vanliga väljare egentligen om sossarnas eller Moderaternas politik? I grund och botten vet folk i gemen bara de grova dragen: Vänsterpartierna gillar välfärd och höga skatter och högerpartierna gillar låga skatter. Så att veta att SvP har en "ut med packet"-linje i invandringsfrågan räcker ändå rätt så långt för många väljare.

Och du tror att besökare på realisten (eller alla andra för den delen) har missat att SvP vill skicka ut blattarna?

Men visst... eftersom det är det enda partiet verkar vilja och de är det enda partiet som har en öppet rasistisk agenda så spelar det väl ingen roll vad de säger. Bonnrassarna och övervintrade boneheads kommer rösta på dem oavsett. Det är därför det inte gör så mycket när sverigepartister gör bort sig totalt eller faktistk behöver ha en egentlig politisk plattform.

Nu sympatiserar jag ju varken med SvP eller rasism i stort, men när jag röstar på ett parti i kommunvalet så vill jag i regel att de har i alla fall en vilja att föra en politik som gynnar både mig och kommunen snarare än att de rabblar floskler och bara inriktar sig på saker som inte går att genomföra på dete kommunala planet.
Den där artikeln var iofs kanske främst avsedd som dravel för riksdagsvalet, men där känns det ju som att SvP har noll och ingen chans att få ett mandat.

Men missförstå mig inte, jag gillar det SvP säger.. det får min vardag att bli lite roligare och medan massan sitter och kollar på dokusåpor för att skratta åt dumma människor och känna att det i alla fall finns folk som är värre än de själva så skrattar jag som inte har någon tv istället åt SvP och resten av "rörelsen". Så artikeln lyckas väl att vara komisk, bara inte på det sättet som kanske avsågs.
Citera
2014-07-15, 21:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
och de är det enda partiet som har en öppet rasistisk agenda

Kan du vidareutveckla, exakt vad är rasistiskt med deras agenda? SvP hatar inga och hatar inte andra människor pga deras ras (= rasism)
Citera
2014-07-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan du vidareutveckla, exakt vad är rasistiskt med deras agenda? SvP hatar inga och hatar inte andra människor pga deras ras (= rasism)

Nej, jag tänker inte vidarutveckla det nämnvärt.
Partiet vill förbjuda andra än etniskt svenska att ha maktpositioner i samhället och avser att repatriera majoriteten av övriga.
Har man de åsikterna och gnäller över att bli kallad rasist... ja vad ska man säga.. vekt.

Det du gör är att försöka definiera ordet rasism för att det ska passa din agenda. Grattis, du är lika töntig som de som överanvänder ordet och försöker få det att omfatta allt för mycket.
Citera
2014-07-15, 21:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Partiet vill förbjuda andra än etniskt svenska att ha maktpositioner i samhället och avser att repatriera majoriteten av övriga.
Har man de åsikterna och gnäller över att bli kallad rasist... ja vad ska man säga.. vekt.

Det du gör är att försöka definiera ordet rasism för att det ska passa din agenda. Grattis, du är lika töntig som de som överanvänder ordet och försöker få det att omfatta allt för mycket.

Fast vilka har beslutat att icke-etniska svenskar ska ha tillträde till maktpositioner i Sverige? Inte svenska folket i alla fall och nu har ju etniska svenskar ett reellt alternativ i form av SvP att ändra på den befängda politiska agenda som bestämt att Sverige inte ska vara svenskarnas land.
Citera
2014-07-15, 21:58
Medlem
Citat:

Men vad betyder rasism då i ditt tycke? Oavsett vilken definition man använder sig av så är det inte hat att vilja värna som sitt eget folks intressen framför resten av världens, inte mer än det är hat att du sätter din egen familj framför grannfamiljen.
Citera
2014-07-15, 22:08
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:

Vilka svenskar? Menar du ockupanterna som inte har här att göra?

Du hade aldrig accepterat att vita ockuperat Afrika (det hade varit "rasistiskt").
Så varför skall vi acceptera babbar här??
Senast redigerad av Framtyr 2014-07-15 kl. 22:10.
Citera
2014-07-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Vilka svenskar? Menar du ockupanterna som inte har här att göra?

Du hade aldrig accepterat att vita ockuperat Afrika (det hade varit "rasistiskt").
Så varför skall vi acceptera babbar här??

Läste du ens vad jag skrev? Andra än etniska svenska(r).... du kan tolka det hur du vill och kör upp din jävla whoco5 i röven.

Menar ni på fullaste allvar att SvP (och dess medlemmar och väljare) ryggar undan för ordet rasism och inte anser sig vara rasister?
Citera
2014-07-15, 22:31
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Läste du ens vad jag skrev? Andra än etniska svenska(r).... du kan tolka det hur du vill och kör upp din jävla whoco5 i röven.

Menar ni på fullaste allvar att SvP (och dess medlemmar och väljare) ryggar undan för ordet rasism och inte anser sig vara rasister?
Vad människor ryggar undan för eller inte är ointressant. Allt sånt rasism- och ytligt tjafs är bara till för att förflytta fokus från de verkligt viktiga frågorna.
När landsförräderiet inte längre kan försvara sin svenskdestruktiva politik kan man alltid ägna sig åt etikettsklistring och annat irrelevant fåntratteri.
Citera
2014-07-16, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast vilka har beslutat att icke-etniska svenskar ska ha tillträde till maktpositioner i Sverige? Inte svenska folket i alla fall och nu har ju etniska svenskar ett reellt alternativ i form av SvP att ändra på den befängda politiska agenda som bestämt att Sverige inte ska vara svenskarnas land.

99% av den svenska befolkningen har gått med på att icke-etniska svenskar ska tillträde till maktpositioner i Sverige. Det är väl ingen överraskning direkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in