Citat:
Ursprungligen postat av
M.Saxlind
Man ska ju trycka på sina bästa kort och välja de slagfält som ger garanterad vinst. Invandringsfrågan är SvP:s starkaste kort i förhållande till de andra partierna så det är inte konstigt om de kör hårt på den frågan. Det är liksom inte SvP:s fel att alla andra partier förespråkar en efterbliven och folkförintande politik.
Och hur mycket vet vanliga väljare egentligen om sossarnas eller Moderaternas politik? I grund och botten vet folk i gemen bara de grova dragen: Vänsterpartierna gillar välfärd och höga skatter och högerpartierna gillar låga skatter. Så att veta att SvP har en "ut med packet"-linje i invandringsfrågan räcker ändå rätt så långt för många väljare.
Och du tror att besökare på realisten (eller alla andra för den delen) har missat att SvP vill skicka ut blattarna?
Men visst... eftersom det är det enda partiet verkar vilja och de är det enda partiet som har en öppet rasistisk agenda så spelar det väl ingen roll vad de säger. Bonnrassarna och övervintrade boneheads kommer rösta på dem oavsett. Det är därför det inte gör så mycket när sverigepartister gör bort sig totalt eller faktistk behöver ha en egentlig politisk plattform.
Nu sympatiserar jag ju varken med SvP eller rasism i stort, men när jag röstar på ett parti i kommunvalet så vill jag i regel att de har i alla fall en vilja att föra en politik som gynnar både mig och kommunen snarare än att de rabblar floskler och bara inriktar sig på saker som inte går att genomföra på dete kommunala planet.
Den där artikeln var iofs kanske främst avsedd som dravel för riksdagsvalet, men där känns det ju som att SvP har noll och ingen chans att få ett mandat.
Men missförstå mig inte, jag gillar det SvP säger.. det får min vardag att bli lite roligare och medan massan sitter och kollar på dokusåpor för att skratta åt dumma människor och känna att det i alla fall finns folk som är värre än de själva så skrattar jag som inte har någon tv istället åt SvP och resten av "rörelsen". Så artikeln lyckas väl att vara komisk, bara inte på det sättet som kanske avsågs.