Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-28, 22:45
Bannlyst
Realisten.se har publicerat en längre intervju med Jonas Lundström, som kandiderar för Svenskarnas parti i Stockholm.
https://www.realisten.se/2014/05/28/veckans-svenskpartist-jonas-lundstrom/
Citera
2014-05-28, 23:16
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Den katolska kyrkan förklarade indianer spirituellt jämställda med européer och öppnade därmed upp för äktenskap mellan indianerna och spanjorerna:

(FB) Nationalister och religion
Ok, men hade de ingen tanke på hur de i längden skulle kunna upprätthålla kolonin utan att ha en egen befolkning där?
Citera
2014-05-28, 23:22
Medlem
Tercios avatar
fantastiskt bra insats av Patrick!
Citera
2014-05-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Ok, men hade de ingen tanke på hur de i längden skulle kunna upprätthålla kolonin utan att ha en egen befolkning där?

Jag är för dåligt insatt i koloniseringstiden. Katolska kyrkan med sitt tillåtande av äktenskap mellan indianer och spanjorer mitt under brinnande kolonisering var dock sannolikt väldigt negativt ur raslig synpunkt.
Citera
2014-05-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jo men tror du verkligen närmare 40 pers felstavar ett tämligen enkelt partinamn på ett identiskt sätt? Utan att vara för konspiratorisk anar jag ugglor i mossen...

Det är väl möjligt men vad föreslår du? Att 40 rödingar över landet skulle ha gått samman och röstat på Svenkarnas parti? Det verkar ju smått otroligt. Även om det beror på fuffens från rödingar eller från valmyndigheten som medvetet väljer att läsa rösterna fel så kan problemet ändå åtgärdas genom att det finns röstsedlar. Vi slipper då även anklagelsen om att ha väljare som inte ens kan stava.
Citera
2014-05-28, 23:55
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Det är väl möjligt men vad föreslår du? Att 40 rödingar över landet skulle ha gått samman och röstat på Svenkarnas parti? Det verkar ju smått otroligt. Även om det beror på fuffens från rödingar eller från valmyndigheten som medvetet väljer att läsa rösterna fel så kan problemet ändå åtgärdas genom att det finns röstsedlar. Vi slipper då även anklagelsen om att ha väljare som inte ens kan stava.

Även om partiet inte ställer i upp i alla val borde man se till att man är valbar genom att tillhandahålla röstsedlar. Det är ett utmärkt sätt att markera närvaro och hjälpa dyslektiker till röstning. Att man inte gjorde så i EU-valet anser jag vara en rent bedrövlig felbedömning. Då jag tidigare donerat till valfonden blir jag fundersam hur partiet fördelar sina resurser och det vore intressant om någon företrädare kom in i tråden och redde ut frågan.
Citera
2014-05-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkamp
Journalisten var anting fortfarande skakad efter intervjun eller helt i exstas efter att en dödsgaskammarnazzist talat
så öppet om SvPs vision med tanke på alla slarvfel i texten.
Journalisten har förmodligen knappt hört ordet ras i hela sitt liv (undantag inom antivita sammanhang)
Citera
2014-05-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Även om partiet inte ställer i upp i alla val borde man se till att man är valbar genom att tillhandahålla röstsedlar. Det är ett utmärkt sätt att markera närvaro och hjälpa dyslektiker till röstning. Att man inte gjorde så i EU-valet anser jag vara en rent bedrövlig felbedömning. Då jag tidigare donerat till valfonden blir jag fundersam hur partiet fördelar sina resurser och det vore intressant om någon företrädare kom in i tråden och redde ut frågan.

Partiet lär släppa en klar och tydlig redovisning över hur donerade medel har använts efter valet i september. Något annat vore väldigt konstigt.
Citera
2014-05-29, 00:05
Medlem
Citat:

Det kan jag väl hålla med om, har också donerat till valfonden. Sen så är det väl sant att man inte kommit in oavsett men jag tror ändå att partiet har en stor potential och hade kunnat göra ganska bra ifrån sig med ganska små medel. Ett av de bästa sätten att markera mot etablissemanget är att få fler röster och ge ett seriöst intryck och valsedlar är ju onekligen ett steg i rätt riktning för att uppnå detta.
Citera
2014-05-29, 00:07
Medlem
felias avatar
Citat:
Partiet lär släppa en klar och tydlig redovisning över hur donerade medel har använts efter valet i september. Något annat vore väldigt konstigt.

Det jag efterfrågar är en förklaring till varför man inte tryckt upp valsedlar inför EU-valet, även om man inte avsåg att delta aktivt.
Citera
2014-05-29, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ja, det kommer att lyftas fram på Höstkonferensen.

Citat:
Det jag efterfrågar är en förklaring till varför man inte tryckt upp valsedlar inför EU-valet, även om man inte avsåg att delta aktivt.
Som man kunde beställa på hemsidan då eller? Tror du att det hade gett någon större effekt?
Citera
2014-05-29, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En ganska lång intervju med SvP:s kandidat Patrik Fridén uppdelad i två klipp:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=5875476

Riktigt bra!
Patrik är duktig som fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera