2014-07-16, 02:55
  #1105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Nej nej tror inte på filmen, Undrade bara, man hör ju ibland om stockholms tunnlar och urbanexploration då blir man ju lite nyfiken på om folk springer runt i T-bane tunnlarna.
Vet att det har hänt ett väldigt fåtal gånger att vissa studenter ifrån andra länder på fyllan gått på spåren i T-banan.

Händer att obehöriga tar sig ner på spåren men tack och lov inte speciellt ofta. Och så fort som det upptäcks så sätts åtgärder in för att säkerställa att spåren är fria så fort som möjligt.
Citera
2014-07-16, 02:58
  #1106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyanpasu
Hur ofta händer det att ett tåg åker för långt vid en station och missar stationen? När jag åkte i en c20 för ett par år sedan på röda linjen missade föraren plattformen med två dörrpar och tåget tvärnitade och blev tvunget att backa tillbaka.

Edit, var på Östermalmstorg i riktning ropsten

Inte speciellt ofta, händer nån gång då och då och oftast är det på grund av halka. Har ingen siffra på det men det är någon månad sedan jag sist hörde på radion att någon kört förbi en station.
Citera
2014-07-16, 21:37
  #1107
Medlem
boxyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyanpasu
Hur ofta händer det att ett tåg åker för långt vid en station och missar stationen? När jag åkte i en c20 för ett par år sedan på röda linjen missade föraren plattformen med två dörrpar och tåget tvärnitade och blev tvunget att backa tillbaka.

Edit, var på Östermalmstorg i riktning ropsten

Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Inte speciellt ofta, händer nån gång då och då och oftast är det på grund av halka. Har ingen siffra på det men det är någon månad sedan jag sist hörde på radion att någon kört förbi en station.

Måste fan vara den enda fördelen med CX, dubbelt så många bromsblock om jag minns rätt och de stannar när de ska stanna! Till skillnad från C20, suck.
Citera
2014-07-17, 01:04
  #1108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxyourself
Måste fan vara den enda fördelen med CX, dubbelt så många bromsblock om jag minns rätt och de stannar när de ska stanna! Till skillnad från C20, suck.

Jäpp Cx stannar där de ska stanna, dubbla block per hjul istället för enkla samt 16 hjulpar i ett fullängdståg mot 12 på ett C20 tåg.
Citera
2014-07-18, 02:49
  #1109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Jäpp Cx stannar där de ska stanna, dubbla block per hjul istället för enkla samt 16 hjulpar i ett fullängdståg mot 12 på ett C20 tåg.

Måste ha varit trött när jag skrev detta, skrev visst antalet boggies, är självklart det dubbla antalet hjulpar än vad jag först skrev. 32 hjulpar i ett fullängds C(x) mot 24 i ett fullängds C20.

Men hur som helst mer hjul och bättre bromseffekt i ett C(x).
Citera
2014-10-14, 11:31
  #1110
Medlem
Hej är det någon som varit med på storgrupp intervju eller ska ha det nästa vecka med MTR?
Citera
2014-10-14, 12:50
  #1111
Medlem
Hur skiljer man alla tåg ifrån varandra när man gör radioanrop, planerar turlistor, mm? På järnvägen har vi ju ett tågnummer per tåg, t ex 2712 Södertälje-Märsta, 804 Stockholm-Uppsala osv, som förbrukas när tåget når slutstationen - är det kanske något liknande i tunnelbanan?
Citera
2014-10-14, 17:55
  #1112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rc6
Hur skiljer man alla tåg ifrån varandra när man gör radioanrop, planerar turlistor, mm? På järnvägen har vi ju ett tågnummer per tåg, t ex 2712 Södertälje-Märsta, 804 Stockholm-Uppsala osv, som förbrukas när tåget når slutstationen - är det kanske något liknande i tunnelbanan?
Alla tåg har ett turnummer som följer med hela vägen tills tåget går in i depå alternativt kopplas..

T.ex.
Turen 301 är turen 01 på bana 3.
Turen 201 är turen 01 på bana 2.
Turen 101 är turen 01 på bana 1.
Citera
2014-10-23, 14:23
  #1113
Medlem
Hej
Är det någon av er som gjort assesio testerna på plats?
Hur svåra är dem?
Tack för svar
Citera
2014-10-23, 14:33
  #1114
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamenace
Hej
Är det någon av er som gjort assesio testerna på plats?
Hur svåra är dem?
Tack för svar
Inte så svåra tyckte jag, lite logik, spatial förmåga och snabbhetstester. Inte av det svåra slaget dock. Se till att vara bra utvilad och allt det där så ska det nog gå bra!
Citera
2014-10-23, 16:56
  #1115
Medlem
Tack för svaret , var det likadana som första Matrigma testet?
Citera
2014-10-23, 16:57
  #1116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Inte så svåra tyckte jag, lite logik, spatial förmåga och snabbhetstester. Inte av det svåra slaget dock. Se till att vara bra utvilad och allt det där så ska det nog gå bra!
Tack för svaret var det likadana som matrigma testet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in