2014-07-15, 23:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du menar samma natt som KJ googlade på "hundens annatomi" - och försökte ljuga ihop en historia om att googlandet ägt rum flera månader tidigare..? - Vad tror du att KJ gjorde först: googlade eller dödade?
Menar du att hunden tuggade ihjäl sig på kniven samma natt?
Citera
2014-07-15, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Några dagar före den 4 maj 2013 hade KJ besök av en person som också sov över i hans lägenhet. Denna person har berättat för mig att det då fanns en machete med trähandtag i lägenheten. Dessutom fanns det en hopfällbar jaktkniv med svart blad och kamouflagefärgat skaft, total längd ca 20 cm.
Personen har också berättat att KJ plötsligt ville gå på krogen senare på kvällen. Nattgästen ville inte följa med eftersom vederbörande hade ont i huvudet. Gästen lade sig att sova i KJ:s säng, en ställbar enkelsäng och den enda säng som fanns i lägenheten.

På småtimmarna vaknade gästen av att några personer stod vid sängkanten och stirrade. Gästen blev rädd och kände sig väldigt obehaglig till mods. Det visade sig att KJ släpat hem två, för honom okända män, till lägenheten. Männen var i 20-årsåldern. De talade dålig svenska och dålig engelska. Det var meningen att gästen skulle ha stannat kvar hos KJ i några dagar, men gästen fick så dåliga vibrationer att denna lämnade lägenheten tidigt påföljande dag.

Nattgästen är inte hörd av polisen. Jag har dock förmedlat uppgifterna, med ytterligare detaljer som jag inte vill avslöja här, vidare.
Spännande detaljer, utan källa.
Citera
2014-07-15, 23:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Menar du att hunden tuggade ihjäl sig på kniven samma natt?
Varför skulle jag mena det..? Har du svårt att läsa innantill?
Citera
2014-07-15, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför skulle jag mena det..? Har du svårt att läsa innantill?
Ja, lika svårt som du. Jag tolkade det här
Citat:
Var det då hunden fick ett jack i tungan..?
som att hunden tuggade ihjäl sig på kniven, precis som du tolkade vad jag sa:
Citat:
Citat:
Nej, det var när den fick en elstöt i munnen.
Du menar samma natt som KJ googlade på "hundens annatomi" - och försökte ljuga ihop en historia om att googlandet ägt rum flera månader tidigare..? - Vad tror du att KJ gjorde först: googlade eller dödade?
Citera
2014-07-15, 23:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, motivet att sätta dit KJ var att komma undan själv.
Och risken att råka bli påkommen medan man donade i mörkret (på ljusan dag borde
dylik aktivitet undvikas rimligtvis) för att i gränslös illvilja fixa till så att stackars
tafatte och oskuldsfulle grabben hamnade i det berömda klistret, den är man utan vidare
villig att ta, antar jag att du tycker?
Det gick väl på fem röda att baxa upp bakluckan, helt ljudlöst, och böja sig in med
marinadsprutan och skvätta lite varmt blod från offret och ordna lite med grejerna
som belamrade utrymmet så att den snart rökte grabbjäveln inte skulle råka upptäcka
det djävulska som nu anbringats.

För nöjet att få skicka in KJ i den här blivande mardrömmen utan slut var Mr X eller Mrs X
villig att ta vilka risker som helst kanske?

Hur var det nu man skrev i domskälen igen? (Fast vad som står där bryr ju inte du dig om
har vi förstått, du har dina tankar och idéer. )

En gärningsman, som på detta sätt bereder sig tillträde till annans lägenhet och bil för
att plantera ut bevis mot innehavaren av lägenheten och bilägaren, löper stor risk att
bli upptäckt, vilket måste ha en starkt avhållande effekt på den, som redan gjort sig
skyldig till uppsåtligt dödande av annan. Den invändning, som Kristoffer Johansson
framställt om att annan placerat ut blod och DNA från Vatchareeya Bangsuan i
Kristoffer Johanssons bil och lägenhet saknar därför bärkraft och är motbevisad.
Citera
2014-07-15, 23:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och risken att råka bli påkommen medan man donade i mörkret (på ljusan dag borde
dylik aktivitet undvikas rimligtvis) för att i gränslös illvilja fixa till så att stackars
tafatte och oskuldsfulle grabben hamnade i det berömda klistret, den är man utan vidare
villig att ta, antar jag att du tycker?
Det gick väl på fem röda att baxa upp bakluckan, helt ljudlöst, och böja sig in med
marinadsprutan och skvätta lite varmt blod från offret och ordna lite med grejerna
som belamrade utrymmet så att den snart rökte grabbjäveln inte skulle råka upptäcka
det djävulska som nu anbringats.

För nöjet att få skicka in KJ i den här blivande mardrömmen utan slut var Mr X eller Mrs X
villig att ta vilka risker som helst kanske?

Hur var det nu man skrev i domskälen igen? (Fast vad som står där bryr ju inte du dig om
har vi förstått, du har dina tankar och idéer. )

En gärningsman, som på detta sätt bereder sig tillträde till annans lägenhet och bil för
att plantera ut bevis mot innehavaren av lägenheten och bilägaren, löper stor risk att
bli upptäckt, vilket måste ha en starkt avhållande effekt på den, som redan gjort sig
skyldig till uppsåtligt dödande av annan. Den invändning, som Kristoffer Johansson
framställt om att annan placerat ut blod och DNA från Vatchareeya Bangsuan i
Kristoffer Johanssons bil och lägenhet saknar därför bärkraft och är motbevisad.

Askersundsfallet min käre Watson, Askersundsfallet gör att domstolens slutsats framstår som taget ur luften. Precis det resonemang som ligger till grund för slutsatsen i den här delen i domskälen liknar mest blaha blaha. Det finns inget stöd för domstolens uppfattningen och därmed borde det vara visat en gång för alla att de kloka domarna inte alls är så förnuftiga alla gånger. Logisk och empirisk kunskap är kanske inte alltid att lita på?
Citera
2014-07-15, 23:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
/.../Den söndertuggade kniven hade ett handtag vill jag minnas, kan det vara detta handtag som KJ menar tuggades sönder? Han ville av någon anledning inte tillverka ett nytt handtag och skrotade således knivbladet, kan det vara en rimlig förklaring.
Då tycks vi äntligen ha hittat anledningen till varför KJ googlade på "hundens annatomi" samma natt som hunden också bet sönder KJ:s elsladd. - KJ var helt enkelt ute efter att skrota sin hund.
Citera
2014-07-15, 23:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Spännande detaljer, utan källa.

Fia har varit inne på denna person tidigare.
Citera
2014-07-15, 23:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fia har varit inne på denna person tidigare.

Om uppgiften stämmer så var det kanske inte en säng som bars ut från lägenheten, vad var det istället om det nu bars ut något?
Citera
2014-07-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Några dagar före den 4 maj 2013 hade KJ besök av en person som också sov över i hans lägenhet. Denna person har berättat för mig att det då fanns en machete med trähandtag i lägenheten. Dessutom fanns det en hopfällbar jaktkniv med svart blad och kamouflagefärgat skaft, total längd ca 20 cm.
Personen har också berättat att KJ plötsligt ville gå på krogen senare på kvällen. Nattgästen ville inte följa med eftersom vederbörande hade ont i huvudet. Gästen lade sig att sova i KJ:s säng, en ställbar enkelsäng och den enda säng som fanns i lägenheten.

På småtimmarna vaknade gästen av att några personer stod vid sängkanten och stirrade. Gästen blev rädd och kände sig väldigt obehaglig till mods. Det visade sig att KJ släpat hem två, för honom okända män, till lägenheten. Männen var i 20-årsåldern. De talade dålig svenska och dålig engelska. Det var meningen att gästen skulle ha stannat kvar hos KJ i några dagar, men gästen fick så dåliga vibrationer att denna lämnade lägenheten tidigt påföljande dag.

Nattgästen är inte hörd av polisen. Jag har dock förmedlat uppgifterna, med ytterligare detaljer som jag inte vill avslöja här, vidare.

En säng alltså. Vad kan den personen tänkas säga om ett duschdraperi?
Citera
2014-07-15, 23:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
/.../ För nöjet att få skicka in KJ i den här blivande mardrömmen utan slut var Mr X eller Mrs X villig att ta vilka risker som helst kanske?
Ja, de var ute efter den berömda "kicken"; den som KJ gav förhörsledarna en vink om:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1839
H: Ja. Sen så gö… sen så kommer han alltid… det finns en… en… ehh… ganska känd general inom den amerikanska armen som sa en gång i tiden… efter man har jagat en människa så kan man inte upp… så kan man inte slå den och så tydligen så ska adrenalinruschen vara helt gudomlig i och med det att jaga en människa och jag har tror de har refererat till CSI i ett sånt…
Senast redigerad av letsdoit 2014-07-15 kl. 23:39.
Citera
2014-07-15, 23:50
Medlem
Quarrels avatar
Bloggen, http://falletvatchareeya.blogg.se/, skriver:
Citat:
Enligt en av mina källor inom polisen så var den vita skåpbilen på bilden, polisens egen spaningsbil. Varför är man så intresserad av en bild på sitt eget fordon? Källan bekräftar även att polisen bedrev spaning från bilen och observerade den dömde när bilden togs.
Att polismännen blev intresserade av en bil på NSD:s foto är inte konstigt, de kände igen den som sin egen.

Jag minns den bilden, vi diskuterade vilken bil på bilden som var intressant för polisen. Vi trodde det var MB:s VW Caddy, men det var fel årsmodell. Om det är polisens spaningsbil, och den stod felparkerad framför KJ:s köksfönster, är det häpnadsväckande. Om samma bil, som är aningen mindre uppseendeväckande än Långe Jan, stod parkerad framför MB:s hem när spaning skedde på honom är det inte svårt att förstå att han märkte när spaningen upphörde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in