Citat:
Ursprungligen postat av
rayravioli
..."H: Jag vet inte om de nu……..redan smält ner den. Som jag sa…min hund……..........tugga på saker, han fick då tag på den där och så….han använde den som tuggben, så att den var ju förstörd och så tuggade han på bladet. Bladet blev inte så förstört, men det…blev ju repor och skit och ……………" (s. 1876)
Några dagar före den 4 maj 2013 hade KJ besök av en person som också sov över i hans lägenhet. Denna person har berättat för mig att det då fanns
en machete med trähandtag i lägenheten. Dessutom fanns det en
hopfällbar jaktkniv med svart blad och kamouflagefärgat skaft, total längd ca 20 cm.
Personen har också berättat att KJ plötsligt ville gå på krogen senare på kvällen. Nattgästen ville inte följa med eftersom vederbörande hade ont i huvudet. Gästen lade sig att sova i KJ:s säng, en ställbar enkelsäng och den enda säng som fanns i lägenheten.
På småtimmarna vaknade gästen av att några personer stod vid sängkanten och stirrade. Gästen blev rädd och kände sig väldigt obehaglig till mods. Det visade sig att KJ släpat hem
två, för honom
okända män, till lägenheten. Männen var i 20-årsåldern. De talade dålig svenska och dålig engelska. Det var meningen att gästen skulle ha stannat kvar hos KJ i några dagar, men gästen fick så dåliga vibrationer att denna lämnade lägenheten tidigt påföljande dag.
Nattgästen är inte hörd av polisen. Jag har dock förmedlat uppgifterna, med ytterligare detaljer som jag inte vill avslöja här, vidare.