Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Eftersom ingen av oss vet hur det hela utspelade sig måste öppningar finnas åt olika håll.Det finns inte tillstymmelse till någon medverkande NN i materialet.
En annan hypotes man kan laborera med är att KJ visade VB en "samlarkniv" han höll på att tillverka till hennes födelsedag och att VB då fällt någon sarkastisk kommentar som fått KJ att se rött. - Men den hypotesen är svag eftersom det var rätt långt till 1 aug plus att det inte förefaller så troligt att KJ redan den 4 maj hunnit få fram det skarpeggade verktyg som tog livet av VB.
Sedan undrar jag hur en söndertuggad styckkniv ser ut; den KJ sagt sig ha förpassat till metallåtervinningen - utan att ens rädda undan sin 7,62 mm kula.
Det fetade håller jag inte med om. NN hjälpte enligt vittne KJ att bära ett cirka 150 cm x axelbrett föremål ner i trapphuset. NN har inte givit sig tillkänna, är inte det lite märkligt i ett såpass uppmärksammat fall? Att NN är just NN förklarar varför ingen alternativ gärningsman har kunnat synas i sömmarna anser jag.
Den söndertuggade kniven hade ett handtag vill jag minnas, kan det vara detta handtag som KJ menar tuggades sönder? Han ville av någon anledning inte tillverka ett nytt handtag och skrotade således knivbladet, kan det vara en rimlig förklaring.
Det där med kulan är egentligen inte värt att kommentera, men jag tippar på att KJ inom
loppet av ett par timmar fixar en full gul ICA påse med 7,62 kulor om han skulle vilja det. Tror att även jag skulle kunna skramla ihop en ansenlig mängd genom att besöka ett par av skjutbanorna i trakten.