2014-07-15, 15:47
  #82021
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Jag har suttit och läst länge och nu skrev jag ett par rader. Får nya inte skriva här? Va undrar du.. ni då..? Varför så misstänksam..?

Jag blev intresserad av ämnet, hur det fungerar just med anonyma konton.. Hur binder man VB vid alternativa konton utan att ha själva basen till kontot?.. Kan man det? Någon som vet?
Har mina skäl till intresse.. Fel forum kanske..

Du är välkommen
Bra med någon som har nya idéer och tankar kring olika händelser.

Tror att vissa undrar eftersom mycket av vad vi pratar om kan vara lite grötigt om man inte har följt med från början.
Citera
2014-07-15, 15:49
  #82022
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Jag har suttit och läst länge och nu skrev jag ett par rader. Får nya inte skriva här? Vad undrar du.. ni då..? Varför så misstänksam..?

Jag blev intresserad av ämnet, hur det fungerar just med anonyma konton.. Hur binder man VB vid alternativa konton utan att ha själva basen till kontot?.. Kan man det? Någon som vet?
Har mina skäl till intresse.. Fel forum kanske..

Jag antar att man nog skulle kunna hitta många av de konton som VB har i hennes dator som fanns i hemmet.
Citera
2014-07-15, 15:56
  #82023
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag antar att man nog skulle kunna hitta många av de konton som VB har i hennes dator som fanns i hemmet.
Det är inte säkert hon har dem kopplade till datorn.. ?
Citera
2014-07-15, 16:55
  #82024
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det går att kontakta de som tillhandahåller tjänsterna så som KIK, Facebook, Gmail, hotmail, Skype, WA och andra. Skulle gissa att dom kollat de vanligaste: FB, Skype, Hotmail, Gmail.
Tror inte Åkkagarna/polisen har helt koll på WA, Kik, Viber , ChatOn och alla forum för att träffa folk... Badoo, Norrlandsk...

Kan nedanstående uppgifter ha någon som helst relevans för diskussionen angående de två meddelanden som bloggaren hittade i VB:s samtalslista? Eftersom jag inte begriper ett dyft om detta, ber jag om överseende. Informationen finns på en fortfarande öppen Facebook-sida tillhörande VB. Hon skrev detta den 30 april 2012. Jag känner igen kalleanka-signaturen, men kommer inte ihåg sammanhanget.

no-ip
användarnamn: kalleanka_12
lösen: 000100
Citera
2014-07-15, 17:00
  #82025
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag förstår ditt resonemang, men tycker du att man skulle bara släppt alltihop med
blodspåren och annat och helt enkelt låtit bli att intressera sig för Kristoffer Johansson?
Har han godtagbart alibi? Kan han omöjligen ha bragt VB om livet och fraktat bort henne?
Han har själv medgett att hon var hemma hos honom den kvällen. Sen påstår han i och
för sig att hon gått därifrån vid 21-tiden eller när det nu exakt var.
Ett kvinnligt vittne uppger att hon sett en ung kvinna med asiatiskt utseende kl. 21.30.
Är det VB eller inte? Har hon promenerat iväg i vårkvällen precis som KJ påstår?
Man verkar ju inte sätta så stor tillit till detta vittnesmål från polisens och domstolarnas sida.

Förhören som genomförs med KJ signalerar inga konstigheter? Och märks det av något
motstridigt och konstigt så beror det givetvis på den förhördes medfödda neuropsykiatriska
funktionsnedsättningar. KJ kan inte ljuga medvetet, det kan aldrig en aspergare?
Han är from som ett lamm och borde nu vara ute och leka med polarna i skogen
istället för att behöva förbereda sig på en cirka femårig anstaltsvistelse bland otäcka busar.
Fel man sitter eller hur?

Hur kunde då KJ dömas för detta? På ett åtalsunderlag som inte håller tätt för fem öre?
Enligt somliga då.

Man hävdar att liket efter Vatchareeya legat i hans baklucka.
Men en sån grej ska man då tydligen inte bry sig så mycket om.
Det kan vara någon annan som sett till att det luktar lik där och sprutat in lite blod.
Bilen var visst mycket sällan låst har vi nu fått höra igen nyligen så det var inga
svårigheter att ta sig in där om man ville och det ville visst nån...

Ja, det är obegripligt att inte farbror blå lät sig övertygas av pojkens mycket trovärdiga
och sammanhållna förklaringar till ditten och datten och lät honom löpa i rappet.

Bu, varför tog ni inte stygga han med fiskarna istället. Där var det så mycket M O T I V
att det inte är klokt medan lille Kristoffer hade inga skäl i världen att göra flickan illa och
inte någon annan heller.

För övrigt kan vi skippa svenska domstolarna, låt flashbackpöbeln döma istället
i fortsättningen, så blir det rätt gjort och ingen riskerar att bli felaktigt dömd.
Amen.

ps. En som inte ens kan rensa en liten fisk kan ju rimligen inte heller klara ut att stycka
ett människolik...säger sig självt, eller hur?
Jodå, en aspie kan vara lömsk, beräknande, manipulativ och ljuga sig blå. Det gäller inte alla aspie naturligtvis men man kan inte utesluta lögner bara för att personen har Asbergers. Det är bara löjligt att resonera så.
Citera
2014-07-15, 17:05
  #82026
Medlem
Spindelfridas avatar
The Foreigner har haft funderingar om att tejpen på badrumsskåpet påminner om den tejp som tatuerare använder. På VB:s fortfarande öppna Facebook-sida hittade jag detta:

070-27x x9 x8 poppen tatto

Denna tatueringsstudio finns i Boden. Har sida på Facebook.
Citera
2014-07-15, 17:10
  #82027
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
The Foreigner har haft funderingar om att tejpen på badrumsskåpet påminner om den tejp som tatuerare använder. På VB:s fortfarande öppna Facebook-sida hittade jag detta:

070-27x x9 x8 poppen tatto

Denna tatueringsstudio finns i Boden. Har sida på Facebook.
Hade VB taturering? Det står inget om det i obduktionsprotokollet. Som jämförelse kan jag nämna Ida i Trollhättan, hennes tatueringar fanns nämnda i obduktionsprotokollet.
Citera
2014-07-15, 17:14
  #82028
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hade VB taturering? Det står inget om det i obduktionsprotokollet. Som jämförelse kan jag nämna Ida i Trollhättan, hennes tatueringar fanns nämnda i obduktionsprotokollet.

Nej, jag tror inte hon hade en taturering Men hon kanske hade tänkt skaffa en och rentav gjort studiebesök???
Citera
2014-07-15, 17:22
  #82029
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Kan nedanstående uppgifter ha någon som helst relevans för diskussionen angående de två meddelanden som bloggaren hittade i VB:s samtalslista? Eftersom jag inte begriper ett dyft om detta, ber jag om överseende. Informationen finns på en fortfarande öppen Facebook-sida tillhörande VB. Hon skrev detta den 30 april 2012. Jag känner igen kalleanka-signaturen, men kommer inte ihåg sammanhanget.

no-ip
användarnamn: kalleanka_12
lösen: 000100


Jisses, det gick att logga in på no-ip.org med uppgifterna. Jag reagerade på att senaste inloggning skedde i april i år Vad är detta?
Citera
2014-07-15, 17:33
  #82030
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jodå, en aspie kan vara lömsk, beräknande, manipulativ och ljuga sig blå. Det gäller inte alla aspie naturligtvis men man kan inte utesluta lögner bara för att personen har Asbergers. Det är bara löjligt att resonera så.
Det var ironiskt menat från min sida...

Du har så rätt så. Dessa personer förmår fara med osanning lika mycket som någon annan.
Citera
2014-07-15, 17:44
  #82031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jisses, det gick att logga in på no-ip.org med uppgifterna. Jag reagerade på att senaste inloggning skedde i april i år Vad är detta?

Vad betyder detta?
Citera
2014-07-15, 17:47
  #82032
Medlem
En fråga:
När fick kj hunden (Grabben)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in