2014-07-15, 12:04
  #82009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Hm... MB hade totalt 14 MMS och 15 GPRS... MMSen finns i FUP 915.
Å andra sidan är listan på sida 915 endast hans vanligaste kontakter så det kan finnas någon fler som han har skickat eller mottagit ett till MMS ifrån, något som kan förklara antalet GPRS.

Men det finns inget MMS från VB till MB, kan hon ha skickat det till en annan mobil som MB besitter om hon inte kunde nå han på hans vanliga?
Det behöver iof inte vara till MB som hon skickar MMSet till.

OBS Att MMS och GPRS är ihopkopplat är bara en teori, samma gäller skärmdump 112*.

Jag får vika ner mig, bättre än å sitta å gissa. Borde finnas kunniga i tråden.
Skärmdump går att skicka som bilaga till E-post. Om det registreras som GPRS vet jag ej.
Citera
2014-07-15, 12:37
  #82010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Hm... MB hade totalt 14 MMS och 15 GPRS... MMSen finns i FUP 915.
Å andra sidan är listan på sida 915 endast hans vanligaste kontakter så det kan finnas någon fler som han har skickat eller mottagit ett till MMS ifrån, något som kan förklara antalet GPRS.

Men det finns inget MMS från VB till MB, kan hon ha skickat det till en annan mobil som MB besitter om hon inte kunde nå han på hans vanliga?
Det behöver iof inte vara till MB som hon skickar MMSet till.

OBS Att MMS och GPRS är ihopkopplat är bara en teori, samma gäller skärmdump 112*.

Tänkte på en annan sak, man kan baka in vilken text man vill i ett MMS.
Vill man kolla upp det här så ska man säkerligen inte låsa sig vid just MMS.
Citera
2014-07-15, 12:47
  #82011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Vi är överens. Otippat. Vad tror du VB:s anhöriga skulle säga om den återupptagna rättegång du önskar ska beviljas?

Nu har ju inte anhöriga med det här å göra, men KJ har också anhöriga, vad tror du dom tycker?
Det är tyvärr nästan alltid anhöriga som drabbas när skit händer.
Citera
2014-07-15, 12:51
  #82012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Polisen har visat på TV att de har kadaverin på 'flaska' och visat hundsök på planterat kadaverin.


Intressant.

Kadaverin= NH2(CH2)5NH2 och ja det går att framställa på kemisk väg!
Citera
2014-07-15, 12:52
  #82013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu har ju inte anhöriga med det här å göra, men KJ har också anhöriga, vad tror du dom tycker?
Det är tyvärr nästan alltid anhöriga som drabbas när skit händer.



Vad tror ni KJ tänker och känner då?
Citera
2014-07-15, 12:59
  #82014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Och polisens kadaverin innehåller inga fe-molekyler?


Nej, inte själva kadaverinet i sig: NH2(CH2)5NH2
Citera
2014-07-15, 13:03
  #82015
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Nej, inte själva kadaverinet i sig: NH2(CH2)5NH2
I SVT:s Veckans Brott berättades att polisen använde sig av likvätska vid träning av hundar. Det kan innehålla blod, alltså fe.
Citera
2014-07-15, 13:34
  #82016
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tänkte på en annan sak, man kan baka in vilken text man vill i ett MMS.
Vill man kolla upp det här så ska man säkerligen inte låsa sig vid just MMS.

Håller med.
Det var bara ett förslag. Hoppas att det finns någon i tråden som vet vad VBs två GPRS uppkopplingar innebär.

Kollade runt lite och fick upp en del sidor med spyware
http://www.mobile-spy.com/userguide.html#livepanel

Någon svartsjuk som höll koll på henne?

Inte speciellt troligt men AF hade iaf bra koll på VBs SMS till MB.
Citera
2014-07-15, 14:45
  #82017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I SVT:s Veckans Brott berättades att polisen använde sig av likvätska vid träning av hundar. Det kan innehålla blod, alltså fe.

Självklart är "likväska" ofta utblandat med blod och vice verca- fast då är det kadaverin + blod.

Kadaverinet i sig är en en vätska, 1,5-diaminopentan- en kemisk förening som inte innehåller järn, varken från blod eller någonting annat.
__________________
Senast redigerad av zemixon 2014-07-15 kl. 14:49.
Citera
2014-07-15, 14:47
  #82018
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Varför skulle det inte kunna ha något med mordet att göra?

Ingenting är omöjligt. Det tar bara lite längre tid.

Välkommen till Flashback och denna tråd, förresten.
Tack!
Jag menar att det blir svårt att ta reda på utan VB:s telefon att ta reda på.. OM hon hade alternativa mail.. skype.. kik.. osv Verkar omöjligt? Jag kan ha fel..
Fast man vet ju inte i dagens samhälle.. hur mycket de ser..
Citera
2014-07-15, 15:22
  #82019
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Tack!
Jag menar att det blir svårt att ta reda på utandating telefon att ta reda på.. [u]OM hon hade alternativa mail.. skype.. kik.. osv Verkar omöjligt? Jag kan ha fel..
Fast man vet ju inte i dagens samhälle.. hur mycket de ser..

Det går att kontakta de som tillhandahåller tjänsterna så som KIK, Facebook, Gmail, hotmail, Skype, WA och andra. Skulle gissa att dom kollat de vanligaste: FB, Skype, Hotmail, Gmail.
Tror inte Åkkagarna/polisen har helt koll på WA, Kik, Viber , ChatOn och alla forum för att träffa folk... Badoo, Norrlandsk...
Citera
2014-07-15, 15:24
  #82020
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Intressanta inlägg du kommer med som ny medlem. Du öppnar konto och dina första inlägg handlar om vad vi inte ska diskutera.
Jag är säkert inte ensam om att undra.
Jag har suttit och läst länge och nu skrev jag ett par rader. Får nya inte skriva här? Vad undrar du.. ni då..? Varför så misstänksam..?

Jag blev intresserad av ämnet, hur det fungerar just med anonyma konton.. Hur binder man VB vid alternativa konton utan att ha själva basen till kontot?.. Kan man det? Någon som vet?
Har mina skäl till intresse.. Fel forum kanske..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in