2014-07-14, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var ingen tvekan om att hon var på väg västerut och mötte kvinnan.

Exakt. Vem känner att den vill berätta vad som hände med VB därefter?
Citera
2014-07-14, 14:04
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Så du tror KJ mördade eller åtminstone styckade henne efter 11 maj 2013?

Citat:
Den gröna flygoverallen försvann inte med VB, sid 118 o 1387.

En försvunnen overall i ett styckmordsfall är intressant tycker jag. Och det finns ju uppgifter som antyder att benen flyttades till ödehuset efter den 11 maj.
Citera
2014-07-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Definitivt!: Långa, förhållandevis smala, sylvassa - NYSLIPADE knivar!

Hade inte hundarna känt doften om kroppsdelarna hade förvarats i värnet? Varför tror du inte att kroppsdelarna förvarats i en vanlig kyl/frys eller i ett kylrum?
Hundarna har markerat i värnet och även vattnet från värnet tömdes och silades genom ett filter och hundarna markerade filtret. Jag anser det är värnet där kroppdelarna gömdes.
Citera
2014-07-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Efter att ha läst bloggens inlägg så kan man undra hur det var med 112*

Kan hon ha ringt 112* och skickat det som en skärmdump till någon som hon vill hota med en anmälan?

VB brukar använda *
Som tex...
FUP s. 900
Mikael finns det *horor i sverige?
FUP s. 881
Jag skrev om dig och mig i gruppen du behöver inte vara orolig eftersom alla vet
*alla vet inte eftersom jag har inte skrivit på riktigt jag bara ljög. Kan berätta men så taskigt är jag inte

Provade ringa *112 gick inte att skärmdumpa men 112* gick att skärmdumpa.

Skickar man en skärmdump som MMS så tror jag mobilen kopplar upp gprs för att skicka.
Mottagande mobil likaså. Tror jag
Citera
2014-07-14, 14:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
En försvunnen overall i ett styckmordsfall är intressant tycker jag. Och det finns ju uppgifter som antyder att benen flyttades till ödehuset efter den 11 maj.
Är det någon mer än du som saknar den? Vad finns bakom den stängda garderobsdörren i sovrummet? Det står kläder i texten.
Citera
2014-07-14, 14:23
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag lutar åt husvagnens slutsats. Varför beskriva en grön overall som en kamouflagedräkt bestående av mössa och jacka? Det låter mer som den "guilly-suit" som enligt den dömdes uppgift låg i bagageutrymmet:

"F: Kan du berätta lite grand hur…hur det ser ut i din bagagelucka, den här lördagen, vad du
har i…i ?
H: Jaa, en vapenväska…
F: I bagaget?
H: …och en Guilly-suit eller en Guilly-mantel och så har lillasyrran sitt täcke där i och
någon kudde och så är det nå skräp och sånt…det ligger huller om buller där." (FUP, s. 1762)

Så var är den gröna flygoverallen?

Den verka finnas i Kjs klädkammare FUP s.290.

Flygoverallen kan även finnas hemma hos föräldrarna.
Citera
2014-07-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Hundarna har markerat i värnet och även vattnet från värnet tömdes och silades genom ett filter och hundarna markerade filtret. Jag anser det är värnet där kroppdelarna gömdes.

Om så är fallet är det ju ännu mer uppenbart att GM ville sätta dit KJ för att förhindra att själv bli avslöjad!!
Citera
2014-07-14, 14:31
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skickar man en skärmdump som MMS så tror jag mobilen kopplar upp gprs för att skicka.
Mottagande mobil likaså. Tror jag

Hm... MB hade totalt 14 MMS och 15 GPRS... MMSen finns i FUP 915.
Å andra sidan är listan på sida 915 endast hans vanligaste kontakter så det kan finnas någon fler som han har skickat eller mottagit ett till MMS ifrån, något som kan förklara antalet GPRS.

Men det finns inget MMS från VB till MB, kan hon ha skickat det till en annan mobil som MB besitter om hon inte kunde nå han på hans vanliga?
Det behöver iof inte vara till MB som hon skickar MMSet till.

OBS Att MMS och GPRS är ihopkopplat är bara en teori, samma gäller skärmdump 112*.
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-14 kl. 14:38.
Citera
2014-07-14, 14:45
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Å andra sidan är listan på sida 915 endast hans vanligaste kontakter så det kan finnas någon fler som han har skickat eller mottagit ett till MMS ifrån, något som kan förklara antalet GPRS.

Men det finns inget MMS från VB till MB, kan hon ha skickat det till en annan mobil som MB besitter om hon inte kunde nå han på hans vanliga?

OBS Att MMS och GPRS är ihopkopplat är bara en teori, samma gäller skärmdump 112*.
Vad har gprs med mordet på Vatchareeya att göra?
Citera
2014-07-14, 14:45
Medlem
Citat:

Finns det någon kunnig och insatt som kan undersöka de vanligaste förekommande orden i MBs mobil?

Är det i smsen?

Kan man avslöja mer genom att granska de orden som han skrivit?

Går det att söka vidare i hans mobil?

Går det att söka på enstaka ord även om smsen är permanent raderade?
Citera
2014-07-14, 14:46
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Är det någon mer än du som saknar den? Vad finns bakom den stängda garderobsdörren i sovrummet? Det står kläder i texten.

Citat:
Den verka finnas i Kjs klädkammare FUP s.290.

Flygoverallen kan även finnas hemma hos föräldrarna.

Visst, polisen kanske inte alls var intresserade av overallen. Det var egentligen den frågan jag sökte svar på när jag kommenterade overallen igår.
Citera
2014-07-14, 14:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Vad har gprs med mordet på Vatchareeya att göra?
Hon kommunicerade sannolikt med någon okänd strax innan hon försvann. Det kan ha med mordet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in