Citat:
Ursprungligen postat av
Grillo
Hur fan får du ihop hyra, vatten och el till bara 3000 kr i månaden? Så länge du inte bor i avfolkningsbygd får du inte ens en minietta på runt 25 kvadratmeter för mindre än 3500 i månaden nuförtiden. I Stockholm får du kanske lägga 5-6 000 för en lägenhet i den storleken och då har du troligen inte heller någon besittningsrätt.
I Stockholm kan man söka ungdomslägenheter tills man fyller 25. Rätt små men billiga.
Dom kan kosta från 1800kr i månaden. Min kostar 2600kr/mån och då elen går på ca 200kr/mån så klarar jag mig faktiskt på det trotts att jag bor i huvudstaden. Centralt i en okej förort. Tar mig 1min till t-banan. Och jag kan kasta en sten till allt man kan tänkas behöva.
Jag tror att många såg lägenheten som dålig just då den är rätt så liten. Jag däremot såg priset och tänkte att jag knappast kunde få något bättre just då. Jag var plats 26 när jag sökte lägenheten men ändå fick jag den.
Men har man inte stått i bostadskön sen 18års dagen kan det bli svårt att få tag på en.
Så visst går det men det gäller ju att ha lite flyt också. Det är ju inte så att man bara kan bestämma sig att ta en sådan lägenhet. Risken är att man inte hinner på något.
Slutsatsen är att du lägger upp siffror du hittar på i skrivande stund. Och säg inte emot det för jag vet vad hyran jag betalar varje månad är.