2014-07-15, 11:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har deltagit i många trådar där feminister har anklagat män som grupp. Har du då någonsin uttryckt att det är fel att anklaga en grupp, eller är det så att detta är första gången du säger det nu när feminister anklagas?
Det är inte alltid fel att rikta kritik mot en grupp - däremot att göra en hel grupp ansvarig för enskilda handlingar utfört av specifika individer.
Citera
2014-07-15, 11:10
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har deltagit i många trådar där feminister har anklagat män som grupp. Har du då någonsin uttryckt att det är fel att anklaga en grupp, eller är det så att detta är första gången du säger det nu när feminister anklagas?

Varfor istallet inte fokusera pa om jag anammar den metoden sjalv ? Som jag sagt innan, hitta inlagg dar jag skuldbelagger en grupp.

(FB) Jag älskar radikalfeminismen därför att...
Citera
2014-07-15, 11:14
Medlem
Ghibellinos avatar
Men kan vi verkligen döma hela förbundet för vad några individuella medlemmar gjort? Samma sak som med SD, där enstaka medlemmars agerande skapar hat mot hela partiet.

Har F! gjort något uttalande kring det hela? Har de tagit avstånd?

Hur grovt var hatet egentligen? Vi på högerkanten vet ju hur överdrivet begreppet används många gånger.

Klart är dock att detta hade utnyttjats av medierna på sedvanligt propagandistiskt sätt om det rört sig om en högerorganisation. Men det är en annan fråga, och tråd för det finns redan.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
...
Jag citerar dig för du kanske kan säga något om detta (om du har info från insidan)...
Senast redigerad av Ghibellino 2014-07-15 kl. 11:16.
Citera
2014-07-15, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Hej. Eftersom somliga har citerat mig men sedan kommit med helt orimliga slutsatser så tänkte jag bara förklara exakt hur jag menar.
Burros: När jag sa att du hade rätt syftade jag på hur media reagerar på saken. Om det var otydligt att det var så jag menade, tar jag tillbaka det helt och hållet.
Lucas var feminist, och som några tidigare har sagt så är det oerhört tydligt att Lucas ville feminismens bästa in i hans sista andetag, och det syns bland annat på Lucas näst sista tweet.
Jag vill vara väldigt tydlig med att jag inte tycker att det är feminismens ansvar att det här hände, så tolka inte det jag har skrivit på något annat vis än så.

Edit, råkade citera LadyMystica, det var inte meningen.

Ja vi pratade också om media men du kan inte få det ena utan det andra här är jag tyvärr rädd. Vi visste ju som sagt redan innan att media inte skulle ta i saken men då trodde du knappt på oss. Den feministiska censuren är rätt total och att det är feministers som konstant flyttat fokus från Lukas öde i denna tråden och det kan ju alla som läser tråden se. Om du inte vill lägga något ansvar på feminismen som trots allt startade begreppet "näthat" så fine ditt val...men det är ju trots allt fortfarande så att vad som hänt här har nada med antifeminismen att göra.

Du såg ju vad FEMEN gjorde och du såg UFs mörkning. Känns det ok verkligen? Oavsett ideologisk hemvist så hade det gjort mig vansinning iaf.
Citera
2014-07-15, 11:22
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Jag frågar väl när jag inte förstår. Du får det att låta som det är något strukturellt bakom det som gjort att Lucas tog livet av sig? Eller missförstår jag dig då?
Det strukturella är väl att feminismen drar till sig personer som inte är helt 100 och får dem att tävla i vem som är mest helig
Citera
2014-07-15, 11:22
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Men kan vi verkligen döma hela förbundet för vad några individuella medlemmar gjort? Samma sak som med SD, där enstaka medlemmars agerande skapar hat mot hela partiet.

Har F! gjort något uttalande kring det hela? Har de tagit avstånd?

Hur grovt var hatet egentligen? Vi på högerkanten vet ju hur överdrivet begreppet används många gånger.

Klart är dock att detta hade utnyttjats av medierna på sedvanligt propagandistiskt sätt om det rört sig om en högerorganisation. Men det är en annan fråga, och tråd för det finns redan.

Jag citerar dig för du kanske kan säga något om detta (om du har info från insidan)...

Jag har ingen info alls om saken. Jag har tvartom forsokt fa info, las mer klara bevis pa detta "nathat" L. pastas ha ha fatt.

F! har, mig veterligen, inte gjort nagot uttalande och jag kan utifran vad vi vet idag inte se varfor de skulle gora nagot. Det ar som att Jimmie Akesson skulle ga ut och fordomma medlemmar som i hetsiga diskussioner kallar varandra for "dumma i huvudet".

Det ar mojligt det finns sagda saker som vi inte kanner till, men jag kan iaf inte fordomma nagot som ar baserat pa gissningar.
Citera
2014-07-15, 11:40
Medlem
Citat:
Jag har ingen info alls om saken. Jag har tvartom forsokt fa info, las mer klara bevis pa detta "nathat" L. pastas ha ha fatt.

Vadå påstås har fått? och varför "näthat" istället för näthat?
Du fortsätter ju bara med dina lögner. Det är ett faktum att killen är död. INSE!
Det enda vi inte vet, är vilka människor som är skyldiga och hur mycket.

Vad Alikabadidi än skriver, vet vi också att alla var feminister, och självklart ville inte Lucas att feminister skulle göra så.
Vi vet vidare att inge feminister tar avstånd från det här eller gör något för att förhindra att det sker igen.

Sorry! Surprise.... NOT !!!
Senast redigerad av ManManne 2014-07-15 kl. 11:44.
Citera
2014-07-15, 11:43
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vadå påstås har fått? och varför "näthat" istället för näthat?
Du fortsätter ju bara med dina lögner. Det är ett faktum att killen är död. INSE!
Det enda vi inte vet, är vilka människor som är skyldiga och hur mycket.

Vad Alikabadidi än skriver, vet vi också att alla var feminister, och självklart ville inte Lucas att feminister skulle göra så.

Sorry! Surprise.... NOT !!!

Det har jag forklarat tidigare i traden, min avsky mot ordet "nathat". Men det ar klart, det ar val smidigare for dig att tolka det som en logn ?

Men du medger ju precis det jag pekar pa, sa vad ar problemet ? Att jag inte tar avstand fran nagot jag inte vet omfattningen pa ?
Citera
2014-07-15, 11:44
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:

F! har, mig veterligen, inte gjort nagot uttalande och jag kan utifran vad vi vet idag inte se varfor de skulle gora nagot. Det ar som att Jimmie Akesson skulle ga ut och fordomma medlemmar som i hetsiga diskussioner kallar varandra for "dumma i huvudet".

Det ar mojligt det finns sagda saker som vi inte kanner till, men jag kan iaf inte fordomma nagot som ar baserat pa gissningar.

Jag delar din uppfattning i frågan.

Kan någon i tråden ge exempel på det näthat som drabbade den här personen? Börja med det grövsta...
Citera
2014-07-15, 11:50
Medlem
Citat:
Det har jag forklarat tidigare i traden, min avsky mot ordet "nathat". Men det ar klart, det ar val smidigare for dig att tolka det som en logn ?

Men du medger ju precis det jag pekar pa, sa vad ar problemet ? Att jag inte tar avstand fran nagot jag inte vet omfattningen pa ?

Vad tillför du tråden överhuvudtaget?

De ända som kan och banne mig borde göra något åt det här, är feminister. Inte alla feminister, och förmodligen inte du, men med säkerhet finns det en del som har möjligheten. De med möjligheten gör INGENTING. De är svin, IMO.
Hela mörkningen är svineri, och det behövs inga exempel på det. Mörkningen innebär just "INGA EXEMPEL".
Radera allt du kan....han är ju död nu...vi har lyckats... typ.
Citera
2014-07-15, 12:04
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad tillför du tråden överhuvudtaget?

De ända som kan och banne mig borde göra något åt det här, är feminister. Inte alla feminister, och förmodligen inte du, men med säkerhet finns det en del som har möjligheten. De med möjligheten gör INGENTING. De är svin, IMO.
Hela mörkningen är svineri, och det behövs inga exempel på det. Mörkningen innebär just "INGA EXEMPEL".
Radera allt du kan....han är ju död nu...vi har lyckats... typ.

Och vad tillfor du traden ? Annat an att du ser det som ett lysande tillfalle att racka ner pa feminismen.

Aterigen denna "morkning", nagot annat du sa garna vill skall vara en sanning.
Vi har efterfragat ex. pa detta "nathat", fran dag 1. Inget konkret har getts forutom ett "du ar dum i huvudet".

1½ vecka senare sa heter det "att allt har raderats" - vilket iofs inte vore nagot konstigt. Det konstiga ar val att ingen lyckats skarmdumpa nagot, eller ens ge ett skrivet citat, nagonstans.
Likval forvantas "vi" ta avstand, fran nagot vi inte sett.

Att vissa av er har en agenda som gar ut pa att ta detta som ett tillfalle att racka ner pa det ni avskyr mest, feminismen, ar inget man kan missta sig pa.

Allt som L. stod for och allt som L. trodde pa ar namligen det som alla antifeminister kampar emot, och rackar ner i var och varenda trad har pa FB.

Sa min motfraga till dig igen blir: vad gor du har i traden ?
Citera
2014-07-15, 12:18
Medlem
Citat:
Sa min motfraga till dig igen blir: vad gor du har i traden ?

Min målsättning är att Lucas inte blir glömd. Att hen inte dog förgäves, utan att det feministiska näthatet blir bekannt i hela Sverige, trots sådana som du.

Det skall vara uppenbart att "näthat" inte är samma sak som befogad kritik mot privilegierade AB-kärringar. Alla kan hata (speciellt även kvinnor), och en bonus vore det om folk även insåg att feminismen till stor del bygger på och föder hat.
Feminismen skulle må bra av att rensa ut lite hat, och just den biten är jag övertygad om att även Lucas skulle vilja.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in