Citat:
Ursprungligen postat av
daveid
Det är klart att de vill lyfta fram sitt samarbete men står det mellan två personer som ska få ett jobb så skulle jag alla gånger välja personen med civ.ing. examen från KTH före mitt uni. Visst mastern kommer från KTH men civ.ing. examen kommer väll från högskolan du börjar på? Givetvis är mastern viktigast, men civing examen fås väll ut av mittuni? Då klingar KTH högre i mina öron i alla fall.
Man får en kandidat examen på grundnivå från Miun och Civilingenjör examen från KTH

(det enda villkoret som de har för att få Civilingenjör examen från KTH är att klara grund utbildning under max 5 år.
Iaf Miun är bättre för mig för att det är mindre klasser, bättre kontakter, mitt hem är bara 1 km borta

och jag komma säkert få bra resultat första 3 år
Om jag stannar här i Stklm komma jag slösa hela dagen med transport "ca 4 timmar varje dag" och i fall jag hittar en lägenhet nära KTH så är det mkt dyrt "lite ekonomisk

"
Bror jag funderade ca 5 månader tills jag bestämde mig att söka till Miun. Dessutom fråga många personer på olika platser för att bli säkert på det jag gör. Frågade personalerna på Saco mässan, programansvariga på KTH, 2 st SYV KTH, 1 St SYV Miun + jag mailade många personer som jobbar på båda skolor och även fick tag på stora chefer i Scania och Ericson för att den 0,01% som jag hade då i hjärnan ska försvinna.
Tror du att jag är en idiot för att lämna KTH och gå till MIUN utan att tänka?