Citat:
Ursprungligen postat av
BWisser
Att kalla Unity för ofärdigt i det här skedet är ren dumhet och okunskap, det visar pinsamt tydligt att det var länge sedan du testade den, om någonsin. Men du är vid det här laget ganska känd för att hitta på saker on the fly för att passa din argumentation så jag borde väl inte vara förvånad.
Och att kalla dina nördpolare på din arbetsplats för "utvecklarcommunityn i Stockholm"?

Jag använder Ubuntu (Unity) varje dag.
Jag använder JFokus som referens när jag vill se trender, eftersom det är en av världens största träffar för Java-utvecklare. Som utvecklingsmiljö tappar Linux mark, som runtimemiljö vinner Linux mark. Tappet som desktop-OS handlar om att de som vill ha ett *nix-OS, nu väljer MAC. Tappet för Ubuntu som Linux-variant, handlar om att utvecklarnördar i regel inte gillar Unity och/eller de buggiga releaser som dykt upp efter 12.04.
Saker jag brottas med dagligen i Unity:
1) När man drag'n'droppar fönster genom att dra i "toppen" av en fönstermeny, så finns fortfarande en bugg som gör att fönstret inte följer med musen, utan hoppar ned 20 cm nedanför muspekaren.
2) När man skall dra ett fönster från en skärm till en annan och maximera det, så maximeras det på ursprungsskrämen.
3) När man skall skapa "halvfönster" genom att dra fönstret till den kant som gränsar mot tvilling-skärmen, så dyker "halvfönstret" upp på tvillingskärmen istället.
4) När man skall flytta halvfönster till en ny position, så kommer fönstret maximeras, hur man än gör (så fort fönstret är i närheten av toppen av skärmen).
Lägg därtill utseendet, användarvänlighet när man lägger till/tar bort/editerar ikonerna till vänster ... ja, då ger Unity ett ganska oproffsigt intryck.
Sammanfattat - jag föredrar fönsterhanteringen från Gnome.