• 4
  • 5
2014-07-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
Om ett genombrott på desktop skulle komma så tror jag inte att det är Ubuntu som står för det. För några år sedan så kanske, men inte nu. De har distansierat sig från övriga communityn alldeles för mycket med Unity och Mir. Tror det kan komma att stå dem dyrt. Ser ingen väg in på telefonmarknaden heller som de försöker med.

Något som underlättar och öppnar för linuxsystem är när allt fler lokalt installerade program kan ersättas med webbapplikationer som körs i webbläsaren. Vi kommer knappast att se Office-sviten och Photoshop släppas för Linux innan det har kommit fullvärdiga alternativ som körs i webbläsaren. Då kan man ju även diskutera om det är desktop det handlar om.

Linux kommer nog inte att slå på desktopen innan desktopen är död. I alla fall så som vi känner den idag. Men jag ser definitivt en ljus framtid för Linux bortom det. Det är min teori.

Office finns redan "online", som en del av Hotmail (eller Outlook, som det heter nu för tiden). Är nu ett alternativ för oss som varit strandsatta i en Office-lös Linuxvärld i så många år!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in