2014-06-26, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Du kan googla på detta felmeddelandet, finns fler andra som har haft liknande problem.

jo gjorde det det va något permisson denied och spelar ingen roll hur jag gör funkar inte äändå men i VM funkar den så tycker det är skumt men ska instalera 12.04 i stället
Citera
2014-06-26, 14:26
Medlem
BGHs avatar
Använder du WUBI? Det har jag aldrig gjort. Jag tror att felmeddelandet beror på att programmet försöker skriva till fel disk t ex ett minneskort eller någon virtuell drive. Kolla logfilerna.
Citera
2014-06-26, 19:38
Medlem
instalerade 12.04 men så ville den updatera till 14.04 men då kom problemet och ubuntu fick något fel att den inte ville boota upp ordentligt kom till en svart ruta med error och sådant osså vart det ju att man skulle kunna skriva men hände ingenting när jag försökte skriva men ska försöka mig på det igen
Citera
2014-06-26, 19:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av exztran
så code blocks är nästan som och visual c++ 2010 express?? men den visual c++ 2010 express suger häst röv

Som IDE ligger Codeblocks långt efter funktionaliteten på VS men den duger för att utveckla med på Linux.
Citera
2014-06-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Som IDE ligger Codeblocks långt efter funktionaliteten på VS men den duger för att utveckla med på Linux.

okay för jag tycker det vart hyfsat att skriva själva koderna men när det kommer att testa dom och bygga dom så funkar det inte alls om man inte stänger av något inne i projects -linker - general stänger jag av den så funkar det att kompila programmen men det är ändå lite extra krongel som kommit upp i programmet så det är ju inte fungerande,,,

men som jag läst på andra forum och förståt så är inte windows optimalt att programmera i som jag fattat det men skulle vilja komma igång med ubuntu 14.04 LTS och se om det känns bättre i den miljön
Citera
2014-06-26, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av exztran
okay för jag tycker det vart hyfsat att skriva själva koderna men när det kommer att testa dom och bygga dom så funkar det inte alls om man inte stänger av något inne i projects -linker - general stänger jag av den så funkar det att kompila programmen men det är ändå lite extra krongel som kommit upp i programmet så det är ju inte fungerande,,,

men som jag läst på andra forum och förståt så är inte windows optimalt att programmera i som jag fattat det men skulle vilja komma igång med ubuntu 14.04 LTS och se om det känns bättre i den miljön

Windows är mycket optimalt att programmera i, nu vet jag inte vad det är för forum du besökt men tyvärr brukar många linux-tomtar likställa nördighet med nödvändighet.

Är det så att du vill fippla med kommandon så medföljer det flera genvägar till kommandotolken där VS utvecklarmiljö är förinställda.
Om du går till mappen C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 12.0\Common7\Tools\Shortcuts så ligger dem där.

Här har du en bra förklaring till skillnaden dem emellan:

http://stackoverflow.com/questions/1...command-prompt
Citera
2014-06-26, 20:30
Medlem
Citat:
Windows är mycket optimalt att programmera i, nu vet jag inte vad det är för forum du besökt men tyvärr brukar många linux-tomtar likställa nördighet med nödvändighet.

Är det så att du vill fippla med kommandon så medföljer det flera genvägar till kommandotolken där VS utvecklarmiljö är förinställda.

Och tyvärr finns det tomtar som håller fast vid MS sorgliga försök att imitera UNIX-skalets frihet och kraft, som tycker att man inte ska "fippla" mer än vad MS tillåter en
Citera
2014-06-26, 22:07
Medlem
fick igång ubuntu 14.04 :P även instalerat amd men dock svarta kanter runt skrivbordet inte kommit under funn med det än men ska börja instalera lite program och sådant nu :P
Citera
2014-06-27, 13:48
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchackNorris
Och tyvärr finns det tomtar som håller fast vid MS sorgliga försök att imitera UNIX-skalets frihet och kraft, som tycker att man inte ska "fippla" mer än vad MS tillåter en

Du har väldigt bra koll på Powershell förstår jag?
Citera
2014-06-27, 21:49
Medlem
gick bra i början men sen efter jag installerade ett spel och skulle starta det så dog hela skrivborde toch gick inte o fixa så nu sitter jag med ett ubuntu som inte vill visa skrivbordet så antingen installerar jag om det eller så avinstallerar jag det helt-- har inte bestämt mig än men gillar ju ubuntu linux lite friare än windows men får fundilera på det lite:P
Citera
2014-06-28, 09:14
Medlem
Tänk på att om du har tillbehör till datorn som skrivare, scanner, webcam m.m så kanske de bli värdelösa! När jag köper tillbehör ser jag aldrig att det följer med drivrutiner till annat än windows och mac. Hur ska man då få dessa tillbehör att funka?
Citera
2014-06-28, 09:29
Medlem
Citat:
Mate bygger på det gamla sunkiga Gnome 2, inte alls att föredra framför Unity. Dessutom är det skitsnack att det blev "ett jäkla avhopp " när Unity kom. Ubuntu är fortfarande den ojämförligt största disten bland privatpersoner.

Codeblocks inkluderar wxWidgets, ett GUI-bibliotek för C++, dock är det bara ett av många GUI-bibliotek som existerar.

Unity känns ofärdigt, buggigt och slött. Jag föredrog helt klart föregångaren.

I utvecklarcommunityn i Stockholm har Ubuntu dalat i populäritet, de senaste 3 åren. Unity har mottagits med idel negativ kritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in