2014-07-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
ni lämnar walk-over av pur utmattning ibland.

Ibland? ... Alltid!

En del kanske tycker att argument borde vara viktiga istället?
2014-07-14, 17:54
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Allt detta förlöjligande av hennes person och "upprördheten" över Micros debattstil är urfånig, faktiskt. Hon är inte värre än andra debattörer här i sitt sätt att uttrycka sig och ofta bättre.

Alla fattar att det bara är ett sätt att försöka få bort henne eftersom hon är så otroligt, jävla envis i diskussionerna att ni lämnar walk-over av pur utmattning ibland.

Var lite tacksamma för att ni har åtminstone en kvinna som fortfarande är villig att diskutera med er på allvar.

Nja, nu är hon ju också extremt ohörsam för saklig debatt, och i många fall är det ju helt uppenbart att hon bara är grälsjuk. Att hon är envis och har fler härskartekniker än argument är knappast något manliga skribenter här ska känna tacksamhet för.

En sak jag märker mycket i detta forum är behovet av att "vinna". Det verkar mycket viktigare för flera skribenter här inkl. Micro att "dra ner byxorna" på folk än att få till en matnyttig diskussion. Det funkar inte så, alla förlorar på skribenter med sådan inställning.
2014-07-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Nja, nu är hon ju också extremt ohörsam för saklig debatt, och i många fall är det ju helt uppenbart att hon bara är grälsjuk. Att hon är envis och har fler härskartekniker än argument är knappast något manliga skribenter här ska känna tacksamhet för.

En sak jag märker mycket i detta forum är behovet av att "vinna". Det verkar mycket viktigare för flera skribenter här inkl. Micro att "dra ner byxorna" på folk än att få till en matnyttig diskussion. Det funkar inte så, alla förlorar på skribenter med sådan inställning.

Ohörsamhet för saklig debatt och härskartekniker har knappast Micro patent på heller och grälsjuk och envis är ju var och varannan skribent, därav blir det urfånigt när hennes motdebattörer plötsligt utmålar sig och de sina som rena som snö medan all skuld ligger på en, enda person. "Om bara Micro försvann så skulle detta forum bli jättebra." Tjoho du, skulle inte tro det, va!

Här på forumet är behovet sådant ja, och det är knappast troligt att det kommer att förändras inom rimlig tid (typ din och min livstid...). Det är inte Micro som gjort att jag har tröttnat på att försöka göra mig förstådd på allvar, i alla fall.
2014-07-14, 18:33
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ohörsamhet för saklig debatt och härskartekniker har knappast Micro patent på heller och grälsjuk och envis är ju var och varannan skribent, därav blir det urfånigt när hennes motdebattörer plötsligt utmålar sig och de sina som rena som snö medan all skuld ligger på en, enda person. "Om bara Micro försvann så skulle detta forum bli jättebra." Tjoho du, skulle inte tro det, va!

Här på forumet är behovet sådant ja, och det är knappast troligt att det kommer att förändras inom rimlig tid (typ din och min livstid...). Det är inte Micro som gjort att jag har tröttnat på att försöka göra mig förstådd på allvar, i alla fall.

Nej det gäller förstås flera skribenter. Dock tog jag upp Micro nu eftersom hon gjorde så bra exempel i denna tråd på vad som är problemet med henne är, dvs spåra ur, avleda och bedriva skendiskussion.

Inget hon är ensam om heller förstås. Med tanke på hur mycket hon postar, och hur lite av det som är något annat än "Nämen serru lillpöjk, nu har du fel vettu, igen!" så är det inte orimligt att anta att forumet (och hennes egen livskvalitet) hade blivit avsevärt mycket bättre om hon bannades.
2014-07-14, 19:01
Medlem
Thyros2, Babianen är de två värsta debattörerna med de sämsta inläggen just nu.
Micro ligger en mil ovan dessa i seriositet och hederlig debattstil. Om man inte kan se detta så är man fan blind. Är som sagt när hon klämt åt nån stackars bananfluga här inne extra hårt som det ska kommenteras här uppe. fjantar.
2014-07-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Micro ligger en mil ovan dessa i seriositet och hederlig debattstil. Om man inte kan se detta så är man fan blind. Är som sagt när hon klämt åt nån stackars bananfluga här inne extra hårt som det ska kommenteras här uppe. fjantar.

Men skojar du? Har du någonsin sett micro hålla med om någonting? Helt ärligt? Oavsett om diskussionen vänder helt och hållet kan hon hävda att hon aldrig sagt det eller ta helt motsatt argument.

Det är ju som att kliva in i ett rum och proklamera - jag är inte här!

Hade hon klämt åt någon hade det varit en sak, nu är det bara ett utmattningskrig av motbevisning som alla som har ett jobb är dömda att förlora.
2014-07-14, 19:35
Medlem
Kan för övrigt hålla med om att babianen ligger bra till men det kan väl ändå inte vara någon som tar denne seriöst?
2014-07-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otecknadversion
Men skojar du? Har du någonsin sett micro hålla med om någonting? Helt ärligt? Oavsett om diskussionen vänder helt och hållet kan hon hävda att hon aldrig sagt det eller ta helt motsatt argument.

Hade hon klämt åt någon hade det varit en sak, nu är det bara ett utmattningskrig av motbevisning som alla som har ett jobb är dömda att förlora.

Jag ser en person som är väldigt envis, ganska bjäbbig men på ett rätt kul sätt, kom igen! micro är rätt rolig och träffsäker i sina oneliners. Och ingen skitter väl här inne och håller med någon? haha liksom inte därför man skriver här eller hur? Möjligen ex. antal gossar som behöver massa ryggdunkar för att hosta igång...

Och ursäkta men menar du att micro sitter och håller utmattningskrig med sig själv? hmm? Vilka är personerna på andra sidan? Varför klagar ni inte på dem utan väljer ut Micro ensam? ex Thyros2 som kör 80% töntiga personpåhopp i alla han skriver samt rent nonsens innehållsmässigt. Seriositetsgraden där ligger under fryspunkten, men klagar någon på honom? neeeee....
2014-07-14, 19:53
Medlem
Citat:
Kan för övrigt hålla med om att babianen ligger bra till men det kan väl ändå inte vara någon som tar denne seriöst?

Han får massa ryggdunkningar ja....är en hop småglin som sitter och tycker han skriver jättebra och sanningen. Bara läs.
2014-07-14, 19:56
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

Babianens inlagg ar i en klass for sig, det haller jag med om. Dock sa far man ge h*n att personangrepp ar inget h*n sysslar med, mig veterligen.

Thyros2 och Burros ar val de varsta av de frekventa deltagarna, med ideligen och aterkommande personangrepp.

Ja Micro ar envis som fa, men det ar jag personligen glad for, for det ar nog en del som inte ids ga i svaromal mot dumheterna harinne. Det ar val just det som retar sa manga, att de inte lyckas tysta henne.
2014-07-14, 19:58
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:

Ar det dar problemet ligger for en del av er ? Att hon inte haller med er ? Varfor skulle hon gora det om hon nu inte delar er asikt ?

Ja, jag har sett henne halla med folk, men da utgar jag givetvis ifran att det ar en asikt hon delar. Brukar vara sa.
2014-07-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Babianens inlagg ar i en klass for sig, det haller jag med om. Dock sa far man ge h*n att personangrepp ar inget h*n sysslar med, mig veterligen.

Thyros2 och Burros ar val de varsta av de frekventa deltagarna, med ideligen och aterkommande personangrepp.

Ja Micro ar envis som fa, men det ar jag personligen glad for, for det ar nog en del som inte ids ga i svaromal mot dumheterna harinne. Det ar val just det som retar sa manga, att de inte lyckas tysta henne.

Förmodligen ja, svårt tåla när någon inte ger sig och dessutom inte går att platta till och dessutom oftast har rätt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in