2014-07-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det berättar om antalet sexköp gjorda i Sverige - även om du inte förstår det.

Rimlighetsbedömning utifrån siffrorna är tydligen också svårt för dig att få till ....

Så här är rimlighetsbedömningen viktig, trots att det inte spelar någon roll för lagstiftandet, enligt dig?

Citat:
Ja, hur många gånger ett brott begåtts är oväsentligt för lagstiftningen.

Gudars skymning....

Citat:
Därför är både spioneri för främmande makt - vilket är ett brott med låg förekomst och mycket få domar i Sverige, förbjudet, liksom cykelstöld och snatteri är förbjudet trots sin höga förekomst.

Till att börja med, ditt jävla klappträ, så är "spioneri för främmande makt" inte olagligt, du får väl för fan arbeta för andra än Sverige.
Vi har ju pratat om det där; du ska ge fan i att gegga runt i juridiken när du har noll koll!
Vissa rekvisit ska uppfyllas för att vissa handlingar ska vara ett brott!
Kan du räkna ut vilket rekvisit du missat att nämna här...?

Och att du jämför brott mot rikets säkerhet(för man måste tydligen gissa vad du menar eftersom du inte har vett att uttrycka dig tydligt) med cykelstöld och snatteri bevisar ju hur lite du tänker igenom dyngan du sprider...
Givetvis är följden av brottet viktigare än frekvensen och förekomsten, att du inte förstår det är beklämmande.
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-07-14 kl. 11:03.
2014-07-14, 11:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Så här är rimlighetsbedömningen viktig, trots att det inte spelar någon roll för lagstiftandet, enligt dig?

Gudars skymning....

Till att börja med, ditt jävla klappträ, så är "spioneri för främmande makt" inte olagligt, du får väl för fan arbeta för andra än Sverige.
Vi har ju pratat om det där; du ska ge fan i att gegga runt i juridiken när du har noll koll!
Vissa rekvisit ska uppfyllas för att vissa handlingar ska vara ett brott!
Kan du räkna ut vilket rekvisit du missat att nämna här...?

Och att du jämför brott mot rikets säkerhet(för man måste tydligen gissa vad du menar eftersom du inte har vett att uttrycka dig tydligt) med cykelstöld och snatteri bevisar ju hur lite du tänker igenom dyngan du sprider...
Givetvis är följden av brottet viktigare än frekvensen och förekomsten, att du inte förstår det är beklämmande.

Ditt lilla klappträ - spioneri är och har varit förbjudet.

Citat:
5 § /Upphör att gälla U:2014-07-01/ Den som, för att gå främmande makt tillhanda, obehörigen anskaffar, befordrar, lämnar eller röjer uppgift rörande försvarsverk, vapen, förråd, import, export, tillverkningssätt, underhandlingar, beslut eller något förhållande i övrigt vars uppenbarande för främmande makt kan medföra men för totalförsvaret eller eljest för rikets säkerhet döms, vare sig uppgiften är riktig eller ej, för spioneri till fängelse i högst sex år. Detsamma skall gälla, om någon i syfte som nu sagts obehörigen framställer eller tar befatt- ning med skrift, teckning eller annat föremål som innefattar sådan uppgift. Lag (1981:1165).

5 §/Träder i kraft I:2014-07-01/ Den som, för att gå främmande makt tillhanda, obehörigen anskaffar, befordrar, lämnar eller röjer uppgift om försvarsverk, vapen, förråd, import, export, tillverkningssätt, underhandlingar, beslut eller något förhållande i övrigt vars uppenbarande för främmande makt kan medföra men för Sveriges säkerhet döms, vare sig uppgiften är riktig eller inte, för spioneri till fängelse i högst sex år.

Detsamma ska gälla, om någon i samma syfte obehörigen framställer eller tar befattning med skrift, teckning eller annat föremål som innefattar sådan uppgift. Lag (2014:383).

6 § Är brott som avses i 5 § att anse som grovt, döms för grovt spioneri till fängelse på viss tid, lägst fyra och högst arton år, eller på livstid.

Vid bedömande av om brottet är grovt ska särskilt beaktas om gärningen var av synnerligen farlig beskaffenhet med hänsyn till pågående krig eller rörde förhållande av stor betydelse eller om den brottslige röjde vad som på grund av allmän eller enskild tjänst betrotts honom eller henne. Lag (2009:396).

Att arbeta för andra än Sverige är inte samma sak som spioneri - ditt klappträ.

Edit:
Citat:
Säg det till Burros - inte till mig - eftersom det är han som tror att frekvensen har betydelse - inte jag. Jag argumenterar mot det påståendet - även om du inte klarade att förstå det.
Senast redigerad av micro113 2014-07-14 kl. 11:35.
2014-07-14, 12:13
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Vad spelar detta for roll ? Jag ser just detta argument komma upp da och da och det far mig alltid att fundera pa varfor. Om det ar 2000 inlagg eller 40000, so what liksom.

Alla spenderar sin tid olika och gillar man att diskutera sa ja da blir det manga inlagg.

Absolut spenderar man sin tid olika. Inget konstigt.

Det som var konstigt i det fall jag tog upp är att aktiviteten på detta forum var såpass hög att användaren omöjligt kan leva ett normalt liv med jobb och fritid utöver denna hemsida. Typ som folk som ägnar hela sin vakna tid åt att spela dataspel.
2014-07-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ditt lilla klappträ - spioneri är och har varit förbjudet.

Nej, din kretin.
Att säga att spioneri är olagligt är som att säga att det är olagligt att slå någon, vilket det inte är.
Det finns flera rekvisit som måste uppfyllas innan det blir ett brott. T ex att det är till men för riket, i det här fallet.
Kan du lista ut vilka rekvisit du missat!? De står med i lagtexten som du själv citerat.

Nu var vi där igen, med din juridiska okunskap, och du gick rakt i fällan!

Citat:
Att arbeta för andra än Sverige är inte samma sak som spioneri - ditt klappträ.

Ha ha ha, du är verkligen helt sinnessjuk!

Enligt din definition så är vår egen underättelsetjänst olaglig, och alla de som arbetar med att inhämta underättelse angående andra stater t ex.

Fattar du inte att du missat att det måste vara till men eller risk för riket innan det ens räknas som ett brott mot rikets säkerhet?

Ännu roligare att du gjorde det till din signatur! Ha ha ha, obetalbart!

Citat:
Edit:

Säg det till Burros - inte till mig - eftersom det är han som tror att frekvensen har betydelse - inte jag. Jag argumenterar mot det påståendet - även om du inte klarade att förstå det.

Nej, du försöker åter flytta fokus från din egen okunskap och det faktum att du är verklighetsfrånvänd som få.
Du tror ju att ett brotts förekomst väger tyngre än brottets allvar, följd och effekt.

Det här är helt otroligt...!
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-07-14 kl. 12:33.
2014-07-14, 12:32
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaldEagle
Absolut spenderar man sin tid olika. Inget konstigt.

Det som var konstigt i det fall jag tog upp är att aktiviteten på detta forum var såpass hög att användaren omöjligt kan leva ett normalt liv med jobb och fritid utöver denna hemsida. Typ som folk som ägnar hela sin vakna tid åt att spela dataspel.

Aterigen, detta ar inget du eller jag vet nagot om. Att dra till med antalet inlagg i en diskussion ar inget an ett satt att forsoka tysta motparten nar man inte har nagot annat att komma med.
2014-07-14, 12:59
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Aterigen, detta ar inget du eller jag vet nagot om. Att dra till med antalet inlagg i en diskussion ar inget an ett satt att forsoka tysta motparten nar man inte har nagot annat att komma med.

Jag vet att användaren spenderar mer tid på Flashback än vad jag eller någon jag känner skulle hinna med, ens om man gick in hårt för det, om man samtidigt vill ha ett arbete, vänner, familj, hobbies, fritid. Alltså fullt jämförbart med de som ägnar hela sin tid åt att spela dataspel. Det är så klart deras val, men andra människor har rätten att tycka att det är lite udda.

Du tycker annorlunda vilket är helt okej.

Jag har aldrig dragit till med antalet inlägg i en diskussion mot någon. Däremot att spamma forumet så att alla andras inlägg dränks av ens egna inlägg är minst lika fult om alla ska få komma till tals. I denna tråd får man diskutera andra användare, så att man kan diskutera sak och inte person i de vanliga trådarna.
2014-07-14, 13:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, din kretin.
Att säga att spioneri är olagligt är som att säga att det är olagligt att slå någon, vilket det inte är.
Det finns flera rekvisit som måste uppfyllas innan det blir ett brott. T ex att det är till men för riket, i det här fallet.
Kan du lista ut vilka rekvisit du missat!? De står med i lagtexten som du själv citerat.

Nu var vi där igen, med din juridiska okunskap, och du gick rakt i fällan!

Ha ha ha, du är verkligen helt sinnessjuk!

Enligt din definition så är vår egen underättelsetjänst olaglig, och alla de som arbetar med att inhämta underättelse angående andra stater t ex.

Fattar du inte att du missat att det måste vara till men eller risk för riket innan det ens räknas som ett brott mot rikets säkerhet?

Ännu roligare att du gjorde det till din signatur! Ha ha ha, obetalbart!

Nej, du försöker åter flytta fokus från din egen okunskap och det faktum att du är verklighetsfrånvänd som få.
Du tror ju att ett brotts förekomst väger tyngre än brottets allvar, följd och effekt.

Det här är helt otroligt...!
Ditt klappträ - när man säger spioneri så har man angett en definition, precis som misshandel och stöld är definition på brott.

Klarade du inte ens att läsa paragraferna.

Ja, din okunskap och oförmåga att tolka är helt klart signaturmaterial.
2014-07-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ditt klappträ - när man säger spioneri så har man angett en definition, precis som misshandel och stöld är definition på brott.

Klarade du inte ens att läsa paragraferna.

Ja, din okunskap och oförmåga att tolka är helt klart signaturmaterial.

Aha, du menar att handlingen spioneri redan är fastställd till brottsrubriceringen spioneri, du vet det är ingen definition. En definition hade varit om du skrev: Den som, för att gå främmande makt tillhanda, obehörigen anskaffar, befordrar, lämnar eller röjer uppgift rörande försvarsverk, vapen, förråd, import, export, tillverkningssätt, underhandlingar, beslut eller något förhållande i övrigt vars uppenbarande för främmande makt kan medföra men för totalförsvaret eller eljest för rikets säkerhet döms, vare sig uppgiften är riktig eller ej, för spioneri till fängelse i högst sex år. Detsamma skall gälla, om någon i syfte som nu sagts obehörigen framställer eller tar befatt- ning med skrift, teckning eller annat föremål som innefattar sådan uppgift.

Att du slänger ur dig att spioneri är olagligt är lite som när någon säger att all polisens våldsanvändning är misshandel, eller att alla gripanden av misstänkta brottslingar är kidnappning eller människorov.

Och fundera lite på vad du gör just nu...
Sa du någonting om du inte var en hycklare?
2014-07-14, 14:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Aha, du menar att handlingen spioneri redan är fastställd till brottsrubriceringen spioneri, du vet det är ingen definition. En definition hade varit om du skrev: Den som, för att gå främmande makt tillhanda, obehörigen anskaffar, befordrar, lämnar eller röjer uppgift rörande försvarsverk, vapen, förråd, import, export, tillverkningssätt, underhandlingar, beslut eller något förhållande i övrigt vars uppenbarande för främmande makt kan medföra men för totalförsvaret eller eljest för rikets säkerhet döms, vare sig uppgiften är riktig eller ej, för spioneri till fängelse i högst sex år. Detsamma skall gälla, om någon i syfte som nu sagts obehörigen framställer eller tar befatt- ning med skrift, teckning eller annat föremål som innefattar sådan uppgift.
Använder man ordet spioneri är det alltså handlingar som omfattas av det lagen omfattar som man avser - annars använder man ord som informationsförmedling/utbyte etc ..

Spioneri är liksom misshandel, stöld, våldtäkt etc brott.

Citat:
Att du slänger ur dig att spioneri är olagligt är lite som när någon säger att all polisens våldsanvändning är misshandel, eller att alla gripanden av misstänkta brottslingar är kidnappning eller människorov.

Och fundera lite på vad du gör just nu...
Sa du någonting om du inte var en hycklare?
Det hjälper inte hur många gånger du rapar upp din oförmåga - du har gjort bort dig igen.
2014-07-14, 15:21
Medlem
Citat:
Använder man ordet spioneri är det alltså handlingar som omfattas av det lagen omfattar som man avser - annars använder man ord som informationsförmedling/utbyte etc ..

Spioneri är liksom misshandel, stöld, våldtäkt etc brott.

Det hjälper inte hur många gånger du rapar upp din oförmåga - du har gjort bort dig igen.

Absolut inte, vi har egna spioner i Sverige, helt lagligt.
Begår de brott när de utför sitt arbete?
De samarbetar dessutom regelbunder med "främmande makt".
Så du får precisera dig i fortsättningen, du vet juridik handlar ju ofta om att uttrycka sig väldigt precist och specifikt.
Nej, vad säger jag, det vet du ju inte...

Och vadå "igen"?
Den enda som upprepat gör bort sig här är du, och förvisso några av dina feminazikopior.
2014-07-14, 17:09
Medlem
Ego-Legos avatar
Spioner och horor? Det finns just nu fem olika trådar på FoJ:s förstasida där olika aspekter av prostitution och sexköpslagen avhandlas! Att ni ens orkar börja med begreppsförvirring kring underättelseverksamhet är bara löjeväckande. Låt inte Micro spåra ur diskussionen!

Vad som bör uppmärksammas här i enlighet med trådstarten är Micros enormt buffliga, självbelåtna och egenmäktiga debattstil och att hon tillåts breda ut sig med massa OT i en tråd där hon vet att hennes sätt kommer att dyka upp som samtalsämne gång på gång.

Micro, kan du inte bara varva ner och läsa en bok eller något? Om jag inte visste bättre skulle jag tro att du var en tjackpundare så som du raljerar på i över 40.000 inlägg! Oavsett så förstår jag varför du inte vill kalla dig feminist, med tanke på att någon uppenbarligen måste försörja dig så du har tid att fokusera på att mästra främmande personer i samma ålder som dina egna barn.
2014-07-14, 17:23
Medlem
Allt detta förlöjligande av hennes person och "upprördheten" över Micros debattstil är urfånig, faktiskt. Hon är inte värre än andra debattörer här i sitt sätt att uttrycka sig och ofta bättre.

Alla fattar att det bara är ett sätt att försöka få bort henne eftersom hon är så otroligt, jävla envis i diskussionerna att ni lämnar walk-over av pur utmattning ibland.

Var lite tacksamma för att ni har åtminstone en kvinna som fortfarande är villig att diskutera med er på allvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in