Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det finns inget att sopa under mattan. Alla med lite bildning och som inte lider av något handikapp med oförmåga att tolka ord, textföljder vet att Svea Rike är benämning på Sverige.
Och det var aldrig det som var på tapeten, tills du tog upp det för att flytta fokus från din okunskap, och det forstätter du desperat med ser jag.
Citat:
Jag påtalar när betydelsen blir felaktig. Det blir den inte av att jag kallar Sverige för Svea Rike.
Nej, och det är fortfarande bara ett sätt för dig att flytta fokus från att du blev ertappad med att hänvisa till "Svea Rikes lags sjätte kapitel" när vi pratade om sexualbrott.
Du visste alltså inte att Brottbalken bara är en del av "Svea Rikes lag".
Citat:
Jag har aldrig gjort anspråk på juridisk skolning - däremot klarar jag, till skillnad från dig, hyfsat bra att tolka lagtext, praxis osv..
Ändå spyr du tvärsäkert ur dig felaktigheter om juridik och hävdar stenhårt att du har rätt.
Och du bevisar ständigt att du inte kan tolka en juridisk text, så att nu hävda att du klarar det är stor underhållning.
Citat:
För de flesta hade det varit självklart att jag syftade på sjätte kapitlet i brottsbalken, eftersom vi talade om just brottsrubricering. För andra är svårare att dra den slutsatsen - trots ämnet. (tydligen)
Knappast när det gäller dig, som har noll koll på det mesta och en kraftig övertro på din egen förmåga.
Och du är inte långsam att häckla och angripa någon som visar liknande okunskap, eller ens stavar fel.
Men vi kan säga så hör då: I fortsättningen låter du bli att anmärka på när någon skriver fel, stavar fel eller uttrycker sig fel, det är en lite löjlig härskarteknik du använder dig av för att trycka ner andra eftersom du behöver övertaget med din bristande argumentationsteknik.
Du låtsas att du inte förstår vad personen menar, trots att det är uppenbart, i syfte att förnedra.
Men nu när du blir målet för samma behandling så känns det inte så bra tydligen...
Ditt hyckleri finner inga gränser.
Citat:
Nej, jag är inte bortgjord och jag kommer inte med ursäkter - däremot ger du ett intryck av att vara extremt fixerad vid mig, givet att du hela tiden försöker finna skäl till osakliga påhopp som du sedan "kräver" svar på.
Det ger nästan ett lite sjukligt intryck faktiskt.
Oj, en av dina standardtekniker: försöka vända på det så att motståndaren måste försvara sig istället för att angripa dig.
I vilken tråd var det du tipsade TS om den tekniken för bara några dagar sedan?
Väldigt fult och barnsligt.
Men, eftersom du uppenbarligen börjar känna dig trängd, så kan jag förklara varför jag tycker det är kul att svara på dina korkade inlägg: Det är lite av den skräckfyllda förtjusningen när man råkar se en annalkande olycka.
Och jag har aldrig stött på någon som beter sig så urbota löjligt och korkat på en gång, det är intressant.
Du gör bort dig med en stadig frekvens, och du är så löjligt narcisisstisk att du inte ens förstår det själv.
Dock lägger sig säkert förnekelsen emellanåt, när din SSRI-medicinering avtar, och då känns det lite jobbigt för dig.
Då måste du in här och spela Allan lite för att höja din självkänsla och spä på din grandiosa självbild, för du är ju övertygad om att du vet bäst och alla andra måste fatta det också, om du så ska tvinga dem!!
Du kan ju räkna med att fortsätta bli ifrågasatt och avskydd här inne eftersom du verkar både obildbar och oförbätterlig, visst kan du säkert tysta några stycken med dina små fulknep, men inte mig.
Du kan ju sätta mig på ignore förvisso, men då vet vi ju alla att motståndet blev dig övermäktigt.