Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Det fanns åtskilliga spår i lägenheten: Duschdraperiet var bortrivet och ringarna låg tillsammans med en tejprulle med VB:s blod-DNA ovanpå ett skåp (som f.ö. vad betr. rullen pga skåpets placering inne i badrummet är ytterligt långsökt att VB skulle ha lagt ifrån sig där). Vidare fann man indikationer på blod inne i ett hörn i lägenheten.
Sovrumsgarderoben synes anmärkningsvärt tom på frottéhanddukar och linne. Det som ligger inne i badrummet verkar inte kunna fylla upp hyllorna varför det finns skäl att räkna med att KJ före borttransport av VB (genom att köra fram sin bil till den lilla loftgångstrappan) tagit vad han haft till hands för att stoppa ett blodflöde.
Som framgår av FUP, s. 379ff får man upp ett spår i vardagsrummet (det inre vänstra hörnet) och hunden reagerar där som den gjort under övningar när en större yta kontaminerats genom torkning eller urvattning. Slutsatsen blir att målsubstansen blod (ej djurblod), sperma eller mänsklig förruttnelsedoft funnits på vardagsrumsgolvet. - Hunden visade också intresse för en skurkvast som stått uppställd i hörnet mot sovrummet.
Ärligt talat så tycker jag att KJ hem saknar mycket så varför inte handdukar och linne? Det är direkt löjligt att använda sig av det här faktumet i byggandet av en teori tycker jag. Det kan finnas massvis med förklaringar till bristen på det ena och det andra. Inte direkt konstruktivt att jämföra med normalhushållet då KJ hushåll knappast kan sorteras i det facket. Smutstvätt kan ha funnits i föräldrahemmet, KJ falurödsblodiga tröja hittade föräldrarna i sitt hem för att ta ett exempel på att handdukar och linne inte nödvändigtvis fanns i KJ garderob eller tvättkorg.
Angående hundens intresse för golvet och en skurkvast, användes Bluestar efter hundens sök, om inte, varför?
Jag vill passa på att nämna att man även hittade blodspår på soffa eller fåtölj som inte visade sig ha med mordet att göra. Dock reserverar jag mig för att jag kan ha uppfattat just den saken fel, men om det stämmer, vad har hundens intresse för golvhörnet och skurkvasten för relevans?
Precis som du säger, det kan även handla om sperma på golvet och på skurkvasten. Inte alls långsökt att KJ har idkat sex med sig själv eller någon annan i vardagsrummet och "spillt" sin havre där det passade just för stunden. Bevisligen var badrummet ett tillhåll för diverse ölbuteljsverksamheter, så varför inte vardagsrumshörnet?
Nej, det du kallar spår är mest din egen intuition som spökar tror jag, och jag är beredd att hålla med dig, det kan vara så som du säger, men ingenting säger att det var just så, och det hela blir just ett antagande, ingenting mer.