Citat:
Ursprungligen postat av
zemixon
Om kroppen förvarats där... borde inte hundarna känt doften då?
Enligt mig är det mer sannolikt att kroppen förvarats och kylts ned inomhus.
Det är mest troligt att minst två personer varit med vid utplaceringen, eventuellt fler som höll vakt etc.
Mycket tyder som sagt på flera GM, minst 4 personer är inblandade i den här operationen, ex:
Mördaren/mördarna: person A och B
Styckaren: Person B
Utplacerarna: Person B, C, D, E
Planterarna: E, F
Det här värnet jag nämt har de haft hundar och kontrollerat och de har markerat för likdoft, hundarna Uno och Kompis på ett flertal ställen. Det här värnet var vattenfyllt och isbelagd och den enda möjligheten att placera något in i värnet var från baksidan genom en fönsterglugg och på baksidan av föntergluggen markerade hundarna också. Värnet tömdes på vatten genom att Räddningstjänsten pumpade ut vattnet och det silades och från den silduken markerade hundarna. Det som verkade vara mest intressant för hundarna var mot fönstergluggen där de också gav skall.
Ett scenarium är att kroppsdelarna placerades genom fönstergluggen sannolikt på isen som gjorde att kroppdelarna hölls bevarade i det skick de var när de påträffades, som inte hade varit möjligt om det inte förvarats i kyla.
Värnet ligger mycket otillgängligt till som gluggen på baksidan, därför anser jag att en ensam person har inte kunnat placera kroppsdelarna där och sedan ta dem därifrån och placera dem där de hittades, enbart torson vägde 33 kg. Jag skulle tro att två personer har deltagit, men KJ har ingenting med det att göra.