2014-07-14, 10:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Det är klart som fan att jag kan ställa vilkor. Förstår inte heller varför du tror att villkoren skulle vara sämre här än redan befintliga lagliga bordeller.
Det finns inga befintliga lagliga bordeller i Sverige. I de länder där det finns lagliga bordeller så räknas inte prostitution heller som vilket yrke som helst - eller jämförbart med andra yrken.

Nej, inom olika yrken så kan du inte diktera vad som ingår i arbetsuppgifter och villkor - eftersom det regleras via avtal.
Citera
2014-07-14, 10:25
Medlem
Citat:
Jag får tacka nej hur mycket jag vill och just inom den här branschen är det både lätt och mer lönsamt att arbeta åt sig själv. Vet inte varför du inte får in i ditt huvud att det inte skulle vara ett arbete Arbetsförmedlingen skulle kunna hänvisa till.

Förstår inte heller varför du tror att villkoren skulle vara sämre här än redan befintliga lagliga bordeller.
Det är klart att du får tacka nej men då får du heller ingen a-kassa. Om du kan försörja dig på annat sätt så får du naturligtvis göra det istället.

Villkoren följer kollektivavtalet med facket.
Citera
2014-07-14, 10:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Är det den gamla diskussionen som att statliga AF skulle tvinga folk att ta jobb som horor igen? Lever ni i verkligheten?
Det är den gamla vanliga diskussionen att somliga vill hävda att prostitution är och skall räknas som vilket tjänsteyrke som helst.
Skulle det vara så - vilket det givetvis inte är och aldrig kommer att bli - så innebär det att villkoren från AF kommer att se som för vilket tjänsteyrke som helst givetvis.
Citera
2014-07-14, 10:28
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns inga befintliga lagliga bordeller i Sverige. I de länder där det finns lagliga bordeller så räknas inte prostitution heller som vilket yrke som helst - eller jämförbart med andra yrken.

Nej, inom olika yrken så kan du inte diktera vad som ingår i arbetsuppgifter och villkor - eftersom det regleras via avtal.

Jag har aldrig sagt att det är ett hel vanligt yrke. Har minst två tillfällen i denna tråd sagt att du kan kalla det för ovanligt yrke om du vill.

Det som menas med när man kallar det för vanligt yrke är att det finns dom som både vill och kan arbeta med det. Helt av egen vilja, men vist är det ett udda yrke precis som stripa , porrskådespelare.
Citera
2014-07-14, 10:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att det är ett hel vanligt yrke. Har minst två tillfällen i denna tråd sagt att du kan kalla det för ovanligt yrke om du vill.

Det som menas med när man kallar det för vanligt yrke är att det finns dom som både vill och kan arbeta med det. Helt av egen vilja, men vist är det ett udda yrke precis som stripa , porrskådespelare.
Nej, det är inte det som menas med att det är ett vanligt yrke. Det finns de som både kan och vill vara yrkesmördare och knarklangare också - det gör inte att sysslorna klassas som "vanligt" yrke.
Citera
2014-07-14, 10:38
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Nej, det är inte det som menas med att det är ett vanligt yrke. Det finns de som både kan och vill arbeta som yrkesmördare och knarklangare också - det gör inte att sysslorna klassas som "vanligt" yrke.

Vilken urusel jämförelse sex mellan stamtyckande individer är inte skadligt för någon.
Citera
2014-07-14, 10:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilken urusel jämförelse sex mellan stamtyckande individer är inte skadligt för någon.
Knarklagning .... på vilket sätt skulle det involvera en icke samtyckande individ menar du?

Och prostitution är skadligt både socialt och mentalt.
Citera
2014-07-14, 10:48
Medlem
Citat:

Nej, det är snarare helande. Som att jämföra en sjuksköterska med en massmördare.
Citera
2014-07-14, 10:53
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Knarklagning .... på vilket sätt skulle det involvera en icke samtyckande individ menar du?

Och prostitution är skadligt både socialt och mentalt.

Somliga kan ju tycka att droger är skadliga för dom som använder dom. Frivillig prostitution är inte mer skadligt än one night stands för sånna som inte har moralpanik i kroppen.

Socialt kan det vara skadligt och det blir ju inte bättre med alla moralister. Det är också enda anledningen som min bekant jag berättade tidigare om valde att sluta.
Citera
2014-07-14, 11:01
Medlem
Lite fördelar med sex
Att påstå att horan skulle skada torsken och jämföra med en yrkes-mördare är helt enkelt sanslöst.
Senast redigerad av ManManne 2014-07-14 kl. 11:05.
Citera
2014-07-14, 11:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Lite fördelar med sex
Att påstå att horan skulle skada torsken och jämföra med en yrkes-mördare är helt enkelt sanslöst.
Ingen har påstått att den prostituerade skadar torsken - inte ens lagstiftningen antyder det, eftersom det är torsken som är kriminell, inte den prostituerade.
Citera
2014-07-14, 11:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Somliga kan ju tycka att droger är skadliga för dom som använder dom. Frivillig prostitution är inte mer skadligt än one night stands för sånna som inte har moralpanik i kroppen.
Prostitution är inte jämförbart med ONS. Helt olika drivkrafter och motiv.

Citat:
Socialt kan det vara skadligt och det blir ju inte bättre med alla moralister. Det är också enda anledningen som min bekant jag berättade tidigare om valde att sluta.
De värsta moralisterna och hycklarna är torskarna själva som sitter på forum och slampförklarar kvinnor som lever ut sin sexualitet - samtidigt som de vill hävda att de bör få köpa kvinnor för att utlopp för sin egen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in