2014-07-14, 03:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Alla de som av någon orsak skall ha KJ till gärningsmannen måste förneka att VB gick efter Lejonbacksvägen 21.30, eftersom om hon gjorde det kan inte KJ vara gärningsmannen.
Försök inte din skåpbilsfixerade herre!
Som jag nyss skrivit i andra inlägg så finns det väl ingenting som därmed gör det omöjligt
för KJ att ändå ha utfört dådet.
Han följer efter med sin bil, får in henne där, frivilligt eller under tvång, och kör iväg
och sedan följer ett drama där VB mister livet.
Blir eventuellt medvetslös av stryptag, förs in på en avskild plats, huggs ihjäl, får
ligga kvar, KJ beger sig efter styckningsverktyg hemma hos föräldrarna kanske, och
därefter tillbaka till platsen där en död VB finns och han utför sitt kroppsdelande.
Där har du ett tänkbart scenario.

Men det är klart - i din värld är kidnappare med badkarsförsedd skåpbil så mycket
sannolikare, ja, det går väl inte att ifrågasätta, för du vet ju alltid bäst med din skarpa
hjärna, det otroligt sunda förnuftet och den ofelbara logiken min herre besitter.
Citera
2014-07-14, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Försök inte din skåpbilsfixerade herre!
Som jag nyss skrivit i andra inlägg så finns det väl ingenting som därmed gör det omöjligt
för KJ att ändå ha utfört dådet.
Han följer efter med sin bil, får in henne där, frivilligt eller under tvång, och kör iväg
och sedan följer ett drama där VB mister livet.
Blir eventuellt medvetslös av stryptag, förs in på en avskild plats, huggs ihjäl, får
ligga kvar, KJ beger sig efter styckningsverktyg hemma hos föräldrarna kanske, och
därefter tillbaka till platsen där en död VB finns och han utför sitt kroppsdelande.
Där har du ett tänkbart scenario.

Men det är klart - i din värld är kidnappare med badkarsförsedd skåpbil så mycket
sannolikare, ja, det går väl inte att ifrågasätta, för du vet ju alltid bäst med din skarpa
hjärna, det otroligt sunda förnuftet och den ofelbara logiken min herre besitter.
KJ han trodde VB skulle gå hemåt som hon inte gjorde, utan gick mot Sävastvägen och sedan tog in på Lejonbacksvägen, med bil kan man inte ta sig in på Lejonbaclsvägen från Sävastvägen, den infarten är spärrad med betongblock.
Nu finns det vittnesuppgifter som sett det som jag anser var VB på Lejonbacksvägen, däremot är det ingen som sett KJ cirkulera omkring där. I det här påståendet att KJ skulle ha plockat upp VB är endast fantasier som saknar all grund och det finns inga vittnesuppgifter eller andra bevis att så har skett, kan ses som fabricerade anklagelser.
KJ besökte också sin bror och hans kompis strax efter 22.00, därför att utföra något styckmord mellan 21.30 och 22.00 är en fullständig omöjlighet, det är helt enkelt orimligt.
Om KJ mot all rimlig förmodan skulle ha varit gärningsmannen hade brottsplatsen hittats, med det enorma sök som gjorts för att hitta den, men ingen brottsplats har hittats därför jag anser att den fanns i en skåpbil.
När ingen alternativ brottsplats har hittats till skåpbilen skall du vara försiktig att döma ut det påståendet jag gjort.
Mordet och styckningen anser jag har gjorts i en skåpbil, jag anser att de borde använt underlag som inte gjort att det blivit blodspilla eller andra kroppsvätskor.
Jag är övertygad att om de här likspårhundarna hade gått in i en skåpbil där ett styckmord skett skulle de ha markerat sannolikt med skall.
Den skåpbilen som jag misstänker kunde ha använts blev såld första veckorna i maj och spårades aldrig upp för någon kontroll.
Citera
2014-07-14, 06:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Behöver inte vara nån form av kommunikation alls, kan vara tex spam som kommit i mailen eller att någon skrivit kommentar på facebook etc som gjort avisering till mobil via GPRS då 3G saknat täckning.
Men det går inte heller att utesluta att tex viber, kik använts vilka jag antar är lätta att rensa bort spår från telefonens minne?!

Detta med kommunikation MB/VB var dock inte det jag svarade på utan:

.... just en eventuell förklaring till varför MB/VBs telefoner varit GPRS-anslutna medans KJs inte varit det.
Kl 17:58 gillade VB på Facebook utan GPRS.

Varför finns inte GPRS-meddelandena i FUP? Varför sopar polisen det under mattan?
Citera
2014-07-14, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
KJs spaning drogs väl inte in vid tiden för utplaceringen?

Det var väl Mbs spaning som upphörde strax innan tiden för utplaceringen?
Glöm det där med alibi och spaning. Kom ihåg att ärendet bara var ett försvinnande. Det var inte ett mordärende även om man misstänkte brott. Jag tror inte att spaning bedrevs 24 timmar om dygnet. Så mycket resurser har inte polisen när man inte ens visste om det förelåg något brott.
Dessutom visste KJ om tidigare spaning på sig så han var på sin vakt. Att förfölja någon med bil mitt i natten i Boden utan att bli upptäckt är omöjligt speciellt om objektet är medveten om spaningen. Dessutom är KJ Commander och har stor erfarenhet av att upptäcka faror. Han har "krigserfarenhet" så att säga.
Citera
2014-07-14, 07:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Glöm det där med alibi och spaning. Kom ihåg att ärendet bara var ett försvinnande. Det var inte ett mordärende även om man misstänkte brott. Jag tror inte att spaning bedrevs 24 timmar om dygnet. Så mycket resurser har inte polisen när man inte ens visste om det förelåg något brott.
Dessutom visste KJ om tidigare spaning på sig så han var på sin vakt. Att förfölja någon med bil mitt i natten i Boden utan att bli upptäckt är omöjligt speciellt om objektet är medveten om spaningen. Dessutom är KJ Commander och har stor erfarenhet av att upptäcka faror. Han har "krigserfarenhet" så att säga.
Om spaningen på KJ från 20 maj inte skedde dygnet runt ljög spaningschefen i TR.
Citera
2014-07-14, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om spaningen på KJ från 20 maj inte skedde dygnet runt ljög spaningschefen i TR.
Då var ärendet ett mordärende.
Citera
2014-07-14, 07:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då var ärendet ett mordärende.
Nej, spaningen påbörjades innan fyndet.
Citera
2014-07-14, 07:22
Medlem
Citat:
KJ kunde aldrig veta hur spaningen mot honom bedrevs han visste om att han var misstänkt och hade spaning på sig, men det kunde exempelvis varit en GPS sändare som är pyttesmå, hade kunnat vara inplanterat i hans bil och på det viset hade polisen vetat hans rörelser med bilen.
Citera
2014-07-14, 07:27
Medlem
Citat:
Nej, spaningen påbörjades innan fyndet.
Vet vi om det hade blivit dygnetruntspaning om man inte hade gjort fyndet. Det kan ju vara så att det blev dygnetruntspaning just på grund av fyndet.
Citera
2014-07-14, 07:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vet vi om det hade blivit dygnetruntspaning om man inte hade gjort fyndet. Det kan ju vara så att det blev dygnetruntspaning just på grund av fyndet.
Dygnetruntspaning påbörjades på morgonen 20 maj.
Citera
2014-07-14, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
KJ kunde aldrig veta hur spaningen mot honom bedrevs han visste om att han var misstänkt och hade spaning på sig, men det kunde exempelvis varit en GPS sändare som är pyttesmå, hade kunnat vara inplanterat i hans bil och på det viset hade polisen vetat hans rörelser med bilen.
I så fall hade polisen inte behövt jaga honom tidigare när han körde runt i rondellen. Hur vanligt är det i Sverige att polisen använder GPS-sändare i misstänktas bilar? I det här fallet redan innan det ens konstaterats att ett brott blivit begånget. Jag har då ingen aning. I varje fall användes de inte i fallet KJ.
Senast redigerad av Vierstein 2014-07-14 kl. 07:48.
Citera
2014-07-14, 07:32
Medlem
Citat:
Dygnetruntspaning påbörjades på morgonen 20 maj.
Var inte kroppsdelarna placerade redan före 20 maj i Gula Huset? Var polisen effektiv i sin dygnetruntspaning från den 20 maj? Var det inte så att KJ hittades först senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in