2014-07-14, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Av din statistik framgår att 210 var i åldern 15-24 år 2010, vilket innebär att kvinnliga asiater bland dessa var förväxlingsbara med VB 2013. Hur många av dessa kan tänkas ha vandrat en öde landsväg i utkanten av Boden en lördagkväll? Någon trafikstockning skapade de iaf inte.

Allt tyder på att det var VB som promenerade där den 4 maj! - ENSAM
Citera
2014-07-14, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
KJ visste om att han hade spaning på sig och var misstänkt för VB:s försvinnande, därför skulle han aldrig ha flyttat några kroppsdelar som du påstår, under sådana förhållanden, det borde vara självklart.
Att spaningen skall ha dragits in några dagar när kroppsdelarna placerades ut är helt betydelselöst, därför KJ kunde inte veta om någon indragen spaning.

KJs spaning drogs väl inte in vid tiden för utplaceringen?

Det var väl Mbs spaning som upphörde strax innan tiden för utplaceringen?
Citera
2014-07-14, 01:48
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vi kan ju också lägga till några som varit på semester i Boden, eller på genomresa för att hälsa på någon bekant. - Och fortfarande måste en liten öppning finnas kvar för VB med sin gula plastpåse.

Och samma kan vi även räkna bort alla asiatiska tjejer i Boden som var på semester.
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-14 kl. 01:50.
Citera
2014-07-14, 01:50
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
KJ kan inte ha kommunicerat via data om hans datamängd var slut. Oavsett om datamängden var slut eller inte, ingen GPRS på honom, ingen kommunikation med VB. Han är utesluten som kommunikatör, det var någon annan.
Behöver inte vara nån form av kommunikation alls, kan vara tex spam som kommit i mailen eller att någon skrivit kommentar på facebook etc som gjort avisering till mobil via GPRS då 3G saknat täckning.
Men det går inte heller att utesluta att tex viber, kik använts vilka jag antar är lätta att rensa bort spår från telefonens minne?!

Detta med kommunikation MB/VB var dock inte det jag svarade på utan:

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja det är intressant, i synnerhet om tillgängliga fakta möjliggör att VB kan ha kommunicerat med MB på fler sätt än via sms. Att MB och VB hade gprs loggar och att KJ inte hade det är anmärkningsvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, men det intressanta är att VB och MB mobiltelefoner har varit anslutna mot ett nät via GPRS, och att KJ mobil inte har varit det.

.... just en eventuell förklaring till varför MB/VBs telefoner varit GPRS-anslutna medans KJs inte varit det.
Senast redigerad av yoloits 2014-07-14 kl. 01:54.
Citera
2014-07-14, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Varför är det osannolikt? Är det mer sannolikt att någon tex planterat blod i en bil?

JA, i det här specifika fallet är det mycket sannolikt att blod planterats i den tidvis utlånade och olåsta bilen eftersom det finns indicium som tyder på det.

Din asiatiska adoptivdotter är hos en lekkamrat(X) en lördagseftermiddag. Hon har mörka byxor och en mörk tröja på sig när du säger hejdå till henne innan hon går iväg till sin kompis. Ni bor i en liten ort i norra Sverige där det endast bor ett fåtal asiatiska flickor i hennes ålder.

Klockan börjar bli mycket, ni har lagat kvällsmat och er dotter är inte hemma än. Oron börjar komma. Var är hon?

Ni vet att hon har en annan lekkamrat(Y) som er dotter är kär i. Ni vet att er dotter blivit dödshotad av dennes andra kompis. Det pågick en konflikt.

Ett vittne har observerat någon som är väldigt lik er dotter och som promenerade i riktning mot kompis(Y) samma natt som hon mördades?

Hon kom aldrig hem. Senare visade sig att dottern fått meddelande från kompis (Y) strax innan hon observerats av vittnet.

Falskt vittnesmål? Skulle inte tro det....
Senast redigerad av zemixon 2014-07-14 kl. 02:08.
Citera
2014-07-14, 01:55
Medlem
Grandiosos avatar
Folk brukar inte ha semester redan i maj månad.
Semestern brukar väl vanligen infalla i juli eller augusti.
För såväl svenskar som utländskt folk.
Tror jag.
Citera
2014-07-14, 02:00
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Folk brukar inte ha semester redan i maj månad.
Semestern brukar väl vanligen infalla i juli eller augusti.
För såväl svenskar som utländskt folk.
Tror jag.

Bara drog det till det yttersta.

Det var säkert VB som CB såg. Även ni som hävdar att KJ dödade VB bör inte ha något problem med detta.
Det är i princip uteslutet att VB dödades i KJs lägenhet (av polisens tekniker och även av UNO).
Citera
2014-07-14, 02:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Bara drog det till det yttersta.

Det var säkert VB som CB såg. Även ni som hävdar att KJ dödade VB bör inte ha något problem med detta.
Det är i princip uteslutet att VB dödades i KJs lägenhet (av polisens tekniker och även av UNO).
Nej, vi kan inte helt utesluta att det verkligen var hon som gick där på kvällen och blev
iakttagen en kort stund.
Men för min del finner jag ändå det mindre troligt. Även om det dock vore hon så kan ju
KJ ha kört ikapp henne och sedan hände det som hände.

Angående lägenheten: Skulle nog inte suttit fel ifall man genomfört ytterligare en
undersökning av den. Och då i synnerhet kolla in badkaret med extra stora förstoringsglas...
Citera
2014-07-14, 02:14
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, vi kan inte helt utesluta att det verkligen var hon som gick där på kvällen och blev
iakttagen en kort stund.
Men för min del finner jag ändå det mindre troligt. Även om det dock vore hon så kan ju
KJ ha kört ikapp henne och sedan hände det som hände.

Angående lägenheten: Skulle nog inte suttit fel ifall man genomfört ytterligare en
undersökning av den. Och då i synnerhet kolla in badkaret med extra stora förstoringsglas...

Håller helt med dig.

Varför finner du det mindre troligt att det skulle ha varit hon? Beror det på grannarna som vittnar om skriken?
Citera
2014-07-14, 02:27
Medlem
När man ser till vittnet på Lejonbacksvägen att det sannolikt var VB hon mötte där, när vittnet satt som passagerare i en bil, bör man se till helheten.
VB kontaktade KJ och önskade komma studera hos honom, som han accepterade och hämtade henne från bostaden i sin bil.
Vid 21.00 tiden beslutar VB att hon skall åka hem och innan har hon haft massor med kommunikation med sin mobil. KJ erbjuder att skjutsa hem henne därför det är lång väg till hennes hem, men VB avböjer och som ursäkt säger hon att han druckit en pilsner på burk. Jag anser att skulle VB haft planer att åka hem hade hon accepterat skjutsen som KJ erbjöd.
Vid 21.30 tiden är det ett vittne som möter en asiatisk ung kvinna på Lejonbacksvägen, vittnet kommer från Luleå och möter kvinnan på samma sida som vittnet sitter, vid mötet måste hon ha varit alldeles i närheten av den asiatiska kvinnan, de körde bilen endast i ca 30 km tim och den tiden i Boden var det ljust och hon kunde se kvinnan kanske på 100 m avstånd.
Vittnet uppger signalementet på den unga asiatiska kvinnan, som stämmer in helt på att det var VB. Lejonbacksvägen är en återvändsväg med mycket lite bebyggelse och nästan aldrig gångtrafikanter. Därifrån den asiatiska unga kvinnan kom kan man inte köra in med bil, därför är det ingen bil som följt henne. Man kan säga att Lejonbacksvägen är en ödeväg fram till Torpgärdesleden, dit vägen går fram. Om den asiatiska kvinnan kommit fram till Torpgärdesleden hade hon mycket sannolikt blivit observerad av andra trafikanter.
Jag anser att någonting händer för den asiatiska kvinnan från den plats där hon oberveras av vittnet och fram till Torpgärdesleden. Sannolikt är det en kidnappning med skåpbil som stått och väntat in henne på någon avtagsväg från Lejonbackvägen, som sedan kör fram och kidnappar det som sannolikt är VB, att genomföra en sådan operation fordars 2 gärningsmän och en chaufför.
Jag är helt övertygad att tjejen vittnet möter och ser på Lejonbacksvägen som den unga asiatiska tjejen är VB och ingen annan.
Alla de som av någon orsak skall ha KJ till gärningsmannen måste förneka att VB gick efter Lejonbacksvägen 21.30, eftersom om hon gjorde det kan inte KJ vara gärningsmannen.
Citera
2014-07-14, 02:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Håller helt med dig.

Varför finner du det mindre troligt att det skulle ha varit hon? Beror det på grannarna som vittnar om skriken?
Väsentligen beror det på just det, ja.
Jag vet att flera här tror att man kommit att överdriva skriken som hörts, att de kan ha
kommit från den där filmen som visades vid tidpunkten för dessa skrik, "Charlies änglar".
Skriken eller om det nu rörde sig om bara ett - osäker där - följdes väl omedelbart efter
av att ett fönster stängdes i KJ:s lägenhet. ( Av någon som tydligen uppvisade viss skäggväxt.
Borde vara KJ. På somliga foton jag sett av honom så är där lite som kan uppfattas
som skägg minsann.)

Skrik och fönster som stängs - ja, det bådar inte gott. Nånting har sannolikt hänt dessa
ögonblick. Nånting mycket allvarligt.

Ja, lutar fortfarande åt att Vatchareya inte lämnat den lägenheten den kvällen i ett
levande skick.

Men visst - ni kan ha rätt, det kan vara VB som promenerat där på Lejonbacksvägen.
Och även om så vore fallet alltså så utesluter det långtifrån KJ som flickans baneman därmed.

Slutligen: Kände KJ "Schlangenkraft" eller vad hen kallade sig, figuren med de osmakliga
bilderna som postats några gånger här i tråden?
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-14 kl. 03:17.
Citera
2014-07-14, 02:54
Medlem
De här vittnesuppgifterna på Lejonbacksvägen av det kvinnliga vittnet har avfärdats och setts som oseriösa uppgifter eller liknande.
Det här kommer att medföra att många personer som ser saker som kan vara av mycket stort intresse för polisen vid ett brott, kanske tycker det är meningslöst att rapportera om det.
Polisen har för närvarande mycket svårt att få fram vittnesuppgifter, som kan vara helt avgörande för att lösa brott, därför anser jag ett sådant agerande med vittnesuppgifterna på Lejonbacksvägen motarbetar polisen från att lösa brott, jag skulle tro att det blir en återhållamhet att lämna vittnesuppgifter, när sådant sker som det på Lejonbacksvägen.
Det fanns ingenting som framkom senare angående vittnets uppgifter, som gjorde att det fanns orsak att avfärda uppgifterna.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-14 kl. 03:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in