2014-07-14, 04:57
Bannlyst
Och vilket är det vanligaste, är det killen eller tjejen när det gäller detta att visa att man vill ha sex till sin pojk- eller flickvän?

Hur brukar tjejer reagera om ni smeker dom först, som på armarna eller halsen, kinden och axlarna osv. Kanske till och med lite på brösten. Vad brukar få igång tjejer när det gäller kroppsberöring?

Går man på dans ute till exempel och träffar någon man inte haft kontakt med sen tidigare, kan man smeka på armen utan att hon blir förnärmad och att mänga tjejer kanske tänder på det om man gör det med finess och tränar hemma på sig själv först?

Som karl skulle jag inte ta illa upp om någon smekte mig precis även fast det inte rörde sig om någon känning.
Senast redigerad av Luxaxaria 2014-07-14 kl. 04:59.
Citera
2014-07-14, 05:03
Medlem
Alla är olika, en del tänder på hårda tag och en del på mjuka!
Forska, undersök känn av stämningen
Citera
2014-07-14, 05:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annelipunani
Alla är olika, en del tänder på hårda tag och en del på mjuka!
Forska, undersök känn av stämningen
Jag har inte så mycket att forska på, det är bara en fantasidröm jag yrar om att komma så långt med någon.
Citera
2014-07-14, 05:17
Medlem
I mitt förhållande är det nog 50/50. Jag älskar när killen tar initiativ, tycker det är så sexigt. Sen spelar det ingen roll hur. Jag hade inte blivit förnärmad om någon okänd smekt mig på armen, däremot hade jag inte tagit det som en sexuell invit.
Citera
2014-07-14, 05:19
Medlem
HereIamHides avatar
Beror på vem man tänker ha sex med, alla är olika. Men inledningsvis så känner man av stämningen, kysser varandra och sedan händer det bara. Brukar inte överanalysera just det, det bara händer, reptilhjärnan tar väl över.
Citera
2014-07-14, 06:30
Medlem
haxspetts avatar
Väldigt individuellt! Om det rör sig om ett ons eller "dejt" från valfri dejting(läs knull)-site så vet man ju vad som väntar så då är det väl 50/50. Nu i skrivande stund insåg jag att jag är off-topic...

Har haft ett seriöst förhållande(2,3 år som i början av året tog slut) jag kan relatera till. Mitt ex var väldigt konstig när det kom till att ta initiativ till sex faktiskt. Att få tömma slang i kvinnlig vagina är något som jag "tackar ja" till nio gånger av tio. Och sex har man ju i förhållanden. Det är spännande, stärkande och skönt ju! Men det kändes ibland som att när jag var sugen så ville hon inte 9 ggr av 10 men vi gjorde det ändå utan protester. Det kändes som att hon gjorde det ibland för att vara snäll och så vill man ju inte ha det, iaf inte jag. Men sen kunde det vara tillfällen som jag absolut inte ville eller pallade - men då minsann, då ville hon ha kuk! Jag käftade aldrig mot eller gjorde en grej av att hon inte ville, men tvärt om var det andra bullar. Då kunde hon pusha typ "kom igen, jag vill", eller "är det fel på mig?". Typ så såg det ut. Värdelöst sexliv där hon jobbade någon jävla dubbelmoral.
Hon ville som sagt ALLTID knulla när det var som minst lägligt:
*När föräldrarna ropade att "maten är klar om 5min"
*På fest och skulle på toa tillsammans
*Nästan alltid när hon var full(och hon blev alltid galet berusad och då känner jag inte för det på samma sätt)
*När man var hur trött som helst

etc.

Hur brukade jag göra då? För det är ju det du frågar efter!
Jo, det började väl med lätta smekningar/pussar på hals och nacke. Beroende tillfälle så kanske man smög fram en hand på wöven eller tuttarna. Masserade lår/rygg/händer. Detta kan ju då leda till upphetsning och sedan samlag. Ibland så retade vi varandra med små nyp eller tafsningar.

Hoppas det hjälper!
Citera
2014-07-14, 07:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haxspett
Väldigt individuellt! Om det rör sig om ett ons eller "dejt" från valfri dejting(läs knull)-site så vet man ju vad som väntar så då är det väl 50/50. Nu i skrivande stund insåg jag att jag är off-topic...

Har haft ett seriöst förhållande(2,3 år som i början av året tog slut) jag kan relatera till. Mitt ex var väldigt konstig när det kom till att ta initiativ till sex faktiskt. Att få tömma slang i kvinnlig vagina är något som jag "tackar ja" till nio gånger av tio. Och sex har man ju i förhållanden. Det är spännande, stärkande och skönt ju! Men det kändes ibland som att när jag var sugen så ville hon inte 9 ggr av 10 men vi gjorde det ändå utan protester. Det kändes som att hon gjorde det ibland för att vara snäll och så vill man ju inte ha det, iaf inte jag. Men sen kunde det vara tillfällen som jag absolut inte ville eller pallade - men då minsann, då ville hon ha kuk! Jag käftade aldrig mot eller gjorde en grej av att hon inte ville, men tvärt om var det andra bullar. Då kunde hon pusha typ "kom igen, jag vill", eller "är det fel på mig?". Typ så såg det ut. Värdelöst sexliv där hon jobbade någon jävla dubbelmoral.
*Nästan alltid när hon var full(och hon blev alltid galet berusad och då känner jag inte för det på samma sätt)

etc.

Jo, det började väl med lätta smekningar/pussar på hals och nacke. Beroende tillfälle så kanske man smög fram en hand på wöven eller tuttarna. Masserade lår/rygg/händer. Detta kan ju då leda till upphetsning och sedan samlag. Ibland så retade vi varandra med små nyp eller tafsningar.

Hoppas det hjälper!
Är du ihop med henne idag eller har kontakt?

Det du beskrev om lätta smekningar på hals eller armar, skulle det fungera om man var ute och dansade att göra så på en random tjej och göra så att det uppfattas som en vänskaplig gest och att hon då märker att man visat intresse när man inte är så pratglad irl, blir tyst i kvinnligt sällskap till exempel och har svårt med ögonkontakt och tänkte då visa uppskattning genom beröring på ett sätt som inte uppfattas som sexuellt direkt utan bara hon tror att jag visar intresse för henne när jag har svårt med de andra sociala bitarna att ta kontakt med kvinnor.
Citera
2014-07-14, 07:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inspire
I mitt förhållande är det nog 50/50. Jag älskar när killen tar initiativ, tycker det är så sexigt. Sen spelar det ingen roll hur. Jag hade inte blivit förnärmad om någon okänd smekt mig på armen, däremot hade jag inte tagit det som en sexuell invit.
Hur skulle du som kvinna ta det om en man bjöd upp dig på en dans, okänd sedan tidigare. När dansen var slut så tog han sin hand och smekte dig på ryggen, halsen eller handen och sa tack för dansen och tyckte du var trevlig och sen gick han därifrån. Skulle du i detta läge ta något initiativ till att få mer kontakt med han eller skulle du tycka det var obehaglig situation? Skulle det kännas rätt eller fel om en man uppträdde så på en dans och du inte kände han sedan tidigare?
Citera
2014-07-14, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HereIamHide
Beror på vem man tänker ha sex med, alla är olika. Men inledningsvis så känner man av stämningen, kysser varandra och sedan händer det bara. Brukar inte överanalysera just det, det bara händer, reptilhjärnan tar väl över.
Hur lång tid måste man ha känt någon för att den stämningen ska infinna sig, kan det komma under en kväll det där att man ser något extra hos någon och vill komma närmre någon?
Citera
2014-07-14, 07:40
Medlem
HereIamHides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Hur lång tid måste man ha känt någon för att den stämningen ska infinna sig, kan det komma under en kväll det där att man ser något extra hos någon och vill komma närmre någon?

Behöver inte känna henne öht. Det sker naturligt, man tänker inte, man bara agerar.
Citera
2014-07-14, 07:40
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxspett

etc.

Hoppas det hjälper!

Haha sorry mannen, det där är ett gammalt klassiskt knep. Hon visste mycket väl att hon tackade nej för ofta och fick dig att känna dig oeftertraktad. Därför passade hon på att verka kåt och som att hon ville ha dig när hon visste att det inte skulle bli något och att hon skulle slippa ändå.
Citera
2014-07-14, 07:50
Medlem
haxspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Är du ihop med henne idag eller har kontakt?

Det du beskrev om lätta smekningar på hals eller armar, skulle det fungera om man var ute och dansade att göra så på en random tjej och göra så att det uppfattas som en vänskaplig gest och att hon då märker att man visat intresse när man inte är så pratglad irl, blir tyst i kvinnligt sällskap till exempel och har svårt med ögonkontakt och tänkte då visa uppskattning genom beröring på ett sätt som inte uppfattas som sexuellt direkt utan bara hon tror att jag visar intresse för henne när jag har svårt med de andra sociala bitarna att ta kontakt med kvinnor.

Har haft ett seriöst förhållande(2,3 år som i början av året tog slut)
Nej vi är inte ihop längre och delar absolut ingenting (lättnad!! )

På dansgolvet skulle jag inte rekommendera att ta´na på halsen. Då skulle jag satsa mer på midjan, lår och armar! Detta beteende kan dock uppfattas som sliskigt av många tjejer. 95% av alla killar på dansgolvet tar ju på brudarna så risken är att du bara blir en i mängden som hennes tjejpolare kommer försvara henne mot. Jag skulle i så fall råda dig till att mer dansa med henne än mot henne i form av smekningar osv. Och sen behöver du den sociala biten för att komma någon vart så råder dig till att öva på det!

Detta kan du öva "i smyg" genom att försöka så gott det går att föra en trevlig konversation med någon kompis tjejpolare som du inte känner så bra. Det har jag gjort och nu är jag mycket säkrare än bara ett år tillbaka!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in