2014-07-13, 22:04
  #81829
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarerel
Det var dataöverföring, tack för det. E-post, Kik eller Messenger? är frågan. 20:32 gick mobilen till 2G och tillbaka till 3G sex minuter senare. Kan det ha något samband?
Kan ju vara vad som helst på nätet eller mms. Den andra frågan kan jag inte svara på, ingen aning.
Citera
2014-07-13, 22:06
  #81830
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Skulle vara intressant att få veta andelen asiatiska unga kvinnor i Boden 2013.

Så vi får se hur pass sannolikt det är att någon annan ung dam än Vatchareeya gått den
där Lejonbacksvägen eller vad den nu hette på kvällen den 4 maj förra året.

Bodens kommun har 27 471 invånare, av dem är 1703 personer utrikes födda. (Statistik från 2010)

http://www.migrationsinfo.se/regional-statistik/norrbottens-ln/bodens-kommun/

Hur många av dessa 1703 personer kan tänkas ha sitt ursprung i något trevligt
asiatiskt land och vara av kvinnligt ungt kön?

Jag har googlat som sjutton men naturligtvis får man inte fram det man vill ha fram.
Av din statistik framgår att 210 var i åldern 15-24 år 2010, vilket innebär att kvinnliga asiater bland dessa var förväxlingsbara med VB 2013. Hur många av dessa kan tänkas ha vandrat en öde landsväg i utkanten av Boden en lördagkväll? Någon trafikstockning skapade de iaf inte.
Citera
2014-07-13, 22:08
  #81831
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Kan ju vara vad som helst på nätet eller mms. Den andra frågan kan jag inte svara på, ingen aning.
Även MMS, alltså. Någon som inte har givit sig tillkänna har kommunicerat med VB den aktuella kvällen.
Citera
2014-07-13, 22:09
  #81832
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, men det intressanta är att VB och MB mobiltelefoner har varit anslutna mot ett nät via GPRS, och att KJ mobil inte har varit det.
Hade KJ kontantkort? Hans datamängd kan varit förbrukad och därför finns inga uppkopplingar registrerade
Citera
2014-07-13, 22:14
  #81833
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Även MMS, alltså. Någon som inte har givit sig tillkänna har kommunicerat med VB den aktuella kvällen.
Mja det kan man ju inte säga säkert då telefon är uppkopplad hela tiden vanligtvis. Kan varit mail, mms, kik, badoo, facebook mm som skickat not.
Citera
2014-07-13, 22:14
  #81834
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hade KJ kontantkort? Hans datamängd kan varit förbrukad och därför finns inga uppkopplingar registrerade

KJ är ointressant i den här frågan tycker jag, han hade inga kända gprs anslutningar mot ett nät. MB och VB hade det, frågan är om de har kommunicerat med varandra på ett hittills okänt sätt? Eller som Quarrel är inne på, har någon annan än MB kommunicerat med VB den aktuella kvällen och att den personen inte har trätt fram.
Citera
2014-07-13, 22:14
  #81835
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hade KJ kontantkort? Hans datamängd kan varit förbrukad och därför finns inga uppkopplingar registrerade
Han hade oregistrerat kontantkort, sid 439. Vad vill du säga med det?
Citera
2014-07-13, 22:19
  #81836
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han hade oregistrerat kontantkort, sid 439. Vad vill du säga med det?
När man fyller på ett kontantkort följer viss datamängd med. När den datamängden är förbrukad, stängs nätet av och då blir det inga uppkopplingar med GPRS.
VB och MBs telefoner kan haft datamängd kvar och GPRS registrerats.
__________________
Senast redigerad av yoloits 2014-07-13 kl. 22:22.
Citera
2014-07-13, 22:20
  #81837
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
När man fyller på ett kontantkort följer viss datamängd med. När den datamängden är förbrukad, stängs nätet av och då blir det inga uppkopplingar med GPRS.
Ok, i så fall var det inte han som kommunicerade med VB. Det var någon annan.
Citera
2014-07-13, 22:27
  #81838
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ok, i så fall var det inte han som kommunicerade med VB. Det var någon annan.
Svaret på varför GPRS inte blev registrerat på honom men på VB o MB kan vara det. Inte vilka som kommunicerade eller inte.
Citera
2014-07-13, 22:29
  #81839
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Svaret på varför GPRS inte blev registrerat på honom men på VB o MB kan vara det. Inte vilka som kommunicerade eller inte.
KJ kan inte ha kommunicerat via data om hans datamängd var slut. Oavsett om datamängden var slut eller inte, ingen GPRS på honom, ingen kommunikation med VB. Han är utesluten som kommunikatör, det var någon annan.
Citera
2014-07-13, 22:41
  #81840
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Ett litet dilemma här.

Oddsen skriker rakt ut att det var VB som sågs gående. Det är väldigt väldigt sannolikt rent matematiskt. Men det kan fortfarande inte uteslutas att det var någon annan.
Den här kvinnan observerades gående på L-backsv. 2A i östlig riktning; mot korsningen L-backsv. - Lorvenv. - Vart kan rimligen "VB" då ha varit på väg!? - Iakttagelsen äger rum runt 21:30; det tar 10 min att gå till observationsplatsen från KJ:s bostad. Iakttagelsen gjordes c:a 21:30 men vittnet var lite osäker på tiden. De mörka kläderna stämmer och vittnet kunde med ledning av bilder varken känna igen VB eller utesluta henne. Den promenerande tjejen kan ha haft hästsvans eftersom vittnet sett hela ansiktet. - Men den viktigaste aspekten bör vara att kvinnan varit på väg åt ett håll som varken leder hem eller - i förhållande till färdvägen från KJ:s bostad - någon lämplig mötesplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in