2014-07-13, 20:27
  #81817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Ett litet dilemma här.

Oddsen skriker rakt ut att det var VB som sågs gående. Det är väldigt väldigt sannolikt rent matematiskt. Men det kan fortfarande inte uteslutas att det var någon annan.

Men å andra sidan dömdes ju KJ på sannolikheter, inte att en annan gärningsman kunnat uteslutas. En annan GM kan ju inte uteslutas genom en så bristfällig utredning av t.ex. MB.
Iakttagelsen på Lejonbacksvägen utesluter varken MB eller KJ som GM. Vi vet ju inte heller åt vilket håll kvinnan var på väg eftersom CB ändrade sig om riktningen om jag inte kommer ihåg helt fel.
Citera
2014-07-13, 20:33
  #81818
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Japp, det är indicium för att det är VB:s tejp. Eller har du något förslag på annan användning av halv tejp än att linda tår? Du kanske tror KJ lindade tårna?
Om tejpen "gått sönder" (genom att endast en halva går att få ut) och så nöden kräver - är det inget konstigt att innehavaren tar vad som finns till buds. En halvtrasig tejp är bättre än ingen alls.
Citera
2014-07-13, 20:47
  #81819
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Om tejpen "gått sönder" (genom att endast en halva går att få ut) och så nöden kräver - är det inget konstigt att innehavaren tar vad som finns till buds. En halvtrasig tejp är bättre än ingen alls.
Du, gå till närmaste apotek och köp en rulle perforerad sårtejp i plast, och se om du får problem med att få ut hela.

Jag tror du inte riktigt var klar med din teori: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Gick KJ i SMS-konversation med VB:s älskare, eller ville han avsluta kontakten så snart som möjligt, tror du? Gick han även in på Fejjan och gillade från hennes konto? Och lyckades han få så här rent och fint hemma hos sig efter brottet? https://cdn.anonfiles.com/1404934711379.pdf
Citera
2014-07-13, 21:02
  #81820
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du, gå till närmaste apotek och köp en rulle perforerad sårtejp i plast, och se om du får problem med att få ut hela.

Jag tror du inte riktigt var klar med din teori: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Gick KJ i SMS-konversation med VB:s älskare, eller ville han avsluta kontakten så snart som möjligt, tror du? Gick han även in på Fejjan och gillade från hennes konto? Och lyckades han få så här rent och fint hemma hos sig efter brottet? https://cdn.anonfiles.com/1404934711379.pdf
Nu talade jag om vad som händer om tejpen "går sönder" (delas därför i två delar).

Jag utesluter inte att KJ (liksom mördaren i Spekeröd) satt två strån i kors i syfte att förvilla sin omgivning. Du, inte minst, borde veta hur lätt det är att bli lurad av en mördare. Jag tror nämligen att FS och KJ tillhör samma "falang". Dvs. att utåt sett framställa sig själva som viljelösa offer präglade av olyckliga omständligheter. För det finns ju en liten chans att de trots allt är oskyldiga. Detta skapar förvirring gällande skuldfrågan. Och just därför blir tråden så långrandig.
Citera
2014-07-13, 21:12
  #81821
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nu talade jag om vad som händer om tejpen "går sönder" (delas därför i två delar).
Det är meningen att man ska kunna dela tejpen. Det är inget problem att fortsätta skala av en hel tejp, prova. SKL gjorde det.
Citera
2014-07-13, 21:27
  #81822
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bloggen har kommit med ett nytt inlägg. http://falletvatchareeya.blogg.se/
Egna funderingar. Varför påstår polisen att VB ringde 112*? Varifrån har den fått den uppgiften? Nästa fundering, kommer GPRS från att VB fick ett e-brev till mobilen?

Hur är det med t ex. messenger och kik, använder de GPRS?
Citera
2014-07-13, 21:30
  #81823
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur är det med t ex. messenger och kik, använder de GPRS?
Det vet jag inte, men oavsett så finns det outredd kommunikation med VB den kvällen.
Citera
2014-07-13, 21:47
  #81824
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet jag inte, men oavsett så finns det outredd kommunikation med VB den kvällen.

Ja det är intressant, i synnerhet om tillgängliga fakta möjliggör att VB kan ha kommunicerat med MB på fler sätt än via sms. Att MB och VB hade gprs loggar och att KJ inte hade det är anmärkningsvärt.
Citera
2014-07-13, 21:54
  #81825
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur är det me.d t ex. messenger och kik, använder de GPRS?
Då det inte finns täckning för 3G slår dataöverföring om till GPRS så det har egentligen ingen betydelse vad man gör.
Citera
2014-07-13, 21:57
  #81826
Medlem
Grandiosos avatar
Skulle vara intressant att få veta andelen asiatiska unga kvinnor i Boden 2013.

Så vi får se hur pass sannolikt det är att någon annan ung dam än Vatchareeya gått den
där Lejonbacksvägen eller vad den nu hette på kvällen den 4 maj förra året.

Bodens kommun har 27 471 invånare, av dem är 1703 personer utrikes födda. (Statistik från 2010)

http://www.migrationsinfo.se/regional-statistik/norrbottens-ln/bodens-kommun/

Hur många av dessa 1703 personer kan tänkas ha sitt ursprung i något trevligt
asiatiskt land och vara av kvinnligt ungt kön?

Jag har googlat som sjutton men naturligtvis får man inte fram det man vill ha fram.
Citera
2014-07-13, 21:57
  #81827
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Då det inte finns täckning för 3G slår dataöverföring om till GPRS så det har egentligen ingen betydelse vad man gör.
Det var dataöverföring, tack för det. E-post, Kik eller Messenger? är frågan. 20:32 gick mobilen till 2G och tillbaka till 3G sex minuter senare. Kan det ha något samband?
Citera
2014-07-13, 22:00
  #81828
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Då det inte finns täckning för 3G slår dataöverföring om till GPRS så det har egentligen ingen betydelse vad man gör.

Okej, men det intressanta är att VB och MB mobiltelefoner har varit anslutna mot ett nät via GPRS, och att KJ mobil inte har varit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in