2014-07-13, 10:39
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Men är de "riktiga" irändare? Verkar udda att de kommer hit i skurkligor, för annars hör man mycker om öststatare osv. Snackar de svenska eller? Vem är det som anlitar dem igentligen? Varför vil man i överhuvudtaget anlita dem och är de licencierade på något sätt och någon udda asfaltskonsortium? För hur annars får de tag på asfalten?

De är ättlingar till en irländsk klan som ägnat sig åt nomadism i generationer. De är ganska hatade i själva Irland.
Citera
2014-07-13, 10:49
Medlem
OlleVieros avatar
Vem f-n säljer asfalt åt tattarpacken? Om dom inte får köpa asfalt någonstans så är ju del av problemen lösta.

Dom har ju knappast F-skatt och man brukar inte få köpa asfalt utan sådan registrering? För egen asfalt kokar dom knappast.
Citera
2014-07-13, 11:22
Medlem
Kan vi inte sluta kalla packet för "asfaltsläggare"? Det är ett hån mot yrkesarbetarna.

Förslag:
*pack
*zigenare
*tattare
*skojare

Något nedvärderande och värdeladdat.
Citera
2014-07-13, 12:50
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganska.Udda
Igår när jag körde bil så såg jag ett stort läger utanför Arninge i Täby. Säkert 40-50 fordon. Tror inte jag sett så många tattare på ett och samma ställe förut. Kanske börjar dom känna av den fientliga attityden hos allmänheten och därför rör sig i större grupper än tidigare?

Fattar inte varför inte polisen placerar en bil utanför lägret som stoppar alla fordon. Dessutom borde kommunen ha någon som filmar dessa hela dagarna, då kan det ju inte vara några problem att åtala slöddret för nerskräpning. Betalar dom inte böterna så tar man deras fordon.

Jag har också sett dem. Tror att de haft tur att hitta platsen som just nu står öde. Men det är ju snart byggstart lite högre upp vid Ullnabacken, så det skulle inte förvåna mig om de byggföretag som är på väg kommer att jaga bort dem, för att undvika stölder.
Citera
2014-07-13, 12:53
Medlem
Lawlines avatar
Dom har väldigt svårt att köpa asfalt nu för tiden. Därför har dom gått över till plattläggning och tak rivning. Har än inte sett dom göra något tak färdigt. Jävligt synd att idioti inte är straffbart. Då skulle det här problemet vara löst.
Citera
2014-07-13, 16:39
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Så såg det ut i tensta....
Inte undra på att inga länder vill ha dom innanför sina gränser. Ny lag måste till för att förhindra detta. Beslagta deras fordon så fort dom parkerar längre än 10 minuter.

http://share.pho.to/6Bniq

Tittade på bilderna och undrar i mitt stilla sinne sen när hundar börjat torka sig i rumpan med toalettpapper sen de bajsat? Sätter gärna en slant på att lämningarna inte härrör från hundar
Citera
2014-07-13, 17:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Kan vi inte sluta kalla packet för "asfaltsläggare"? Det är ett hån mot yrkesarbetarna.

Förslag:
*pack
*zigenare
*tattare
*skojare

Irländska resande eller irländska tattare torde väl vara en adekvat benämning för gruppen.
Citera
2014-07-13, 18:03
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llol123

Förslag:
*pack
*zigenare
*tattare
*skojare

Finns redan bra förkortningar:
Pikey se: http://en.wikipedia.org/wiki/Pikey
Tarmac cowboys eller "knackers": http://www.thelocal.se/discuss/index.php?showtopic=43500&st=30
Kanske en flashbacktävling om bästa svenska slang på dessa kunde vara något.
Citera
2014-07-13, 18:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Irländska resande eller irländska tattare torde väl vara en adekvat benämning för gruppen.
Rätt säker på att tråden i början hette irländska asfaltsterrorister
Citera
2014-07-13, 19:44
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Ett större ekipage (20+ bilar med vagnar) har invaderat Hälla, Västerås idag.

Källa: Mig själv. Tattarna blockerade infart+vägarna. Att parnera längs vägen gå ut och röka på en hårt trafikerad huvudled är tydligen inga problem..
Citera
2014-07-13, 21:22
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Nä. Det lämnar den viktigaste beskrivande delen obesvarad. Vi pratar om grovt kriminella avskum som lever på att lura och terrorisera hederliga svenska medborgare i deras eget hem. Att utelämna epitetet "svin" vore att utelämna det viktigaste. Irländska tattarsvin! Biten med asfaltsläggare är förvisso helt missvisande då de mest roar sig med att riva ner saker.
Citera
2014-07-13, 21:57
Medlem
Chronicals avatar
Det var ett stort läger på en parkeringsplats nära CityGross i Kungens Kurva, de stack häromdan, lämnade stora högar med sopor och ännu större högar med grus och uppgrävd asfalt.

Det såg ut att vara nya eller nästan nya husvagnar, bilar och arbetsfordon. De måste garva över hur flata vi är i Sverige när det kommer till avhysning och böter för deras nedskräpning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in