2011-10-09, 10:09
Medlem
Snubbs avatar
Aftonbladet skriver om hur de irländska asfaltsarbetarna nu utnyttjar hemlösa och missbrukare från östeuropa: Misshandel, svält och inga löner

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13751552.ab
Citera
2011-10-09, 12:00
Medlem
Scopass avatar
nu har jag inte orkat läsa hel tråden... men:

Jobbade under flera somrar på en campingplats och hade vid ett par tillfällen besök av dessa asfaltsarbetare. Campingägaren ville såklart inte att de skulle släppas in men då åkte de bara in med hela karavanen på natten (någon tryckte upp bommen och vips var 10 husvagnar inne på området). Det hela resulterade i nedsmutsning, problem, hot och skrämda gäster under nån vecka och sen ALLTID krångel med betalningen när de skulle dra. En gång stängde vi av all el för dem när de inte betalade i förskott och jävlar vilket liv det blev Om ni ser att de har stora röda gastuber utanför husvagnarna är de olagliga i Sverige, men de bryr sig såklart inte om det...

Problemet med polisen var (som sagt) att de inte kunde göra ett skit och de hoppades bara att de skulle lämna deras kommun/län. Sedan drar de vidare till nästa stad och samma visa upprepas!

För att jämföra har jag under min campingkarriär råkat ut för mycket problem med romer men asfaltsläggarna spelar i en helt egen division
Senast redigerad av Scopas 2011-10-09 kl. 12:02.
Citera
2011-10-19, 23:40
Medlem
Arthur Dents avatar
The Sun återger hur det kan te sig när polisen efter tio års förhandlande bestämmer sig för att bryta upp ett av dessa resandeläger, elpistoler används mot polisen och de är heller inte främmande för att kissa på ordningsmakten. Detta reportage säger väl lite om hur det kan spåra ur om man inte kväver det i sin linda, kanske något för den svenska ordningsmakten att begrunda.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/3881104/The-battle-for-Dale-Farm.html
Citera
2011-10-20, 09:49
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
The Sun återger hur det kan te sig när polisen efter tio års förhandlande bestämmer sig för att bryta upp ett av dessa resandeläger, elpistoler används mot polisen och de är heller inte främmande för att kissa på ordningsmakten. Detta reportage säger väl lite om hur det kan spåra ur om man inte kväver det i sin linda, kanske något för den svenska ordningsmakten att begrunda.

Satan i gatan vilket pack! Du har helt rätt här; man måste stoppa dessa drägg från att komma in i landet, och de som faktiskt kommit in skall köras bort så fort de slagit läger någonstams. Inget gott följer med dessa tattare.
Citera
2011-10-20, 11:33
Medlem
McLembits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Elpistoler användes av polisen inte mot polisen enligt the sun, eller har du någon annan källa?
Citera
2011-10-20, 12:30
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLembit
Elpistoler användes av polisen inte mot polisen enligt the sun, eller har du någon annan källa?

Nej du har helt rätt, zigenarna kastade piss och polisen försvarade sig med elpistoler.
Citera
2011-10-20, 13:22
Medlem
cobrabite8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Satan i gatan vilket pack! Du har helt rätt här; man måste stoppa dessa drägg från att komma in i landet, och de som faktiskt kommit in skall köras bort så fort de slagit läger någonstams. Inget gott följer med dessa tattare.
Tror minsann att du är ett efterblivet pack....VI ÄR REDAN HÄR! å det största aset är nog du,,,lite lätt arbetslös...dregg,,,som tror att du kan köra bort något som är här för att stanna!!
Jag hoppas min familj kampar utanför din port....tar dina cyklar och förför din syrra!!!
Citera
2011-10-20, 18:57
Medlem
kallebasss avatar
Hade en sån där asfaltläggare hemma. Hitta han med handen långt ner i min brevlåda. Antagligen skulle han kolla namn och adresser för att lägga till sin prospect lista. Körde iväg han så det stog härliga till.
Citera
2011-10-22, 13:40
Medlem
MrColts avatar
Skickade precis iväg 2st från min parkering.
Blev väldigt förvånad att det räckte med "not interested".
Citera
2011-10-23, 10:13
Medlem
Är det bara jag som sett att det ser ut som att dom har afrikaner som arbetar åt dom?

Eller det kanske diskuterats tidigare i tråden.
Citera
2011-11-01, 16:16
Medlem
från en vän i Tidaholm (skaraborg) citerar:dom irlänska asfaltsläggarnade ä ju dom som gjort alla inbrott i helgen.. och nu igårnatt hos min granne zigenarpack.......för senast detta pack sågs var i älmhult, sen drog dom vidare till jönköping.. och nu kanskle dom landat här
Citera
2011-11-02, 02:52
Bannlyst
"Asfaltsläggare" bröt upp uppfart i Bjärnum

Citat:
På måndagen fick polis rycka ut för att avhysa de kringresande asfaltsläggarna från en adress i Bjärnum.
Flera jobbare hade då börjat hacka upp en uppfart utan villaägarens tillstånd och de slutade inte förrän Bjärnumsbon fick hjälp av polis och en granne att köra iväg männen.

http://www.nsk.se/article/20111101/HASSLEHOLM/711019891/1170/-/asfaltslaggare-brot-upp-uppfart-i-bjarnu

Släng ut jävlarna från landet NU!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in