2014-07-13, 00:25
Medlem
NirvanAs avatar
Verkar som Barcelona siktat in sig på 3 spelare innan dom är klar för denna sommar: Marquinhos, Cuadrado, Mathieu.

Tycker ändå det saknas en bra spelare till på mittfältet men får de in dom 3 blir totalbetyget riktigt bra för denna sommar.
In:
Ter-Stegen
Bravo
Rakitic
Suarez
Rafinha(tillbaka lån)
Deulofeu(tillbaka lån)
*Marquinhos
*Cuadrado
*Mathieu

Ut:
Pinto
Cesc
Sanchez
Dos Santos
*Tello
*Cuenca
*Afellay
Senast redigerad av NirvanA 2014-07-13 kl. 00:28.
2014-07-13, 00:27
Medlem
Vem i Barcelonas ledning älskar Mathieu egentligen? Den medelmåttan har ju ryktats till klubben i flera säsonger nu.
2014-07-13, 00:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Vem i Barcelonas ledning älskar Mathieu egentligen? Den medelmåttan har ju ryktats till klubben i flera säsonger nu.
Billig (om man får honom för 15 istället för 20M), lång, 1.90 (FCB har bara 1 spelare över 1.90 i hela a-laget) vänsterfotad mittback (finns inte i a-laget) samt kan spela vänsterback också (mångsidig)

Jag kan förstå varför någon gillar honom iaf...
2014-07-13, 03:45
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jonathan Johnson @Jon_LeGossip · 6 tim
Multiple Spanish outlets now reporting PSG president Nasser Al-Khelaifi in Madrid to finalise signing of Real Madrid's Angel di Maria.

PSG har typ 5 yttrar men det går bra att köpa lite fler

Eller är han tänkt till det centrala mittfältet? Där finns redan Matuidi, Cabaye, Verratti och Motta.

Antar att Madrid vill göra rum för James Rodriguez.
Fast kan man verkligen ta en människa på allvar som heter LeGossip på twitter?
2014-07-13, 09:24
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar som Barcelona siktat in sig på 3 spelare innan dom är klar för denna sommar: Marquinhos, Cuadrado, Mathieu.
Hellre att de skippar Cuadrado och Mathieu och siktar in sig på Hummels istället...
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Billig (om man får honom för 15 istället för 20M), lång, 1.90 (FCB har bara 1 spelare över 1.90 i hela a-laget) vänsterfotad mittback (finns inte i a-laget) samt kan spela vänsterback också (mångsidig)

Jag kan förstå varför någon gillar honom iaf...

Skulle inte säga 15m är billigt för en 30 årig Mathieu. Antar att det inte ens är så jävla långt kvar tills han är 31. Och så är han inte ens bra...
2014-07-13, 11:41
Avslutad
Rodgers har fått lite pengar att handla för. Se till att spendera dom väl. Benzema?

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/liverpool-boss-brendan-rodgers-targets-3848231
2014-07-13, 11:49
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jonathan Johnson @Jon_LeGossip · 6 tim
Multiple Spanish outlets now reporting PSG president Nasser Al-Khelaifi in Madrid to finalise signing of Real Madrid's Angel di Maria.

PSG har typ 5 yttrar men det går bra att köpa lite fler

Eller är han tänkt till det centrala mittfältet? Där finns redan Matuidi, Cabaye, Verratti och Motta.

Antar att Madrid vill göra rum för James Rodriguez.

Bedrövligt av PSG i så fall. Pytsa till ett tiotal miljoner till och ta in Rodriguez eller någon annan tia om man ändå spenderar så pass mycket.
2014-07-13, 12:23
Medlem
OG-lovers avatar
Guillem Balague hade tydligen en liten pratstund med Barcelonas president i och med presentationen av Messis bok.
Citat:
I ask him about Suárez price: €81m from €100 clause? "Yes, about right". That figure will be confirmed on Wednesday's presentation.

https://twitter.com/GuillemBalague/status/488130573580648448

https://twitter.com/GuillemBalague/status/488131277812695040
Senast redigerad av OG-lover 2014-07-13 kl. 12:26.
2014-07-13, 12:59
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Guillem Balague hade tydligen en liten pratstund med Barcelonas president i och med presentationen av Messis bok.

https://twitter.com/GuillemBalague/status/488130573580648448

https://twitter.com/GuillemBalague/status/488131277812695040
Barca har ju vridit på siffror förr. Litar mer, kanske då jag vill att dom ska ha rätt, på de engelska medierna i det här fallet. Framförallt Liverpool Echo och Ben Smith på BBC som båda säger att Barca betalade klausulen som låg på 75M pund. Varför skulle Liverpool accepterat ett bud som inte mötte klausulen?
2014-07-13, 13:05
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Barca har ju vridit på siffror förr. Litar mer, kanske då jag vill att dom ska ha rätt, på de engelska medierna i det här fallet. Framförallt Liverpool Echo och Ben Smith på BBC som båda säger att Barca betalade klausulen som låg på 75M pund. Varför skulle Liverpool accepterat ett bud som inte mötte klausulen?

Hade jag varit ansvarig i Liverpool hade jag blivit helt överlycklig om jag så "bara" fått 40 miljoner pund för honom i det här läget. Men det är klart, Barcelona är nog tillräckligt dumma för att betala klausulen om de måste, vilket Liverpool förstår. Så jag tror också att den högre summan är mer trolig

Har inte koll på varför det blev så att Sanchez gick till Arsenal och inte till Liverpool, men det hade ju varit guld för Liverpool om de fått honom som ersättare + en massa pengar.
2014-07-13, 13:16
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Vridit på siffror förr? Vilken affär menar du mer specifikt på när du skriver så?

Så du litar alltså mer på Liverpool Echo än ett officiellt uttalande från Barcelonas sida?
2014-07-13, 13:34
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Vridit på siffror förr? Vilken affär menar du mer specifikt på när du skriver så?

Så du litar alltså mer på Liverpool Echo än ett officiellt uttalande från Barcelonas sida?
Japp.

Hela Neymar-affären mörkade väll Barca siffrorna?

edit: Vart har Barca gått ut officiellt med priset?
Senast redigerad av Puckott 2014-07-13 kl. 13:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in