Citat:
Ursprungligen postat av
BigBadClown
Och ännu en gång har det visat sig att i princip alla Arsenals och Wengérs kritiker haft fel. Pinsamma stackare dom flesta här inne är.
För er som är intresserade kommer här lite bra personer att följa på twitter om man är intresserad av transfers gällande just Arsenal:
Arsenal transfer routine:
@GeoffArsenal & @DeanLDN22 drop hints
@Kike_Marin_ names the target
@bbcsport_david tells us b4 its announced
Nej ,det tycker jag inte. Wenger har verkligen balanserat på avgrunden och haft otroligt flyt. Förra säsongen gick man in med en enda riktig striker - som mot alla odds höll sig hel trots ett kopiöst spelschema. Och man agerade inte alls trots alla skadeproblem - vilket fick till följd att laget dippade under våren. Att Arsenal klarade en CL-plats beror nästan uteslutande på Uniteds fiasko och Fergusons avslut.
Sedan är det långt ifrån säker på att det varit lika muntert om man förlorat FA-cupfinalen. På många håll påstås det att Wenger mycket väl hade kunnat kliva av i så fall om kritiken blivit för stor, eftersom hans kontrakt gick ut. Sedan har Wenger fortfarande lite att bevisa i att hantera toppmatcherna i ligan.
Att Arsenal som klubb skulle gå framåt visste ju alla, eftersom svältåren med arenabygget var över och kontrakten kunde omförhandlas till att inbringa oerhört mycket mer pengar än innan. Men det var långt ifrån säkert att man skulle göra det med Wenger. Nu tror jag att man tillslut är på helt rätt kurs i att plocka in stora namn och därmed kunna öka markandsföringsdelen kraftigt på samma sätt som Real och Barca har gjort - d.v.s öka intäkerna snarare än att kapa kostnader. En lukrativ arena har man redan vilket många konkurrenter saknar.
Men det är lite magstarkt att komma i efterhand med något slags "Wenger vet bäst". Wenger har tagit oerhört stora risker, och hade lika gärna kunnat vara borta från Arsenal idag. Att han kan göra väldigt bra värvningar är det ingen som tvivlar på, men om han nu kommit ikapp den moderna fotbollen i sitt eget huvud och tycker det är givande att köpa duktiga spelare igen - som han gjorde förr - snarare än att utveckla dem själv, så är det såklart utmärkt; men det är som sagt lite magstarkt att tro att alltsammans har varit någon masterplan från Wengers sida. Hela Wengerarvet och Arsenal var ganska illa ute ett tag.
Citat:
Ursprungligen postat av
ArgIdiot
Guillem Balague @GuillemBalague · 1 min
De María: he told RM he wants 2 go. "Bring a big offer", RM said. Both United and PSG willing to put big bucks for him but not €70 RM want
Jonathan Johnson @Jon_LeGossip · 5 tim
Le Parisien: PSG have offered Aurier a contract of 4 or 5 years following the progress made in Al-Khelaifi's negotiations. #PSG #TFC
Förstår värvningen av Aurier då både Jallet och VdW är opålitliga men Di Maria? Vad ska man med han till?
PSG fortsätter att skämma ut sig och pissa på FFP genom att köpa Luiz och Di Maria för stora pengar, och den sistnämnde behövs inte ens.
Så vad tror vi om PSG inom ett par säsonger, dessa köp går ju klart och tydligt emot FFP. När får vi se en avstängning av fransoserna i CL?
Jag tror PSG räknar med att kastas ut. Jag tror inte den ekonomin överhuvudtaget går att få ihop i dagsläget så de har nog inte så mycket val. Då köper man istället på sig spelare nu, åker ur CL, och kanske rent av får transferförbud - åtminstone lär det inte vara så lockande att gå dit. Och sedan håller man i de spelare man har och försöker sanera ekonomin under ett par år utanför CL (där man hoppas på att klubben växer ekonomiskt) - och kanske försöker få till någon deal med UEFA så en del gamla skulder skrivs av.
I vilket fall kommer det bli intressant att se hur man tänker agera mot de som inte lever upp till kraven nästa gång.