Citat:
Mjo, absolut. Det är väl mest den gångna säsongen jag menade där jag tycker det, många gånger, gick lite för mycket i sidled, skedde för få djupledslöpningar och avslut. Men då ska man komma ihåg att Walcott och Oxlade spelade väldigt lite pga skador, och Alexis är ny inför säsongen. Så kanske har du rätt att han inte behövs, åtminstone när alla är friska.
Men Douglas Costa är ung med en hög potential. Det går heller inte att blunda för hans vänsterfot. Vi får en frisparksskytt av världsklass och vi får den där typen som kan dribbla bort sin man utan problem, göra mål från 25 meter och även springa bakom backlinjen med hjälp av sin snabbhet.
Allt handlar för mig om prislappen som jag inte har en susning om vad den sägs ligga på. Jag har även svårt att se att Wenger lägger stora pengar på Douglas Costa. Kommer han så är det för ett extremt underpris, det är jag övertygad om, och då tycker jag man som gooner ska vara nöjd.
Men Douglas Costa är ung med en hög potential. Det går heller inte att blunda för hans vänsterfot. Vi får en frisparksskytt av världsklass och vi får den där typen som kan dribbla bort sin man utan problem, göra mål från 25 meter och även springa bakom backlinjen med hjälp av sin snabbhet.
Allt handlar för mig om prislappen som jag inte har en susning om vad den sägs ligga på. Jag har även svårt att se att Wenger lägger stora pengar på Douglas Costa. Kommer han så är det för ett extremt underpris, det är jag övertygad om, och då tycker jag man som gooner ska vara nöjd.
Jag ska medge att jag på min höjd sett Costa i ett par CL-matcher. Har ingen aning om hur han spelar och hur bra han egentligen är.
Men jag understryker att jag inte tycker farten och direktheten är något som idag saknas i truppen. Inte heller är vi underbemannade på det offensiva mittfältet. Dessutom har jag i det här fallet känsloargument där jag inte vill få i Costa istället för någon spelare jag känner mer för, och det till en förmodat försumbar spelarmässig utveckling med Costa i laget. Då Costa verkligen inte är någon given starter, och då klubben inte är i behov av pengar så känns argumentet om att köpa Costa för ett underpris särskilt legitimt.
Men jag har som sagt inte koll på hur bra han egentligen är och hur han spelar. Dessutom har jag full förståelse om du till motsats till mig tycker det är kul med ett nytt namn i truppen.