2014-07-29, 02:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredddaan
Mjo, absolut. Det är väl mest den gångna säsongen jag menade där jag tycker det, många gånger, gick lite för mycket i sidled, skedde för få djupledslöpningar och avslut. Men då ska man komma ihåg att Walcott och Oxlade spelade väldigt lite pga skador, och Alexis är ny inför säsongen. Så kanske har du rätt att han inte behövs, åtminstone när alla är friska.

Men Douglas Costa är ung med en hög potential. Det går heller inte att blunda för hans vänsterfot. Vi får en frisparksskytt av världsklass och vi får den där typen som kan dribbla bort sin man utan problem, göra mål från 25 meter och även springa bakom backlinjen med hjälp av sin snabbhet.

Allt handlar för mig om prislappen som jag inte har en susning om vad den sägs ligga på. Jag har även svårt att se att Wenger lägger stora pengar på Douglas Costa. Kommer han så är det för ett extremt underpris, det är jag övertygad om, och då tycker jag man som gooner ska vara nöjd.

Jag ska medge att jag på min höjd sett Costa i ett par CL-matcher. Har ingen aning om hur han spelar och hur bra han egentligen är.

Men jag understryker att jag inte tycker farten och direktheten är något som idag saknas i truppen. Inte heller är vi underbemannade på det offensiva mittfältet. Dessutom har jag i det här fallet känsloargument där jag inte vill få i Costa istället för någon spelare jag känner mer för, och det till en förmodat försumbar spelarmässig utveckling med Costa i laget. Då Costa verkligen inte är någon given starter, och då klubben inte är i behov av pengar så känns argumentet om att köpa Costa för ett underpris särskilt legitimt.

Men jag har som sagt inte koll på hur bra han egentligen är och hur han spelar. Dessutom har jag full förståelse om du till motsats till mig tycker det är kul med ett nytt namn i truppen.
2014-07-29, 02:35
Medlem
Fredddaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag ska medge att jag på min höjd sett Costa i ett par CL-matcher. Har ingen aning om hur han spelar och hur bra han egentligen är.

Men jag understryker att jag inte tycker farten och direktheten är något som idag saknas i truppen. Inte heller är vi underbemannade på det offensiva mittfältet. Dessutom har jag i det här fallet känsloargument där jag inte vill få i Costa istället för någon spelare jag känner mer för, och det till en förmodat försumbar spelarmässig utveckling med Costa i laget. Då Costa verkligen inte är någon given starter, och då klubben inte är i behov av pengar så känns argumentet om att köpa Costa för ett underpris särskilt legitimt.

Men jag har som sagt inte koll på hur bra han egentligen är och hur han spelar. Dessutom har jag full förståelse om du till motsats till mig tycker det är kul med ett nytt namn i truppen.

Många bra synpunkter. Min farhåga med den här eventuella värvningen är väl lite att hitta en roll åt honom. Jag har svårt att se hur han ska nöja sig med att sitta bänk varje match med några inhopp då och då, men jag vill inte att han ska stoppa utvecklingen på en sån som Oxlade.

Jag ska erkänna, har inte heller någon stenkoll på honom. Tycker bara, av det jag har sett, att han har många fina kvaliteter. Är dock väldigt osäker på hans jämnhet i sina prestationer och hans karaktär. Finns många oklarheter för mig. Men men, Wenger knows.
2014-07-29, 02:55
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Stefan De Vrij på Roms flygplats: https://pbs.twimg.com/media/BtqsU4fIYAA-4o1.jpg
Bilden upplagd från Lazios officiella twitterkonto.

Lotito var så illa tvungen att lösa den här affären... Känns i varje fall bättre med en 22-årig De Vrij (med ett starkt VM i ryggen) för runt €8 miljoner än en 27-årig Astori för €7m.

Nu ska det in en mittback till, man har redan budat på Botafogos 19-åriga superlöfte Dória men fått nej. Låter spännande, men jag ser gärna en mer erfaren spelare.

Edit: Även ett klipp har dykt upp på De Vrijs välkomnande av laziali, jag tycker nästan synd om honom:
https://youtube.com/watch?v=P9WrEvQaF94
Imponerande värvning, det måste jag säga. Precis som Parolo som jag själv gärna hade sett på andra sidan stan. Men visst fan måste man hitta en anfallare innan fönstret stänger? Med all respekt för Klose och hans VM-rekord, ja det är en fantastisk spelare. Men jag är inte så säker på huruvida han håller en hel säsong till. Tycker det började svikta redan förra säsongen. Och visst, Keita är en stor talang, men ändå...Lazio hade mått bra av en Quagliarella. Men det tåget har ju redan gått.
2014-07-29, 03:11
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Grejen är att man måste förstå hur bokföring fungerar i detta, alla värvningar slår inte ut bokföringsmässigt med en gång - och de flesta betalas inte med en gång heller. Det hade inte varit någon som helst konst för Arsenal att köpa spelare tidigare om man vet att man har stora intäktsökningar framöver. Dessutom har tröjdealen med Emirates till exempel varit färdigförhandlad ganska länge.
Nja, det du pratar om är inbetalningar och utbetalningar, och det syns inte i resultaträkningen utan i kassaflödet. Man brukar skriva av spelare linjärt, dvs fördela kostnaden jämnt över kontraktets löptid.
2014-07-29, 10:16
Medlem
Sweeper80s avatar
Är det någon som följer fransk fotboll? Hur bra är Ludovic Sané? (Påväg till Fulham).
2014-07-29, 11:01
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Nja, det du pratar om är inbetalningar och utbetalningar, och det syns inte i resultaträkningen utan i kassaflödet. Man brukar skriva av spelare linjärt, dvs fördela kostnaden jämnt över kontraktets löptid.

Jo, fast det beror på hur allting läggs upp. Ibland har man klausuler för olika prestationsmål och annat, eller så kan man göra som PSG och "låna" spelaren ett år först med klausul, där man i praktiken kan förbinda sig att köpa. Men köpet kommer då inte belasta bokföringen i början. Sedan vet jag att både City och Chelsea haft haft accelererande utbetalningar på vissa spelare, så nog finns det vissa upplägg alltid.

Därtill är ju precis som du säger standard att skriva av spelare över kontraktstiden. Om du då sätter t.ex. en yngre spelare på längre kontrakt så kan man också slå ut kostnaden på pappret över en längre tid.

Poängen är helt enkelt att åtminstone de två senaste åren har det egentligen inte varit nödvändigt att snåla så som man har gjort, eftersom det finns olika medel och lösningar för att kunna agera om man vet att man har stora intäktsökningar i en nära framtid. Och särskilt förra sommaren var ju ganska tydligt att Wenger fortfarande var väldigt försiktig och tveksam. Özil kom som bekant precis i slutet där han i praktiken var helt tvingad att agera efter den massiva kritik och närmast revolt som kom efter Villa-matchen. Och då gick man ändå in i säsongen med en ganska usel trupp utan fullgoda ersättare på viktiga positioner. Därtill gjorde man som bekant absolut ingenting i vintras trots mycket skador på lagets viktigaste spelare.

Det är egentligen först nu som Wenger i god tid själv har börjat bygga på, och förbättra truppen med Debuchy, Chambers, Ospina o.s.v. samt spetsa den med Sanchez, där börjar kännas som han verkligen bygger ett lag och har en genomtänkt plan, snarare än att bara se vad som dyker upp sista veckan eller drabbas av värvningspanik som tidigare.
2014-07-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Imponerande värvning, det måste jag säga. Precis som Parolo som jag själv gärna hade sett på andra sidan stan. Men visst fan måste man hitta en anfallare innan fönstret stänger? Med all respekt för Klose och hans VM-rekord, ja det är en fantastisk spelare. Men jag är inte så säker på huruvida han håller en hel säsong till. Tycker det började svikta redan förra säsongen. Och visst, Keita är en stor talang, men ändå...Lazio hade mått bra av en Quagliarella. Men det tåget har ju redan gått.
Jag har länge gillat Quaggan, men hade känts mer rätt att värva honom för nån säsong sedan. Nu har han ändå hunnit bli 31 år. Torino passar nog bättre för honom i dagsläget.

Lazio har värvat Djordjevic gratis från Nantes där han gjort en del mål, men känns som en chansning. Håller med om att det hade behövts något mer där. Jag hoppas dock att Keita och Perea ska få ytterligare speltid så på ett sätt är det skönt om det inte värvas in mer anfallare.
2014-07-29, 12:20
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Jag har länge gillat Quaggan, men hade känts mer rätt att värva honom för nån säsong sedan. Nu har han ändå hunnit bli 31 år. Torino passar nog bättre för honom i dagsläget.

Lazio har värvat Djordjevic gratis från Nantes där han gjort en del mål, men känns som en chansning. Håller med om att det hade behövts något mer där. Jag hoppas dock att Keita och Perea ska få ytterligare speltid så på ett sätt är det skönt om det inte värvas in mer anfallare.

Var inte perera skadad mycket förra säsongen? Så även om han varit skadad så har han haft tid att anpassa sig till Italien etc. Hoppas verkligen det går bra för Lazio i år

Vad vet du om de andra nyförvärven? Kommer de gå in i startelvan eller är det bredd?

Rytkten (talksport) säger att james och Morgan från Southampton kan bli klar för spurs idag. Dock sägs det samtidigt att man kommit längre med james än Morgan

Hur bra är Morgan ?

Sägs samtidigt att Morgan sagt nej till Arsenal och föredrar en flytt till spurs
Senast redigerad av Caprice110 2014-07-29 kl. 12:24.
2014-07-29, 12:38
Medlem
BigBadClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Även om det idag finns många spelare i truppen som är direkta i sitt spel betyder det inte att Costa inte är en spelare som hade varit bra för laget. Vi har inte många direkta spelare som samtidigt faktiskt har en bra avslut- och skottfot. Det kanske till och med är så att Wenger har tänkt sig att ibland spela med en falsk nia precis som han gjorde mot New York Red Bulls i träningsmatchen, dvs. använda en offensiv mittfältare. Då krävs det en offensiv mittfältare som kan ta avslut. Jag är vore i alla fall glad om vi fick in en spelare förutom Ramsey som har någon sorts kyla i avsluten och någon förutom Cazorla och Ramsey som kan skjuta från distans.
2014-07-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Var inte perera skadad mycket förra säsongen? Så även om han varit skadad så har han haft tid att anpassa sig till Italien etc. Hoppas verkligen det går bra för Lazio i år

Vad vet du om de andra nyförvärven? Kommer de gå in i startelvan eller är det bredd?
Såvitt jag minns så var det bara i slutet av förra säsongen som Perea var skadad, innan dess spelade han en hel del och imponerade dessutom. Jag tror att han och Felipe Anderson (som varit bra på försäsongen) kommer ta stora kliv den här säsongen nu när de har acklimatiserat sig lite till calcio.

Såhär på förhand är känslan att alla de andra nyförvärven (Basta, Parolo och De Vrij) går direkt in i startelvan, det är bara Djordjevic som jag är osäker på.
2014-07-29, 16:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadClown
Även om det idag finns många spelare i truppen som är direkta i sitt spel betyder det inte att Costa inte är en spelare som hade varit bra för laget. Vi har inte många direkta spelare som samtidigt faktiskt har en bra avslut- och skottfot. Det kanske till och med är så att Wenger har tänkt sig att ibland spela med en falsk nia precis som han gjorde mot New York Red Bulls i träningsmatchen, dvs. använda en offensiv mittfältare. Då krävs det en offensiv mittfältare som kan ta avslut. Jag är vore i alla fall glad om vi fick in en spelare förutom Ramsey som har någon sorts kyla i avsluten och någon förutom Cazorla och Ramsey som kan skjuta från distans.

Jag håller med om mycket i det du skriver, men jag tycker inte det är avgörande för ett köp.
2014-07-29, 17:08
Medlem
SenfBaums avatar
Everton bekräftar att Ross Barkley har skrivit på ett nytt fyra-års kontrakt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in