2014-07-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte alls märkligt att VB regelmässigt hade en tejprulle på Φ51 x 25 mm i storlek när hon tränade så mycket som hon gör. Att hon förlade en rulle och tog en ny, utan att tänka på den gamla mer, är inte heller märkligt. Om hon behövde bara halva bredden rev hon av halva, och tejpen kom att se ut som den gjorde. Visst hade KJ otur att den låg på hyllan, men det var inte särskilt märkligt att det fanns någon av VB:s ägodelar i bostaden som gick att associera till brottet. Man kan säga att planteraren hade tur.

Jag har inte sett att saabägarens tejprulle har försvunnit.
Jag kan bara tala för mig själv men om jag hade saknat en rulle skulle jag direkt ha funderat på var jag hade använt den senast. VB hade sannolikt använt den i KJ:s badrum och tejpat om en skada eftersom det fanns blod på rullen. Varför skulle hon annars ha tagit fram rullen ur fickan? Jag skulle ha tänkt som så att jag tar med den nästa gång jag besöker KJ.
Citera
2014-07-12, 20:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Jag har inte sett att saabägarens tejprulle har försvunnit.
Den ende som säger att Saab-ägarens rulle har försvunnit - och dessutom varit delad när den försvann - är KJ.
Citera
2014-07-12, 20:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag vet inte om du med gm menar KJ eller annan gm. Om det är en annan gm än KJ som du avser och som lämnade tejpen avsiktligt för att rikta misstankarna mot KJ måste hen ha vetat att KJ hade en motsvarande typ av avriven tejp i lägenheten. Det låter ju väldigt långsökt att hen skulle ha vetat det.

Långsökt ja, egentligen tror jag inte själv på den hypotesen. Tvivlar däremot starkt på att KJ begått brottet, helt seriöst. Anledningen till att ingen (ej heller de båda åklagarna) lyckats skaka fram ett rimligt och trovärdigt händelseförlopp tror jag grundar sig i att gm är någon annan än KJ och därmed kan de lösryckta delarna heller inte passa in i en helhetsbild. Vi fokuserar på fel saker och personer?
Citera
2014-07-12, 20:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) "Ja, jag tror att KJ dräpte offret i egen lägenhet. Att VB sökte ringa "112" i skadat skick". SMS-dialogen började före 112* och fortsatte efter.
Det går ej att utesluta att KJ fejkade VB:s sms till MB. Anledningen skulle i så fall ha varit att han velat göra en "ficktryckning" av hennes försök att larma 112.
Citera
2014-07-12, 20:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den ende som säger att Saab-ägarens rulle har försvunnit - och dessutom varit delad när den försvann - är KJ.
Jag minns inte att han har sagt att den försvunnit, men visst, är det möjligt att han har sagt det. Det behöver inte betyda att den har försvunnit, den kan ligga i en låda hemma hos honom, och påståendet om delning kan vara förväxling med en annan rulle som han har fått av VB. Hans minne spelar honom spratt ibland, tycker jag mig märka.
Citera
2014-07-12, 20:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det går ej att utesluta att KJ fejkade VB:s sms till MB. Anledningen skulle i så fall ha varit att han velat göra en "ficktryckning" av hennes försök att larma 112.
17:04 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:09 Bangsuan har ett misslyckat samtal till 112
Telefonen befinner sig under basstationen som täcker Johanssons hemadress
17:28 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:42 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:43 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:46 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:47 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:07 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:13 Berg skickar SMS till Bangsuan
18:21 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:40 Bangsuan skickar SMS till Berg
19:31 Berg skickar SMS till Bangsuan

Knappast, du.
Citera
2014-07-12, 20:27
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Att han avslöjar brottsplats, styckplats, mordvapen och att erkännandet går att styrka med teknisk bevisning.

Det skulle vederbörande kunna göra men sannolikt skulle det inte ge något i bevis-väg.
Citera
2014-07-12, 20:27
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

En fejkning tycker jag att vi kan utesluta. Återgivningen med MB´s svaga minne till trots tyder starkt på att hon uttryckte sig som hon brukade göra vid deras konversationer. Även de täta sms han mottog följde hennes vanliga mönster.
Citera
2014-07-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det är väl lika "mystiskt" oavsett vem som är GM? Jag inbillar mig du inte varit så brydd om fingeravtryck ala MB hade återfunnits på tejpen. Men nu fanns inte heller det. Kanske hade mördaren handskar, eller lyckades ta i tejpen utan att lämna avläsbara fingeravtryck. Klurigt.
Fråga hundarna.

Näähädu försök inte placera mig i MB-facket. Nice try, men ta och kamma dig lite. Jag ville bara föröka få lite klarhet i denna stackars tejprulle som så många ägnar så mycket tankeverksamhet åt, och som jag tror är totalt oväsentlig.

I min teori är KJ och någon till gärningsmän, men jag tycker att han har dömts på MYCKET tunn bevisning
Citera
2014-07-12, 20:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag minns inte att han har sagt att den försvunnit, men visst, är det möjligt att han har sagt det. Det behöver inte betyda att den har försvunnit, den kan ligga i en låda hemma hos honom, och påståendet om delning kan vara förväxling med en annan rulle som han har fått av VB. Hans minne spelar honom spratt ibland, tycker jag mig märka.
Eftersom KJ säger sig ha norpat rullen från Saaben torde han inte kunna neka till att rullen "försvunnit" från bilen. - Du tycks börja trassla in dig ordentligt.
Citera
2014-07-12, 20:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom KJ säger sig ha norpat rullen från Saaben torde han inte kunna neka till att rullen "försvunnit" från bilen. - Du tycks börja trassla in dig ordentligt.
Om KJ tog rullen har den inte försvunnit. Den fanns i KJ:s besittning.
Citera
2014-07-12, 20:43
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Näähädu försök inte placera mig i MB-facket. Nice try, men ta och kamma dig lite. Jag ville bara föröka få lite klarhet i denna stackars tejprulle som så många ägnar så mycket tankeverksamhet åt, och som jag tror är totalt oväsentlig.

I min teori är KJ och någon till gärningsmän, men jag tycker att han har dömts på MYCKET tunn bevisning
Ok. My bad. Men du måste hålla med om att avsaknad av ev. fingeravtryck är lika "mystiska" oavsett vem gärningsmannen är. Och så lät det inte i ditt ursprungliga inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Om KJ använde tejprullen vid emballering av kropp borde väl ändå hans DNA också ha funnits på rullen. Svårt att få början på rullen och dela tejpen med handskar på oavsett hur tunna de är. VARFÖR FANNS BARA VB:S DNA PÅ RULLEN?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in