2014-07-17, 22:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men min invändning kvarstår: Din fråga (hur den nu löd?) kan ha missuppfattats. - Förstår du invändningen, eller..?
Nej, eftersom mening två är obegriplig.
Citat:
Eller också är svaret du fått vilseledande. Man kanske menade att eftersom man inte hittat några avtryck ingen undersökning avseende fingeravtryck behövde göras.
Hur vet man att man inte hittar några avtryck om man inte undersöker?
Citera
2014-07-17, 22:18
Moderator
OYs avatar
Någon som är bra på släktforskning här? Finns det några släktband mellan KJ och ME?
Citera
2014-07-17, 22:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, eftersom mening två är obegriplig.

Hur vet man att man inte hittar några avtryck om man inte undersöker?
Om man hittat avtryck hade man undersökt dessa mot tänkbara fingrar, men eftersom man inte funnit några kunde någon sådan undersökning inte genomföras.
Citera
2014-07-17, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om man hittat avtryck hade man undersökt dessa mot tänkbara fingrar, men eftersom man inte funnit några kunde någon sådan undersökning inte genomföras.
Nej, fingeravtrycksundersökning görs för att se om det finns avtryck.
Citera
2014-07-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, jag tror absolut inte på det du framför. På inga villkors vis. Min källa var inte på plats i KJ:s lägenhet den 4 maj.
Jag kan förstå att du svarar som du svarar. Men hur kan du tro att kj släpar hem två okända utlänningar en vecka innan VB försvinner? samtidigt som kj har hen hemma hos sig, oannonserat dessutom. Nja. Låter det sannolikt?

Det du framfört verkar trovärdigt och jag har ingen anledning att betvivla uppgiftslämnarens äkthet. Det är inte detsamma som om att ursprungsinformationen är sann, den kan mycket väl vara lite omgjord för att passa sammanhanget utan att avslöja allt för mycket. Genom att lägga till två okända i historien kan också hen hålla sig undan genom att åberopa risken för hot om våld eller repressalier, motsvarande.

Om det nu var några okända där så kan en av dem ha varit Art**r P**ff från Holland, mannen som uppgraderade kj i airsoft och en vän till honom. Han förekom på en filmsnutt där även KJ syns, frågan är bara om han var ens i Sverige vid den aktuella tidpunkten, någon som vet?

Edit: låter delvis skruvat, men ids inte laga till texten.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-07-17 kl. 22:34.
Citera
2014-07-17, 22:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I det fallet var deppighet en drivkraft, således var det motivet. Vad var drivkraften(motivet) för KJ?
Det har jag varit inne på tidigare idag. Det har du missat då totalt.
VB avvisar alla hans närmanden den kvällen, kastar kanske hånfullt i ansiktet på honom
att han är närmast värdelös. Åtminstone i jämförelse med machomannen med restaurangen.
KJ är nertryckt i skorna en gång för mycket.
Ett blint raseri uppfyller honom på studs och han förgår sig nåt väldeliga.

Droppen som fick bägaren att rinna över eller nåt sånt. Där har du det, enligt min lilla
hemsnickrade teori.
Citera
2014-07-17, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:

Därefter, om det finns avtryck, så framkallar man avtryck, slutligen jämför man avtryck.
Citera
2014-07-17, 22:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, jag kan inte redogöra för alla, eftersom jag inte känner till dem alla.
Men du kunde ju redogjort för dem du verkligen känner till om du nu känner till några alls.
Citera
2014-07-17, 22:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Jag kan förstå att du svarar som du svarar. Men hur kan du tro att kj släpar hem två okända utlänningar en vecka innan VB försvinner? samtidigt som kj har hen hemma hos sig, oannonserat dessutom. Nja. Låter det sannolikt?

Det du framfört verkar trovärdigt och jag har ingen anledning att betvivla uppgiftslämnarens äkthet. Det är inte detsamma som om att ursprungsinformationen är sann, den kan mycket väl vara lite omgjord för att passa sammanhanget utan att avslöja allt för mycket. Genom att lägga till två okända i historien kan också hen hålla sig undan genom att åberopa risken för hot om våld eller repressalier, motsvarande.

Om det nu var några okända där så kan en av dem ha varit Art**r P**ff från Holland, mannen som uppgraderade kj i airsoft och en vän till honom. Han förekom på en filmsnutt där även KJ syns, frågan är bara om han var ens i Sverige vid den aktuella tidpunkten, någon som vet?

Jag minns inte, hur vet vi att han är från Holland, bor han där, är det bekräftat?
Citera
2014-07-17, 22:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, och om man hittar några avtryck så görs en jämförelse med tänkbara fingrar, och denna jämförelse kan även benämnas "undersökning".
Citera
2014-07-17, 22:32
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hörrudu, det påståendet kom efter FUP-12 inlägg som jag kommenterade, ny information från din sida sett och det är det jag undrar lite över. Jag betvivlar inte de andra detaljerna som NN har delgivit dig, FUP-12 har redogjort för hur hen har fått uppgifterna bekräftade, jag tror på det, men att NN inte var hos KJ den 4:e har varken du eller FUP-12 på ett trovärdigt sätt kunnat visa, sorry, men jag är kritisk, det borde alla vara.

mvh

Det var ingen ny information. Jag berättade det redan igår.
https://www.flashback.org/sp49600133

Dessutom deltog källan i en större familjesammankomst den 4 maj. Och den hölls inte i Boden
Citera
2014-07-17, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, och om man hittar några avtryck så görs en jämförelse med tänkbara fingrar, och denna jämförelse kan även benämnas "undersökning".
Sid 261:
Citat:
Vid tillfället utfördes även fingeravtrycksundersökning av benen och på det högra
lårbenet observerades fragment av papillarlinjer som inte bedömdes användbara för en
jämförande undersökning.
Vad tror du de gjorde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in