Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Alex otrohetshistoria, den kan vl inte vara sann? Allts, att han blivit utsatt fr otrohet tvivlar jag inte p. Jag tnker p berttelsen om hur Alex r orolig och brjar ringa runt och vad som sen hnder.
1. Uppgiften om att polisen inte kunde ta upp anmlan frrn en viss tid ska ha frflutit. r inte detta en skrna frn amerikansk film? Sen kanske polisen inte ville efterlysa fr det fanns inga misstankar om brott, men men.
2. Alex ringer runt till omrdets akutsjukhus och frga runt. Efter plgsam vntan fr han varje gng reda p frn sjukhusen att flickvnnen inte finns dr. Jag r rtt sker p att sjukhus inte berttar vilka intagna de har, om patienten sjlv inte gtt med p det.
3. Polisjakten. Alex Schulman verkar st i direktkontakt med den som sprar flickvnnens telefon, och fr reda p allt som sker via sin telefon. I dramatisk direktsndning hr han hur telefonen hastigt nrmar sig city, genom stan och allt nrmare deras gemensamma bostad.
'Nu verkar telefonen finnas utanfr er port' meddelar polisen, och mycket riktigt, nr Alex tittar ut ramlar tjejen ur en taxi, aspackad.
Jag tror inte fr en sekund att allt detta r sant, framfrallt inte nr 2 och 3.
Undrar varfr han kryddar storyn s. Pongen r ju hur han reagerat p otrohet och det hade han kunnat f fram utan att dra vrsta skrnan.
1. Nu r jag inte sker men jag TROR att polisen inte brjar ska efter en frsvunnen person frrn denne inte har hrt av sig p ngot stt eller setts till inom 24 alt 48 timmar s.
Tror inte polisen direkt brjar leta efter en person om ngon pstr att personen har vart borta i tex fem timmar
S antingen hade polisen lite och gra i och med att Alex pstr att hon var borta i 10 timmar nr polisen brjade leta eller s hade hon vart borta betydligt lngre.
2. Precis, de enda svar han kan ha ftt r "hon r inte hr" fr att hade hon vart dr och inte satt honom som kontaktperson s hade de inte sagt det.
3. Den delen hajjade jag till p ocks haha, kan inte vara sant fr fem re, polisen skulle aldrig ha "live-kontakt" via telefon, lter ju bara ljligt