Citat:
Ursprungligen postat av
Woozah
Det är riktigt jävla sjukt att rätten inte får ta del av bevisningen - hela systemet bygger på att de kan titta på bevisningen och bedöma utan åklagarens jäviga syn på det. Visst, det är barnpornografi men i bedömningssyfte är det inte det problemet är. Polisen har klantat till det ordentligt.
Visst är det så men det här med att domarn skulle begått grovt barnpornografibrott
enligt en expert från rikskriminalen kan det väl aldrig bli något av.
Självklart skall man som domare ha möjlighet att studera materialet,straffrättsprofessorn
Madeleine Leijonhufvud säger väl också att detta borde falla under"försvarlighetsundantag”.
Åklagarn delade väl inte med sig av materialet och domarn
hade svårt att ha koll på alla barn och övergrepp och ifall dom t ex var vakna eller inte vid
fotografering. Enligt försvaret har detta självklart en betydelse.
Det är ju inte endast ett övergrepp det handlar om här, snarare runt ett 30-tal så jag förstår
Lars Annerén fullt ut jag när han säger att detta är totalt absurt och det kommer det väl säkert
att visa sig att vara också.