Citat:
Ursprungligen postat av
komocka
Eftersom domaren Lars Annerén inte kunde hålla i sär offren, så beordrade han att de i rättegången uppspelade mobilfilmerna skulle spelas in, så att han själv skulle få lite Lördagsnöje, nu är han polisanmäld för han för grovt barnpornografibrott
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19211073.ab
Oj då så det kan gå. Vad som är mest tragiskt är väl att ifall Annerèn bestämmer sig
för att hoppa av fallet, vilket får ses som lite larvigt, är att rättegången skulle behövas tas om.
Men nu hade väl också en straffrättsprofessor vid namn Madeleine Leijonhufvud uttalat sig
och trodde inte att det skulle bli någonting av detta och domaren kunde känna sig lugn fastän
han ville granska bevisningen alltför ingående enligt en expert från rikskriminalen.
Oavsett vad som händer med domaren Annerén så hoppas jag inte det påverkar granskningen
av förskolan som skulle starta nu i augusti - helt otroligt ändå att det tagit så länge för
skolinspektionen att komma till skott. Anledningen enligt enhetschefen Agneta Sandén
var väl att föräldrar och barn mådde så dåligt att det var viktigare att ta hand om,
själv kan jag undra vad det har med att en tillsyn skall göras mot förskolan. Man måste
väl kunna göra två saker samtidigt, ta hand om dom drabbade familjerna men också
ge svar åt samma familjen.
För att överhuvudtaget kunna gå vidare som förälder i detta tragiska fall så borde ju
absolut en av den större prioriteten vara att få svar på hur fan detta elände kunnat ske,
tydligen har väl bl a föräldrarna nu insett det och förväntar sig svar på hur denna
olämpliga praktikant fick härja allt för fritt på förskolan.