2014-07-09, 01:32
  #2125
Medlem
Polymorphouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Oj vad du försvarar äcklet Andre'Stasny. Sluta skäm ut dig nu, du har redan gjort klart att du tycker väldigt synd om honom. Jag undrar varför jag...

Givetvis så hör han hemma i denna tråd, för man måste ju kunna diskutera hur det kommer sig att det är två pedofiler i samma släkt, om det finns något samband dom emellan osv. Mår du illa av det, så är det dags för dig att lämna tråden.

Om det rör sig om fjortonåringar i Stasnys fall bör du nog förfina dina kunskaper om pedofili...
__________________
Senast redigerad av Polymorphous 2014-07-09 kl. 01:34.
Citera
2014-07-09, 13:08
  #2126
Medlem
kicki.swedens avatar
Nu har tydligen rättegången som skulle hållits på fredag skjutits upp.... Förhandlingarna har helt enkelt ställts in. Socialstyrelsens rättsliga råd skulle i veckan ha lämnat yttrade om den rättspsykiatriska undersökningen men ärendet har nu bordlagts och kommer att dröja 4-6 veckor till.
JS kommer givetvis sitta fortsatt häktad.
Beror det på att det är semestertider eller har socialstyrelsen hittat nåt som inte stämmer i den rättspsykiatriska undersökningen, eller att den måste göras om och grundligare?
Citera
2014-07-09, 13:42
  #2127
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polymorphous
Om det rör sig om fjortonåringar i Stasnys fall bör du nog förfina dina kunskaper om pedofili...
Du vet att i slutänden så spelar det ingen roll vad du kallar de äckliga brotten Stasny åkte dit för. Brotten inkluderade bl.a. grov våldtäkt mot barn, och de renderade ju i fyra års fängelse för han, så nog fan var de grova alltid. Men visst, är du den typen som vill kalla han annat än pedofil, så go for it. Vem är jag att förstöra ditt välmående.
Citera
2014-07-09, 15:03
  #2128
Medlem
DickyTickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Eftersom du inte orkade kolla 2 sidor bakåt ens så tar jag det igen:
Det är uppehåll i rättegången och man inväntar besked från Socialstyrelsens rättsliga råd, som granskar det rättspsykiatriska utlåtandet. De ska titta på om JS psykologiska utvärdering har varit korrekt och OM han ska kunna dömas till fängelse eller inte. Efter det ska förhandlingarna ha uppehåll till den 11 juli. Då ska parterna plädera om påföljden för 21-åringen (helt beroende på vad Socialstyrelsen kommer fram till med andra ord) Samma dag ska rättegången avslutas.

Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Nu har tydligen rättegången som skulle hållits på fredag skjutits upp.... Förhandlingarna har helt enkelt ställts in. Socialstyrelsens rättsliga råd skulle i veckan ha lämnat yttrade om den rättspsykiatriska undersökningen men ärendet har nu bordlagts och kommer att dröja 4-6 veckor till.
JS kommer givetvis sitta fortsatt häktad.
Beror det på att det är semestertider eller har socialstyrelsen hittat nåt som inte stämmer i den rättspsykiatriska undersökningen, eller att den måste göras om och grundligare?


Ber om ursäkt att jag inte läst tidigare. Jag blir bara så förbannad på att läsa i tråden så jag ville bara ställa frågan sen gå ur. Men då vet jag hur läget är. Intressant att ärendet bordlagts och att det dröjer några veckor till. Det är tuffare att sitta häktad än att sitta på anstalt så han kan gott få njuta av att sitta i häktet i detta härliga sommarvädret. SVIN!
Citera
2014-07-09, 15:11
  #2129
Bannlyst
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/pedofilrattegangen-skjuts-upp(4359761).gm
Barometern skriver att rättsliga rådet fått uppskov fyra till sex veckor för att ge sitt yttrande om RPU:n. Annars skulle det varit klart på fredag. Detta innebär rimligen att man tänker genomföra en helt ny RPU och inte bara titta på handlingarna. Det ökar också möjligheten till ändring.
Citera
2014-07-09, 15:23
  #2130
Medlem
kicki.swedens avatar
Frågan är ju lite vad man ska hoppas på att de kommer fram till.....
Citera
2014-07-09, 15:39
  #2131
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/pedofilrattegangen-skjuts-upp(4359761).gm
Barometern skriver att rättsliga rådet fått uppskov fyra till sex veckor för att ge sitt yttrande om RPU:n. Annars skulle det varit klart på fredag. Detta innebär rimligen att man tänker genomföra en helt ny RPU och inte bara titta på handlingarna. Det ökar också möjligheten till ändring.


Det vore enligt mig det allra bästa om det blev en ändring till RPU i det här fallet, JS ska inte ut i samhället utan en stenhård bedömning av hans farlighet, fängelse tillsammans med likasinnade ger absolut inget skydd mot honom när han avtjänat sitt straff, förmodligen har han fått fler tips om vad man kan göra med barnen istället, nej RPU med särskild utskrivningsprövning är det bästa i det här fallet.
Citera
2014-07-12, 10:33
  #2132
Medlem
Eftersom domaren Lars Annerén inte kunde hålla i sär offren, så beordrade han att de i rättegången uppspelade mobilfilmerna skulle spelas in, så att han själv skulle få lite Lördagsnöje, nu är han polisanmäld för han för grovt barnpornografibrott

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19211073.ab
Citera
2014-07-12, 12:22
  #2133
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Eftersom domaren Lars Annerén inte kunde hålla i sär offren, så beordrade han att de i rättegången uppspelade mobilfilmerna skulle spelas in, så att han själv skulle få lite Lördagsnöje, nu är han polisanmäld för han för grovt barnpornografibrott

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19211073.ab

Oj då så det kan gå. Vad som är mest tragiskt är väl att ifall Annerèn bestämmer sig
för att hoppa av fallet, vilket får ses som lite larvigt, är att rättegången skulle behövas tas om.
Men nu hade väl också en straffrättsprofessor vid namn Madeleine Leijonhufvud uttalat sig
och trodde inte att det skulle bli någonting av detta och domaren kunde känna sig lugn fastän
han ville granska bevisningen alltför ingående enligt en expert från rikskriminalen.

Oavsett vad som händer med domaren Annerén så hoppas jag inte det påverkar granskningen
av förskolan som skulle starta nu i augusti - helt otroligt ändå att det tagit så länge för
skolinspektionen att komma till skott. Anledningen enligt enhetschefen Agneta Sandén
var väl att föräldrar och barn mådde så dåligt att det var viktigare att ta hand om,
själv kan jag undra vad det har med att en tillsyn skall göras mot förskolan. Man måste
väl kunna göra två saker samtidigt, ta hand om dom drabbade familjerna men också
ge svar åt samma familjen.

För att överhuvudtaget kunna gå vidare som förälder i detta tragiska fall så borde ju
absolut en av den större prioriteten vara att få svar på hur fan detta elände kunnat ske,
tydligen har väl bl a föräldrarna nu insett det och förväntar sig svar på hur denna
olämpliga praktikant fick härja allt för fritt på förskolan.
Citera
2014-07-12, 13:07
  #2134
Medlem
Saruman87s avatar
Kan inte riktigt se att domaren skulle behöva detaljstudera övergreppen mer än i rättssalen. Mkt möjligt att han får resning, hehe.
Citera
2014-07-12, 13:18
  #2135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Oj då så det kan gå. Vad som är mest tragiskt är väl att ifall Annerèn bestämmer sig
för att hoppa av fallet, vilket får ses som lite larvigt, är att rättegången skulle behövas tas om.
Men nu hade väl också en straffrättsprofessor vid namn Madeleine Leijonhufvud uttalat sig
och trodde inte att det skulle bli någonting av detta och domaren kunde känna sig lugn fastän
han ville granska bevisningen alltför ingående enligt en expert från rikskriminalen.

Oavsett vad som händer med domaren Annerén så hoppas jag inte det påverkar granskningen
av förskolan som skulle starta nu i augusti - helt otroligt ändå att det tagit så länge för
skolinspektionen att komma till skott. Anledningen enligt enhetschefen Agneta Sandén
var väl att föräldrar och barn mådde så dåligt att det var viktigare att ta hand om,
själv kan jag undra vad det har med att en tillsyn skall göras mot förskolan. Man måste
väl kunna göra två saker samtidigt, ta hand om dom drabbade familjerna men också
ge svar åt samma familjen.

För att överhuvudtaget kunna gå vidare som förälder i detta tragiska fall så borde ju
absolut en av den större prioriteten vara att få svar på hur fan detta elände kunnat ske,
tydligen har väl bl a föräldrarna nu insett det och förväntar sig svar på hur denna
olämpliga praktikant fick härja allt för fritt på förskolan.

Det är riktigt jävla sjukt att rätten inte får ta del av bevisningen - hela systemet bygger på att de kan titta på bevisningen och bedöma utan åklagarens jäviga syn på det. Visst, det är barnpornografi men i bedömningssyfte är det inte det problemet är. Polisen har klantat till det ordentligt.
Citera
2014-07-12, 15:01
  #2136
Medlem
Snobbs avatar
Men vad fan vilken jävla cirkus. Trodde det var ett skämt först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in