Citat:
Ursprungligen postat av
CherryJul
Det som jag inte förstår är att ni i princip själva jämför män med djur när det gäller deras sexuella frustration servar egentligen väldigt osmickrande för män hur ni tänker...
Ett hett tips är att titta på valfri naturdokumentär om du vill veta hur dynamiken mellan könen i grunden funkerar, när allt intellektuellt och all moral är avskalad. Det är i grunden inte annorlunda för människan, bortsett från att vi har lite mer sociala koder att ta hänsyn till (och vissa har dessutom ett samvete, misstänker dock att dessa är i minoritet). Går du ut i naturen så kommer du både att se att våldtäkter är standard och att hannarna är beredda att döda varandra för att få para sig med honan. Har jag förresten berättat om experimentet med när man lärde ut konceptet om pengar till apor? Tror det dröjde en halvtimme. Sedan dök den första prostituerade apan (en hona) upp.
När vi ännu är inne på djurriket så tänker jag ofta på spindlarnas tillvaro. Där hannarna är beredda att riskera sina liv för att få sätta på honorna. När processen är över så äter hon gärna upp honom. Tidigare undrade jag hur spindelhannarna kunde vara så dumma att de riskerade sina liv för att få sex trots att de bevisligen visste vad som väntade dem. Sedan insåg jag att många av oss män fungerar precis likadant och att det finns ett antal män som nästan bokstavligen ger sig in i relationer (korta som långa) med kvinnor som är livsfarliga för dem, enbart för att kunna få tag i sex.
Ingen förnekar att män har en tendens att bete sig som djur. De flesta antifeminister här är nog rätt medvetna om det. Både män och kvinnor har mindre smickrande sidor. Skillnaden är att männen verkar vara mer medvetna om sina brister, medan feministerna mer verkar vilja sätta kvinnorna på någon sorts piedestal och inte riktigt vilja se sina egna mindre smickrande sidor.