Citat:
Ursprungligen postat av
eXtremo
"Påverkad av Flashback?" Flashback är stället där det gång efter gång betonas att lärosätet inte har någon större betydelse...
Jag började läsa denna tråden från början, och runt 2009-2010 var inte majoriteten av samma åsikt vilket är förståeligt för Örebro var väldigt nytt.
Det är sant att en majoritet här alltid påpekar att det inte spelar någon roll vilket säte man sitter på, men emellanåt dyker det upp troll som säger att man absolut inte kan bli nåt om man inte har högst betyg, inte har gått denna skola, eller inte har kontakter. Det finns gott om folk som vill stilla sin avundsjuka genom att trycka ner andra. Får man då höra att att det inte spelar någon roll fem gånger, och att det suger två gånger, så blir det fortfarande ett sämre intryck än Uppsala t.ex där det påstås vara bäst i världen två gånger, och inte spela någon roll fem gånger.
Hur källkritisk man än må vara, så är det väldigt lätt att skapa sig ett "första intryck" som är något vinklat, och svårare att ändra uppfattning sen.
Sen är det i stor grad också just Flashback tillsammans med det jag skrev innan som faktiskt har gett mig trygghet och stöd i att jag ska plugga här till hösten. Så ja, det är ofta här man läser att det inte spelar någon roll, men tio neutrala och ett negativt påstående skapar ett något negativt intryck. Ungefär som 1 liter vatten och 1 dl saft inte smakar vatten.