Citat:
Ursprungligen postat av
LadyMystica
Om du nu, eller nagon annan, skall starta ett upprop sa rek. jag att prata med L's anhoriga, eller nara vanner innan. Nu kanske man skall fraga sig varfor de inte gjort nagot dylikt, kanns val kanske mer logiskt att de tar hand om saken om de anser att det finns befog for det.
Men du kanske har pratat med dom redan, vad vet jag.
Jag förstår hur du tänker och det är bra att tänka på anhöriga. Svårt att veta hur man ska agera. Det som är frustrerande är att jag är helt övertygad om att media hade publicerat om det hade gällt en annan politisk ideologi. Som skäl hade man alltid kunnat säga "det är redan allmänt känt eftersom det har skrivits öppet om detta på Twitter".
Lucas hade inga problem med att gå ut med att han blev utsatt för hat ifrån organisationen. Han tog den största megafon han hade lättillgänglig och lät just detta bli ett av de budskap han ropade ut till alla innan han gick bort.
Ingen som inte särskilt önskar en granskning av F! har någon direkt anledning att igångsätta ett ifrågasätta medias agerande. Vinsten för en närstående väger inte upp för priset (upprivna sår), så detta måste nog komma ifrån annat håll om det ska bli av.
Jag startar inget upprop, men är kluven i frågan.