2014-07-09, 17:24
Medlem
snoopiesnoop3s avatar
oh vilka tuffingar ja tro d snarare e så att d finns män som tar kontakt me kvinnoorganisationer å sedan ta livet av se´ fö att få kvinnan att framstå som stark fö en gångskull men att kvinnor/Fi:s ungdomsföbund e farliga tor ja inte på förens nån kommer å kör in en kniv i magen på me
utstötta jävla flator
Citera
2014-07-09, 22:10
Medlem
JPs avatar
Jag kan meddela att Alikabadidi har fått mig att lita på att Alikabadidi var en nära vän till Lucas, så mina tvivel är borta kring den saken.
Citera
2014-07-09, 22:31
Medlem
JPs avatar
"Vi som undrar varför media är tysta om Lucas Hertzman"

Är inte detta ett bra namn på någon form av internetupprop?

Eller:

"Varför håller media tyst om Lucas Hertzman?"
Citera
2014-07-10, 00:05
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
"Vi som undrar varför media är tysta om Lucas Hertzman"

Är inte detta ett bra namn på någon form av internetupprop?

Eller:

"Varför håller media tyst om Lucas Hertzman?"

Om du nu, eller nagon annan, skall starta ett upprop sa rek. jag att prata med L's anhoriga, eller nara vanner innan. Nu kanske man skall fraga sig varfor de inte gjort nagot dylikt, kanns val kanske mer logiskt att de tar hand om saken om de anser att det finns befog for det.

Men du kanske har pratat med dom redan, vad vet jag.
Citera
2014-07-10, 00:22
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Om du nu, eller nagon annan, skall starta ett upprop sa rek. jag att prata med L's anhoriga, eller nara vanner innan. Nu kanske man skall fraga sig varfor de inte gjort nagot dylikt, kanns val kanske mer logiskt att de tar hand om saken om de anser att det finns befog for det.

Men du kanske har pratat med dom redan, vad vet jag.
Jag förstår hur du tänker och det är bra att tänka på anhöriga. Svårt att veta hur man ska agera. Det som är frustrerande är att jag är helt övertygad om att media hade publicerat om det hade gällt en annan politisk ideologi. Som skäl hade man alltid kunnat säga "det är redan allmänt känt eftersom det har skrivits öppet om detta på Twitter".

Lucas hade inga problem med att gå ut med att han blev utsatt för hat ifrån organisationen. Han tog den största megafon han hade lättillgänglig och lät just detta bli ett av de budskap han ropade ut till alla innan han gick bort.

Ingen som inte särskilt önskar en granskning av F! har någon direkt anledning att igångsätta ett ifrågasätta medias agerande. Vinsten för en närstående väger inte upp för priset (upprivna sår), så detta måste nog komma ifrån annat håll om det ska bli av.

Jag startar inget upprop, men är kluven i frågan.
Senast redigerad av JP 2014-07-10 kl. 00:30.
Citera
2014-07-10, 04:30
Medlem
Togaxmeds avatar
Verkar som att någon eller några inom Queerfem är tämligen säkra på vilka som låg bakom Hertzmans för tidiga hädanfärd. Av alla människor i landet finns det väl knappast några som borde veta bättre än dom?

http://se.avoiceformen.com/sexualpolitik/angaende-lucas-hertzman/

Var fan är media? Dom älskar ju att snaska i sånt här i vanliga fall. Alla ingredienser som dom normalt älskar finns ju med. Ond bråd död. Näthat. HBTQ. Twitterkrig. Men ändå är dom totalt knäpptysta.

Antingen har radikaliseringen av våra hipstermurvlar fullbordats och de har bestämt sig för att helt och fullt backa Fi i höstens val. Eller så håller någon tung redaktion, typ UG på med något som gör att alla andra håller käften. Jag önskar att jag hade kunnat tro på alternativ nr 2.
Citera
2014-07-10, 04:43
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Togaxmed
Verkar som att någon eller några inom Queerfem är tämligen säkra på vilka som låg bakom Hertzmans för tidiga hädanfärd. Av alla människor i landet finns det väl knappast några som borde veta bättre än dom?

http://se.avoiceformen.com/sexualpolitik/angaende-lucas-hertzman/

Var fan är media? Dom älskar ju att snaska i sånt här i vanliga fall. Alla ingredienser som dom normalt älskar finns ju med. Ond bråd död. Näthat. HBTQ. Twitterkrig. Men ändå är dom totalt knäpptysta.

Antingen har radikaliseringen av våra hipstermurvlar fullbordats och de har bestämt sig för att helt och fullt backa Fi i höstens val. Eller så håller någon tung redaktion, typ UG på med något som gör att alla andra håller käften. Jag önskar att jag hade kunnat tro på alternativ nr 2.

Ligger tyvärr inte i linje med agendan. Alla nationsnedbrytande aktiviteter belönas med immunitet mot kritisk granskning av media.
Citera
2014-07-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Om du nu, eller nagon annan, skall starta ett upprop sa rek. jag att prata med L's anhoriga, eller nara vanner innan.

Du menar de som dödade honom?

"Vi som undrar varför media är tysta om Lucas Hertzman" är klart bäst!
Senast redigerad av ManManne 2014-07-10 kl. 10:56.
Citera
2014-07-11, 16:32
Medlem
Synesiss avatar
Har det kommit fram något om vilka positioner Elias och Amanda har i UF? Har de högre positioner?
Citera
2014-07-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Trådens rubrik lyder: "Fi:s ungdomsförbund Unga feminister näthatar man till döds"
Välkommen till verkligheten nu lilla gumman.

Ja fast den näthatade och avlidne Lucas var ju oxå feminist enligt Hens Twitter så det blir då lite missvisande att ha en tråd som spyr galla över feminister när den stackars avlidna kallade sig för feminist. Välkommen till den riktiga verkligheten lilla vän!!!
Citera
2014-07-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart
Ja fast den näthatade och avlidne Lucas var ju oxå feminist enligt Hens Twitter så det blir då lite missvisande att ha en tråd som spyr galla över feminister när den stackars avlidna kallade sig för feminist. Välkommen till den riktiga verkligheten lilla vän!!!

Välkommen in på planen, kom gärna med i matchen också. Läs tråden eller åtminstone Lucas' tweets samma dag som han dog om outhärdligt näthat från UF och andra "etablerade feminister".
Citera
2014-07-14, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart

Varför skulle det vara missvisande när det var feminister som näthatade ihjäl hen? Det är ju trots allt bara hemskt logiskt. Du kanske är lite jättekorkad och kan inte tolka verkligheten alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in