Citat:
Ursprungligen postat av
matterik
Finns det inte en fara för att Svenskarnas parti blir som ett sorts pyramidspel, styrt av han som inte kan avsättas, dvs partiledaren.
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
matterik
Blir det inte en sorts personkult i en sådan auktoritär organisation med en enda man som möjlig ägare och ledare.
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
matterik
Även om många idéer i Svps partiprogram är vettiga inklusive deras avståndstagande från dagens definition av demokrati, så tror jag att om ett "ickedemokratiskt" svenskt styrelseskick skapas i framtiden i Sverige, så kommer inte Svp sitta i detta styre.
Förhoppningsvis så avskaffas alla partistrukturer, så i det får jag ge dig rätt i sak. Vad som dock är säkert är att många inom SvP kommer att delta i detta styre. All annan utveckling skulle troligtvis urarta i ren despotism och inkompetens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neolitikum
[...]
Jag tror det finns större medlemsinflytande inom kommunistpartiet i Nordkorea.
Löjligt, demokrativurmande dravel. Medlemsinflytande finns så det räcker och blir över, men om du vill att partiet ska urarta i dårskap och stridigheter om vem som ska bestämma vid varje givet tillfälle, där varje situation förvandlas till löjliga reaktioner i affekt, så ser jag verkligen varför du opponerar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Benders
Igår vart jag överbjuden till min granne,där det vankades grillfest i vårat radhusområde.
Vi klippte häcken mellan våra baksidor då han bjöd över mig,en trevlig gest.
Han och hans familj är relativt nyinflyttade så jag tänkte det kunde bli ett trevligt sätt att lära känna varandra över en bit mat och några öl.
Det var även andra där,och allt eftersom kvällen gick pratades politik och ölen forsade ner i struparna och det visar sig att dom flesta i skaran sympatiserar med just... SvP.
Efter ett tag åker musiken på och det jag minns är denna :
https://www.youtube.com/watch?v=31d2n1GvGRU
Min fråga är,är detta en favoritlåt för er i Svp då den spelades flertalet ggr ?
Härligt, men varför skulle du tro att det är någon form av favoritlåt för oss i Svenskarnas parti, baserat på en medlems musiksmak?
Citat:
Ursprungligen postat av
Neolitikum
Givetvis kommer det inte att hålla i längden att Södermans feberpsykotiska hallucinationer blivit partiets överideologi.
De flesta sitter nu still i båten inför valet, men efter september så kommer vi att se en mer öppen strid mellan pastor Södermans lärjungar vs. riktiga nationalister.
Det är nog mer i dina egna feberpsykotiska hallucinationer och drömmar som Södermans privata ståndpunkter blivit någon form av överideologi, partiets eller någon annans.
Att det skulle uppstå någon form av strid kan du nog se dig i månen efter. Det är bara negativistiska flashbackbögar och kontraproduktiva människospillror av 90-talssnitt som hänger upp sig på skitsaker och försöker blåsa osakligheter ur alla proportioner.
Citat:
Ursprungligen postat av
JedemDerSeine
Så det är öppen strid vi hoppas på och inte enighet inom partiet? Och här trodde jag i min enfald att endräkt vore att föredra! Det sista vi behöver är interna dispyter, utan istället ett gemensamt ställningstagande om färdriktningen. Kalla mig naiv, men jag har ett stort förtroende hur partiledningen agerar och de mål som de har satt upp. Jag fruktar mer de subversiva element som försöker undergräva partiledningens auktoritet. Hoppas inte att du, kung av Nemi, vill sälla dig till dem.
Enighet är inte eftersträvansvärt i sig själv, eftersom det ofta tvingar in folk i strukturer och sammanhang de inte är tillfreds med. Svenskarnas parti vill röja sin egen väg, och det är en del av anledningen till att vi har så högt i tak som vi har. Alla inom partiet får resonera tillsammans, diskutera och hitta vår gemensamma väg - inte för att vi har någon enighetstanke där vi alla
måste komma överens på princip, utan helt enkelt därför att vi väljer att komma överens som individer i en kollektiv strävan.
Citat:
Ursprungligen postat av
matterik
Ja söderman är ju inte med i partistyrelsen så det är ju fritt fram att kritisera honom.
Det är fritt fram att kritisera även partistyrelsen, om man nu anser att det finns fog för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Benders
Det pratades också mkt om revisionism tror jag dom sa..
Att judarna lever på "den vite mannens skam",att dom än idag dränerar Tyskland bla på pengar för det dom aldrig (som dom sa) utsattes för under 2:a världskriget.
Är detta en vedertagen sanning bland svenska nationalister att "förintelsen" inte ägt rum,eller att den iaf är grovt förvanskad och väldigt överdriven.
Att det aldrig fanns en "slutgiltig lösning" ?
Politiskt irrelevant och opassande för tråden om Svenskarnas parti. Det finns troligtvis en uppsjö av trådar gällande Förintelsen om du är intresserad av revisionism och historiska skeenden, samt nationalisters generella inställning till den sionistiska förintelseindustrin.