Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-07-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturochtradition
Läs på om sionismen och den globala finansen samt den anti-vita kulturen istället!

Ekeroths järnrörsdiktatur hör hemma i Israel!

Tack, jag hänger på Nordfront som är en suverän sida och vet att sionister styr världen. Kommunism, feminism och HBTQ-rörelsen kommer från sionister. Massinvandring används för att lättare kontrollera massan, titta bara på USA där judar skapat den anti-vita revolutionen.
Citera
2014-07-11, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Hur ser Svp på att kopiera Kinas system och sätta upp det i Sverige. Vore inte det en bra ide. Jag menar Kina har ju verkligen lyckats som nation och är nu en superstat. Judarna är inte kapabla att infiltrera kina heller. Dessutom har kina överlevt diverse kriser och har varken expanderat eller minskat i geografisk storlek nämnvärt. De gör ett mycket stabilt och starkt intryck. NWO är inte kapabla att ge sig på Kina heller.

Har Svp funderat på att skapa en Politbyrå. Här är bilder på Kinas system:

http://apcomparative.wikispaces.com/file/view/9Nov.png/429923804/9Nov.png

http://www3.pref.nara.jp/eastasia_e/secure/1022/chart.jpg
Det behövs inte. Anledningen till att Kina inte blir "infiltrerat" är att de misstänker utlänningar och det är svårt för vare sig vita, svarta eller judar att bli en del i maktapparaten då de ser helt annorlunda ut, vilket folk reagerar på.

Hade judarna exempelvis varit av annan kulör än oss hade de haft det mycket svårare att göra sitt i västerlandet.

SvP:s idé är tillräcklig: endast svenskar skall kunna besitta maktpositioner i Sverige.
Citera
2014-07-11, 03:15
Medlem
TheBurdens avatar
SvP portas från Sjöbo marknad:
Citat:
Svenskarnas parti skulle storsatsa på marknader runt om i Sverige. Men nu portas partiet från Sjöbo marknad.
http://www.nationell.nu/2014/07/10/svp-portas-fran-sjobo-marknad/

Färre än varannan som protesterade mot SvP i Sjöbo bor i Sjöbo:
Citat:
252 av Sjöbos invånare har skrivit under en lista mot att Svenskarnas parti ska få ha plakat i kommunen. Det påstod i alla fall flera medier. Sanningen är dock att en majoritet av de undertecknande inte bor i Sjöbo.
https://www.realisten.se/2014/07/10/farre-an-varannan-som-protesterade-mot-svp-i-sjobo-bor-i-sjobo/
Citera
2014-07-11, 10:56
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden

Enkel lösning. Man går dit och ställer sig ändå. Marknader på allmän plats som normalt dessutom omfattas av allemansrätten kommer i alla lägen räknas under samma regler som gäller för utdelning i gallerior eller köpstråk.

T.om. inomhusgallerior anses vara allmän plats ur det hänseendet.

Vill man sedan ha ett stånd på plats för försäljning så kan man göra det genom ett företag, inte genom partiet.
Citera
2014-07-11, 11:33
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Hur ser Svp på att kopiera Kinas system och sätta upp det i Sverige. Vore inte det en bra ide. Jag menar Kina har ju verkligen lyckats som nation och är nu en superstat. Judarna är inte kapabla att infiltrera kina heller. Dessutom har kina överlevt diverse kriser och har varken expanderat eller minskat i geografisk storlek nämnvärt. De gör ett mycket stabilt och starkt intryck. NWO är inte kapabla att ge sig på Kina heller.

Har Svp funderat på att skapa en Politbyrå. Här är bilder på Kinas system:

http://apcomparative.wikispaces.com/file/view/9Nov.png/429923804/9Nov.png

http://www3.pref.nara.jp/eastasia_e/secure/1022/chart.jpg
Alla former av "köpta" system är av sin natur av ondo. Det spelar ingen roll vilket system vi talar om, men så fort man börjar definiera sig själv utefter externa faktorer så har man misslyckats med att definiera och omforma systemet baserat på sina egna tolkningar och sin egen förståelse.

Att ta influenser, ta lärdom av dem, väga dem i den politiska vågskålen och ta ställning till dess vara eller icke-vara är bra, och hjälper både individer och kollektiv att växa som personer eller ideologier. Men det är inte samma sak.

Det är av samma anledning som Svenskarnas parti definierar sig som nationalistiskt och ingenting annat. Den moderna historien är full av sökare, som söker efter etiketter att klistra på sig själva, efter former och mallar som hjälper dem definiera sig. Historiskt så har detta i praktiken alltid resulterat i destruktiva rörelser och subkulturer oförmögna till att definiera sig själva eller finna styrka i det egna, den egna kampen och de egna målen.

Jag talar inte för SvP, men jag anser mig ha en viss förståelse för partiets politik och kan säga med säkerhet att nej, det är inte intressant att kopiera Kinas system. Inte bara för att Kina är långt ifrån en felfri stat, och inte därför att Kinas statssystem är chockfullt av korruption och nepotism. De främsta anledningarna måste vara att SvP söker definiera sin egna framtid, inte leta efter paketlösningar i främmande länder, att SvP inte vill dra till sig identitetssökande som vill omdefiniera partiet genom de mallar de applicerar på sig själva i sitt sökande, samt att Kinas politiska mall måste ses i sitt etniska perspektiv, där varje folk av nödvändighet måste utarbeta sitt egna system utefter sina egna perspektiv och förutsättningar.

Det kinesiska systemet har dock mycket gott i sig, och definitivt något jag vill att många av mina partikamrater ska försöka sätta sig in i. Det är dock oerhört omfattande, eftersom Kina består av ett komplicerat politiskt maskineri djupt grundat i den egna kulturen. Det viktigaste är inte det som står på pappret, utan det som sker vid sidan om. Det är också svårast att få förståelse för och jämföra med våra egna förhållanden.

De teknokratiska strukturerna är te.x. något som jag mycket gärna vill se i ett framtida Sverige, med bemyndigade tjänstemän med sakkunskap, tillsatta på projektbasis.

Gällande skapandet av en form av politbyrå så har jag mycket begränsad kunskap i just hur det fungerar i praktiken, men det är tvivelsutan intressant, och skulle mycket väl kunna fungera som ännu ett komplement till ett korporativistiskt, delvis teknokratiskt system. Det är definitivt något jag själv måste läsa mig in på.

Citat:
Ursprungligen postat av biramannen
Superstat och superstat. Landet är styrt av en kommunistregim som förtrycker oppositionella. Bara kolla den omfattande internetcensuren.

Är dock för trött för att sätta mig in i hur deras politiska system fungerar mer konkret... där kanske du har en poäng
Detta för oss tillbaka till min vanligaste argumentation. Jag har många gånger sagt att demokrati är skräp, men att jag gärna ser mycket av det som idag är inbakat i demokratibegreppet, te.x. yttrandefrihet, mötesfrihet och åsiktsfrihet.

Så om jag kan förespråka en auktoritär meritokrati med yttrandefrihet, så kan man mycket väl förespråka goda delar av den Kinesiska "kommunismen", och arbeta för att rasera eller ändra de strukturer som uppenbarligen leder till Kinas förtryck av oppositionella.

Uppenbarligen anser Kina själva att deras system är förhållandevis skört, eftersom de känner att de måste utöva den form av våld och tvång som de faktiskt gör. Vilket knappast talar till deras fördel.

Vi ska ta allt gott vi ser, och göra gott. Och där vi ont ser, märka det med ont.
Citera
2014-07-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden

Färre än varannan som protesterade mot SvP i Sjöbo bor i Sjöbo:

https://www.realisten.se/2014/07/10/farre-an-varannan-som-protesterade-mot-svp-i-sjobo-bor-i-sjobo/
Sjöbo är ändå rätt känt som en kommun med en stor andel nationella.
Citera
2014-07-11, 13:27
Medlem
Finns det inte en fara för att Svenskarnas parti blir som ett sorts pyramidspel, styrt av han som inte kan avsättas, dvs partiledaren.

Blir det inte en sorts personkult i en sådan auktoritär organisation med en enda man som möjlig ägare och ledare.

Även om många idéer i Svps partiprogram är vettiga inklusive deras avståndstagande från dagens definition av demokrati, så tror jag att om ett "ickedemokratiskt" svenskt styrelseskick skapas i framtiden i Sverige, så kommer inte Svp sitta i detta styre.
Citera
2014-07-11, 14:06
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Finns det inte en fara för att Svenskarnas parti blir som ett sorts pyramidspel, styrt av han som inte kan avsättas, dvs partiledaren.

Blir det inte en sorts personkult i en sådan auktoritär organisation med en enda man som möjlig ägare och ledare.

Även om många idéer i Svps partiprogram är vettiga inklusive deras avståndstagande från dagens definition av demokrati, så tror jag att om ett "ickedemokratiskt" svenskt styrelseskick skapas i framtiden i Sverige, så kommer inte Svp sitta i detta styre.

Det är just därför de inte vill ha demokrati. De vill inte kunna bli avsättningsbara.
Citera
2014-07-11, 14:06
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:

Givetvis kommer det inte att hålla i längden att Södermans feberpsykotiska hallucinationer blivit partiets överideologi.
De flesta sitter nu still i båten inför valet, men efter september så kommer vi att se en mer öppen strid mellan pastor Södermans lärjungar vs. riktiga nationalister.
Citera
2014-07-11, 14:25
Medlem
Airwalk79s avatar
Ni som härjar i tråden,vad tror ni om SvP:s chanser att röna större framgång än att bli omtalade för Almedalen2014 och ngr demonstrationer om året?

Är SvP ett alternativ att räkna med i det långa loppet?

Organisationer kommer och går inom den nationella sfären,så förbannat tråkigt att intern splittring osv förekommer,hade vi ALLA slutit upp under en paroll,ett namn,och gjort det som EN enda enhet,utan interna strider och brödrakrig hade vi kanske haft en chans...
Citera
2014-07-11, 14:32
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwalk79
Ni som härjar i tråden,vad tror ni om SvP:s chanser att röna större framgång än att bli omtalade för Almedalen2014 och ngr demonstrationer om året?

Organisationer kommer och går inom den nationella sfären,så förbannat tråkigt att intern splittring osv förekommer,hade vi ALLA slutit upp under en paroll,ett namn,och gjort det som EN enda enhet,utan interna strider och brödrakrig hade vi kanske haft en chans...
Syftet med SvP är ju att försöka samla alla nationalister under samma tak. Just därför man har så högt i tak och ett rimligt punktprogram som alla bör kunna ställa sig bakom.
Citera
2014-07-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwalk79

Jag tror inte det blir något av det hela så länge det inte finns ett parti som kan samla cirka 90% av den svenska befolkningen under samma tak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in