2014-07-11, 18:05
Medlem
Får man anta att alla i tråden som är positiva till sexköp även är positiva till fri organhandel?

Om inte, varför skulle man inte vara det?
Citera
2014-07-11, 18:06
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kvinnor som köper lägenhet i stan gör det för att de har sett det på TV och tror att det är status. Kvinnor som köper lägenhet i förorter, står för försörjningen, tjänar mer än mannen gör det för att köpa sex av en man - ja.

ahaha, jag vet inte inte ens vad jag skall svara pa detta faktiskt. Ok, sa jag har sett pa TV och blev paverkad av det och kopte lagenheten i innerstan. Vi sager sa
Tur for mig jag kopte i stan och inte i fororten, da hade jag gjort mig sjalv till en "torskinna"

Sa vilken stampel har jag nu. Bor i ett hus som vi hyr, ingen av oss ager boendet mao, jag ar den som f.n tjanar mer an sambon och den som f.n betalar mer av omkostnaderna. Nar vi traffades sa var det tvartom. Enligt din logik borde jag mao dumpa honom och hitta en annan fodkrok, eller ?
Citera
2014-07-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Ett arbetslöshet som går ut på att folk bara ska behöva ta de jobb som de vill ta är naturligtvis vansinnigt. Huvudregeln måste vara att man försörjer sig själv om man kan.

Precis. Eftersom jag inte är en fanatiker, ser jag ett visst intresse av att även de mest självdestruktiva latmaskarna i alla fall överlever utan att behöva stjäla, men det skall finnas klara ekonomiska fördelar med att arbeta i ett samhälle.
Citera
2014-07-11, 18:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
1, nej du är ute och cyklar. Hon ville bara ha sex.

2, tror du mannen köper sånt bara till kvinnan då har du fel.

3, om de bara var ute efter pengar skulle betamän som arbetar och tjänar mycket pengar t.ex företagare vara etta hos kvinnor. Men så är det inte därför stämmer inte det du säger. Du snackar skit helt enkelt.

Dessutom viktigast av allt!! Friendzone hade varit poppulärare, men alla män som blir friendzonade och agerar plånbok är oattraktiva, alltså vill kvinnor ha någon som kan ta initiativ till sex.

1) Kvinnor som bara vill ha sex beter sig inte så.

2) En man får inte ut något av att bo i en lägenhet för 3 miljoner+ i innerstan (om han inte vill använda det för att köpa sex av kvinnor) . Här är belägg för det,

Citat:
Welcome to China, home of the biggest real estate bubble in modern history.

Home prices in Shenzhen — China’s largest coastal industrial city — are 35 times income!

Can you imagine making $50,000 a year, yet having to pay $1.75 million for a condo?

Citat:
Home prices in Beijing are 30 times income. In Shanghai and Guangzhou they’re 28 times income.

That’s insane.

These numbers exceed the house-price ratio of all the major cities in the world. For example, in Hong Kong, home prices are only at 17 times income. In Mumbai, they’re at 19 times income. In London, now the most expensive city in the developed world, they’re at 15 times income.

Even in Vancouver and Sydney they’re only at 11 and nine times income.

Citat:
Property investment is so entrenched in China’s culture that it directly impacts a man’s chances of having sex.

Chinese women must marry up… in all regards. Their spouse must be taller, wealthier, and more highly educated. He must also own a condo or some kind of real estate.

No deed… no sex.

3) Men kvinnor vill inte gifta sig med företagare de vill gifta sig med Brad Pitt. Det är bara när de inte kan få Brad Pitt som de nöjer sig med en företagare.
Citera
2014-07-11, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
precis, jag äger min bostadsrätt där även min kille bor, betyder det att jag kan kräva sex av honom när jag så önskar? hmmm tror jag att jag ska påpeka vid middagsbordet.

Då så, lev med honom och lägg dig inte i hur andra vuxna människor vill leva sina liv...
Citera
2014-07-11, 18:10
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Får man anta att alla i tråden som är positiva till sexköp även är positiva till fri organhandel?

Vilka likheter finns det mellan prostitution och organhandel?
Citera
2014-07-11, 18:12
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

Ja av frivilliga donatorer.
Citera
2014-07-11, 18:14
Bannlyst
Citat:
1) Kvinnor som bara vill ha sex beter sig inte så.

2) En man får inte ut något av att bo i en lägenhet för 3 miljoner+ i innerstan (om han inte vill använda det för att köpa sex av kvinnor) . Här är belägg för det,

3) Men kvinnor vill inte gifta sig med företagare de vill gifta sig med Brad Pitt. Det är bara när de inte kan få Brad Pitt som de nöjer sig med en företagare.

1, hur var kvinnans beteende som jag umgicks med? Jag har inte sagt nåt om hennes beteende, därför kan du heller inte veta. Du är ett troll som jobbar på flashback från 0600 till 2330. Vilket liv.

2, Varför med brad pitt?
Killen är en förvuxen pojke som ständigt försöker bli man utan att lyckas.

3, men sex var ju inte så viktigt för tjejer? Nu är det viktigt när de är med företagare?
Citera
2014-07-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Vilka likheter finns det mellan prostitution och organhandel?

Den liberala synen på att varje människa har rätten till att bestämma över sin egen kropp och vad man gör med den.

Att legalisera organhandel skulle hjälpa till med att stävja den svarta marknaden med organ.

Bland annat.
Citera
2014-07-11, 18:21
Bannlyst
Citat:
babianjävel

Du snackar bara skit. I de flesta relationer har kvinnan alltid varit kåtare än mig, de har bara sex att gå på i sina liv. Får de inte använda sin fitta som maktmedel har de inget i världen att säga till om.

Sex är viktogare för tjejer än för killar. Så lägg bara ner
Citera
2014-07-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Ja av frivilliga donatorer.

Självklart ska man kunna ta betalt för det om man så önskar, det är inte konstigare än att köpa och sälja chockladkakor.
Citera
2014-07-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nej. Det finns trots allt kvinnor som faktiskt gor detta av frivillig anledning och dar inget tvang existerar.
Detta kan man def. inte jamnfora med trafficking eller de tjejer som pga missbruk/misar maste gora det. Det ar ett han mot de som ar under nagot form av tvang.

Se ovan.
Jag förstår men jag tycker inte det är okej att prostituera sig jag har ingen respekt alls för de som gör det frivilligt hoppas det går dåligt för dem, det skulle vara en dubbel moral att tycka det var okej men inte sexköp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in